Toon posts:

ip logger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het opzich niet echt heel erg ofzo dat iemand mijn ip (en die van andere) loopt te loggen..., maar ik meld het maar ff :+

http://nebula.gamepoint.net/geoicon/stats.php

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/10874

hij bedoelt er nix lulligs mee uiteraard, maar misschien kan een modje ff zijn icon weghalen en vragen of ie het niet meer wil doen als nodig :) (waarschuwing lijkt me overgens erg overbodig imho)

edit:
ff de edit verplaatst naar nieuwe reply, aangezien ie nu in la staat :)

Verwijderd

Elk icoon logt gegevens. Hij kan jouw username toch niet koppelen aan jouw IP. Zolang dat niet kan schaadt het echt je privacy niet hoor ;)

Wat denk je dat mijn sig doet? ;)

[edit]
Een soort van opt-oiut lijkt me wel een goede, net als bij mijn sig mogelijk is.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Su --> LA

Wat Nelske al zegt: elk request van een pagina of icoon logt IP. Dat kun je niet verbieden. Het koppelen van IP aan user is niet echt makkelijk te doen. Het loggen van IP is daarom IMHO geen schending van de privacy.

Verwijderd

Topicstarter
uhm jah, maar hij slaat ze op in een database, en zet ze vervolgens online, ik kan me voorstellen dat mensen met een vast ip (ik niet :+ ) daar problemen mee hebben.

volgens mij is dit al is eerder langsgeweest en was iedereen daar toen fel tegen...

maar goed, ik lig er niet wakker van ofzo :)

edit:
met een beetje creativiteit kun je overgens toch wel aardig wat ip's koppelen aan users hoor

Verwijderd

Maar wat wil je er dan tegen doen?
Zodra jij gebruikt maakt van webicons kunnen mensen je IP loggen, sterker nog, dan wordt in principe altijd je IP + wat andere info door een ander dan tweakers gelogd.
Wil je dat niet, dan moet je de webicons uitzetten.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 25 november 2001 18:38 schreef Kertje het volgende:

edit:
met een beetje creativiteit kun je overgens toch wel aardig wat ip's koppelen aan users hoor
Ik daag je uit...

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:45 schreef wasigh het volgende:

Ik daag je uit...
Leuke uitdaging: mensen die in een bepaald topic hebben gepost hebben vrijwel zeker het icoon gezien -> ip gelogd...

Dat allemaal in een DB gooien, en geen elimineren wie het allemaal geweest kunnen zijn.

Leuke script uitdaging :)

De usernaam van degene die de pagina bekijkt in je icon ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 18:45 schreef wasigh het volgende:

[..]

Ik daag je uit...
mwah zoals cheatah al zei, het is best mogelijk, een zeer goede mogelijkheid om bv het ip van een bepaalde user (jij?) te achterhalen is een nieuw account aanmaken, ip loggen dmv icon, topic aanmaken:

"hey wasigh, waar slaat dat nou op man",
zeker is dat je daar op gaat reageren, nouja vrij zeker, stel dat er 20 verschillende ip's komen (ff vanuitgaande dat je een vast ip hebt) zit je daar al tussen...

ga ff nmap -O doen en dan kom je al een hoop te weten en heb je grote kans dat je er uit te filteren bent, lukt het niet dan klan je nog kijken of telnet of ssh openstaat, waarbij soms ook nog wel is een melding van de nicknaam gegeven word omdat sommige dat kewl vinden... maar ok, ook nu hebben we je niet...

doen een week later exact eenzelfde idee, jij zal weer reageren en bv nog 3 mensen die ook in het vorige topic een reactie gegeven hadden, dan blijven er nog maar 4 ip's over... snappie het idee :?

zeg niet dat ie daar mee bezig is, maar om ff aan te geven dat het best mogelijk is

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:48 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Leuke uitdaging: mensen die in een bepaald topic hebben gepost hebben vrijwel zeker het icoon gezien -> ip gelogd...

Dat allemaal in een DB gooien, en geen elimineren wie het allemaal geweest kunnen zijn.

Leuke script uitdaging :)

De usernaam van degene die de pagina bekijkt in je icon ;)
Ten eerste geldt zoiets pas vanaf het moment waarop de persoon met loggende script gereageerd heeft.

Niet iedereen heeft verder webicons aan staan.

Dan zijn er nog legio mensen met een dynamisch IP.

Wie zegt, dat er niet mensen zijn bijvoorbeeld die niet in een topic gepost hebben, maar die meer views hebben, dan degen die wel gepost hebben. Het is echt onmogelijk hoor :) (Gelukkig maar, want anders dan komt de privacy dus wel in het geding)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Na het posten bekijk je het topic nog een keer, door de auto-redirect), dus bekijk je het icon nog een keer (met een icon dat niet gecached wordt), dus diegene die in dat bepaald topic gereageerd heeft rond de tijd dat het icon vanuit dat topic opgevraagd wordt maakt veel kans om die bepaaldse user te zijn, dat in een db opslaan, en als dat een paar keer gebeurt rond hetzelfde tijdstip, dan is het heel waarschijnlijk die user.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:52 schreef nelske het volgende:

Ten eerste geldt zoiets pas vanaf het moment waarop de persoon met loggende script gereageerd heeft.

Niet iedereen heeft verder webicons aan staan.

Dan zijn er nog legio mensen met een dynamisch IP.

Wie zegt, dat er niet mensen zijn bijvoorbeeld die niet in een topic gepost hebben, maar die meer views hebben, dan degen die wel gepost hebben. Het is echt onmogelijk hoor :) (Gelukkig maar, want anders dan komt de privacy dus wel in het geding)
Het is ook zeker niet makkelijk, en in geen geval met 100% zekerheid te zeggen, maar toch vind ik het idee dat je een lijst kunt bekijken van mensen die 100% zeker tweakers zijn... minder prettig.

Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is een naam aan een ip te koppelen, want dat is het zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
om ff een voorbeeldje te gebruiken, ik heb een willekeurig iemand die linux gebruikte (te zien aan de browser informatie) gecheckt of ie een webserver draaide, en dat deed ie toevallig, ik had dus binnen enkele seconde de nickname bij het ip...okee dit was een makkelijk voorbeeld, maar zo werkt het nu eenmaal :)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:54 schreef Duracell het volgende:
Na het posten bekijk je het topic nog een keer, door de auto-redirect), dus bekijk je het icon nog een keer (met een icon dat niet gecached wordt), dus diegene die in dat bepaald topic gereageerd heeft rond de tijd dat het icon vanuit dat topic opgevraagd wordt maakt veel kans om die bepaaldse user te zijn, dat in een db opslaan, en als dat een paar keer gebeurt rond hetzelfde tijdstip, dan is het heel waarschijnlijk die user.
Dan moet je dus gereageerd hebben voor die bepaalde user elke keer.
Die user moet webicons aan hebben staan en ook nog een vast IP.
Vervolgens moet er nagegaan worden wanneer er een post gedaan werd en met welk IP dat elke keer overeen komt in de log-stats.
Das geen gemakkelijke opgave.

Okee, mijn forumulering dat het onmogelijk is, was niet echt gelukkig gekozen misschien. Het is in ieder geval absoluut zeer moeilijk en ook nog eens erg onnauwkeurig sowieso.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:03 schreef Kertje het volgende:
om ff een voorbeeldje te gebruiken, ik heb een willekeurig iemand die linux gebruikte (te zien aan de browser informatie) gecheckt of ie een webserver draaide, en dat deed ie toevallig, ik had dus binnen enkele seconde de nickname bij het ip...okee dit was een makkelijk voorbeeld, maar zo werkt het nu eenmaal :)
Ja, maar dat kan je sowieso ook met een gewone webserver.
De meeste webservers loggen ip-adres en referer info in hun logs.
Dus ook als je een plaatje cq webicon opent op die server.
Daar valt niks aan te doen.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

met behulp van dat lek in IE moet vlgns mij wel wat voor elkaar te krijgen zijn.

[gok]
je laat username uit het cookie halen, logt het ip erbij en je bent klaar.

• SaURoN
  • Niet online
Ik vind het ook niet echt leuk, dat mijn ip is opgeslagen in een DB,
laten we zeggen dat iemand hier een ftp draait, en die vind het natuurlijk niet fijn dat zijn ip in databases met ips staan.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 19:05 schreef nelske het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan je sowieso ook met een gewone webserver.
De meeste webserver loggen ip-adres en referer info in hun logs.
Dus ook als je een plaatje cq webicon opent op die server.
Daar valt niks aan te doen.
true, maar ze staan nu wel erg openbaar, het is toch wat anders dat je platte log hebt alleen voor jezelf of een bewerkte log waar iedereen bij kan :)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik had dus binnen enkele seconde de nickname bij het ip...
Ik snap niet dat iedereen zich daar zo druk over maakt eigenlijk. Het is echt niet zo dat iemand dan ineens geld kan afschrijven van je bankrekening ofzo... Tuurlijk kan iemand allerlei trojans gaan proberen, maar als je als enige bescherming daartegen je IP geheim probeert te houden ben je IMHO nogal dom bezig.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:12 schreef Chaos het volgende:

Ik snap niet dat iedereen zich daar zo druk over maakt eigenlijk. Het is echt niet zo dat iemand dan ineens geld kan afschrijven van je bankrekening ofzo... Tuurlijk kan iemand allerlei trojans gaan proberen, maar als je als enige bescherming daartegen je IP geheim probeert te houden ben je IMHO nogal dom bezig.
Ja dat klopt. Maar met een ongevraagde whoisonline ben ik ook niet blij. Dat moet je gewoon kunnen voorkomen IMHO.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 19:12 schreef Chaos het volgende:

[..]

tja ik lig er niet wakker van zoals ik al zei, maar als je bijvoorbeeld hlpdsk neemt, die er alles aan doet om zijn identiteit niet prijs te geven, kun je als je zijn ip te weten komt met een beetje mazzel zijn identiteit wel achterhalen... stel dat ie via xs4all zit, en je werkt bij xs4all, dan is dat al een eitje...

je kunt uiteraard zelf wel bedenken dat een dergelijk iets een groot probleem kan zijn, zeker met sommige users hier die nogal agressief uit de hoek kunnen komen

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:07 schreef Kertje het volgende:

[..]

true, maar ze staan nu wel erg openbaar, het is toch wat anders dat je platte log hebt alleen voor jezelf of een bewerkte log waar iedereen bij kan :)
Die pagina geeft alleen van je eigen IP weer wat je gezien hebt (of ik moet scheel geweest zijn :P ).
Ofwel je kan niet van andere IP's checken wat ze gezien hebben in het geval je daadwerkelijk een username bij een IP zou weten.
Persoonlijk vind ik dat het de privacy absoluut niet schaadt (zolang er geen koppeling naar username is en je ook niet van andere IP's kan zien, wat ze bekeken).

Maar goed ik denk dat het een mooi moment is dat ik zelf een andere sig ga nemen. Was ik toch al van plan, aangezien er straks urls in zouden komen staan die niet echt wenselijk meer zijn ;)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
als je bijvoorbeeld hlpdsk neemt
HlpDsK's IP achterhalen is echt een eitje hoor. Stuur hem bijvoorbeeld een ICQtje met een heel interessant verhaal en een URL naar een servertje waar je IPs kunt loggen. Of nog simpeler: mail hem met iets onzinnigs en vis het IP uit de reply. :)
stel dat ie via xs4all zit, en je werkt bij xs4all, dan is dat al een eitje...
Maar als dat uitkomt ben je je baan kwijt en kun je een hele flinke schadevergoeding betalen aan xs4all... dat zal niet zo snel gebeuren denk ik. Sowieso zijn er maar weinig mensen die aan deze voorwaarden voldoen.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je bij de provider van HlpDsk werkt (@home btw) kan je ook kijken wie 20 uur per dag een verbinding heeft met tweakers.net :+

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 19:22 schreef nelske het volgende:

[..]

Die pagina geeft alleen van je eigen IP weer wat je gezien hebt (of ik moet scheel geweest zijn ).
Mja pcies :)
Het geeft hele mooie statistieken wie het laatst zn icon heeft gezien browser, os, aantal keer bekeken, je zit echt niet alleen je zelf hoor
of ik moet scheel geweest zijn;)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:22 schreef nelske het volgende:
[..]
Maar goed ik denk dat het een mooi moment is dat ik zelf een andere sig ga nemen. Was ik toch al van plan, aangezien er straks urls in zouden komen staan die niet echt wenselijk meer zijn ;)
Nee! Laat maar mooi staan :+

Verwijderd

Topicstarter
goed, als niemand er mee zit is er niks aan de hand :)

Verwijderd

Neuh, ik zit er niet mee, maar je hebt wel een beetje gelijk. Want wie weet wat voor scripts er kunnen ontstaan die er wat meer mee gaan doen.

Laat ik ik het zo zeggen: i don't care, maar ik ben het er niet mee eens ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik post vanaf 8 verschillende ip's. :) knappe jongen die achter mijn ip komt :)

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op maandag 26 november 2001 09:20 schreef wasigh het volgende:
Ik post vanaf 8 verschillende ip's. :) knappe jongen die achter mijn ip komt :)
>:) ik heb er iig al 1
O-)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 19:30 schreef Duracell het volgende:
Als je bij de provider van HlpDsk werkt (@home btw) kan je ook kijken wie 20 uur per dag een verbinding heeft met tweakers.net :+
mja of gewoon je httpd-logs kijken wie je icon het meest heeft opgevraagd. bij mij staat al 3 maanden achter elkaar iemand met @home uit tilburg bovenaan, met bijna dubbel zoveel views als nummer 2. 3x raden wie dat is :P

trouwens (als 't mag tenminste) zal ik vanmiddag wel eens iets leuks in elkaar draaien, waarbij je je eigen gebruikersnaam te zien krijgt in mijn icon. kan wel lang duren voordat 't voor iedereen werkt, maar uiteindelijk moet dat wel lukken. natuurlijk zal ik (als 't al mag) die database niet openbaar maken ofzo hoor!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op maandag 26 november 2001 13:38 schreef Flat© het volgende:
trouwens (als 't mag tenminste) zal ik vanmiddag wel eens iets leuks in elkaar draaien, waarbij je je eigen gebruikersnaam te zien krijgt in mijn icon. kan wel lang duren voordat 't voor iedereen werkt, maar uiteindelijk moet dat wel lukken. natuurlijk zal ik (als 't al mag) die database niet openbaar maken ofzo hoor!
Ik zou het knap vinden als dat je lukt in een middagje :).

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op maandag 26 november 2001 13:38 schreef Flat© het volgende:
trouwens (als 't mag tenminste) zal ik vanmiddag wel eens iets leuks in elkaar draaien, ...
Is ie al af??? >:)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Als je wilt dat niemand je IP logt zet dan internet helemaal uit, want overal waar je komt wordt je IP door de webserver software gelogt voor beveiliging en voor stats.
Met dat icon kan er nog veel meer uitgehaalt worden behalve het IP. Zoals het webbrowser, OS etc. Wil je dit allemaal niet, zet dan gewoon webicons uit. Klaar :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 15:08 schreef MikeN het volgende:

[..]

Is ie al af??? >:)
ik ben 5 minuutjes geleden pas thuisgekomen, blokuur scheikunde van half drie tot half vijf op maandag moet verboden worden :(

maar als 'ie af is laat ik 't wel waten (als niemand er in ieder geval problemen mee heeft)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 16:49 schreef Flat© het volgende:

[..]

ik ben 5 minuutjes geleden pas thuisgekomen, blokuur scheikunde van half drie tot half vijf op maandag moet verboden worden :(

maar als 'ie af is laat ik 't wel waten (als niemand er in ieder geval problemen mee heeft)
lijkt me bruut als je dat voor elkaar krijgt :)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Ik snap niet echt waar Kertje zich druk ommaakt, als ik wil zou ik je ip binnen secondes hebben ... (zet je icq alvast uit ;))

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mijn icoon logt ook nix :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijnes ook niet :P
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
  Header("Content-type: image/gif");
  Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");

srand((double) microtime()*1000000);

$nr = rand(1,6);
  $fn = fopen("./$nr.gif","r");

fpassthru($fn);
?>

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 18:22 schreef geez het volgende:
Mijn icoon logt ook nix :)
Dus de webserver waar hij opstaat is gepatched?
Is niet echt lekker voor de beveiliging ;)

Oh, ja en /me is inderdaad een beetje scheel :+ (zie eerder in dit draadje :P )

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op dinsdag 27 november 2001 18:26 schreef nelske het volgende:

[..]

Dus de webserver waar hij opstaat is gepatched?
Is niet echt lekker voor de beveiliging ;)

Oh, ja en * GGS_206 is inderdaad een beetje scheel :+ (zie eerder in dit draadje :P )
Tenminste niet van wie dur allemaal langs zijn gekomen zover ik weet :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 18:08 schreef razor-x het volgende:
Ik snap niet echt waar Kertje zich druk ommaakt, als ik wil zou ik je ip binnen secondes hebben ... (zet je icq alvast uit ;))
als je goei gelezen had had je gezien dat ik me er niet zo druk over maakte hoor, ik constateerde het alleen :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
Op maandag 26 november 2001 09:28

Ik post vanaf 8 verschillende ip's. knappe jongen die achter mijn ip komt

..............

>:) ik heb er iig al 1
O-)
P~~~ ik heb er al drie;

206.*.*.249
213.*.8.*02
*.61.*.28