Toon posts:

[flash] dynamische tekstvelden resizen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
stel je voor:
er staan 4 woorden onderelkaar die uit een database komen.
die woorden hebben uiteraard niet evenveel karakters en de ene is dus langer dan de andere.
wat ik nu wil is dat die 4 woorden even lang worden, dmv de width een vaste waarde te geven. korte woorden worden zo uitgerekt, terwijl te lange woorden worden ingedrukt, alleen horizontaal.

maar; een dynamisch tekstveld heeft niet de juiste properties daarvoor. en als ik het in een mc zet, dan rekt het tekstveld niet mee. hierdoor lijkt het mij onmogelijk.

iemand een idee?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja je kan met justify er wel voor zorgen dat alles even breed is, maar je kan met justify het niet omgekeerd doen. Dus je kan niet dingetjes laten samenpersen.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Tjah, ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je het zou willen want ik vind woorden onder elkaar die samengeperst of juist uitgerekt zijn echt vreselijk :r... maar dat is mijn mening, of ik zie het gewoon verkeerd voor me...

Maar wat je kan doen is het dynamische tekstveld gewoon behoorlijk breed maken, vervolgens het woord centreren, deze wel anti-aliasen... Dit textfield zet je in een mc, en die mn laat je veranderen van _width... Dan veranderd de grootte van het textfield niet maar van het woord wel...

Vast wel iemand met een betere oplossing :), maar het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
de breedte van het woord veranderd doordat de mc veranderd, die op zijn beurt de breedte van het tekstveld veranderd. maar de mc en het textveld weteb niet hoelang de tekst is, dus kan ik niet alle woorden even lang maken. voor zover ik weet is er geen manier om de precieze lengte in px te bepalen van de input van een textveld, dat is misschien wel logisch want de tekst komt er pas in bij de client.

en, het ziet er best mooi uit, maar ja, dat is smaak.