Toon posts:

Netwerkje tussen PC en Apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het te doen?
Of komen dr veel problemen bij kijken?
Als je die 2 in een Netwerkje wil gooien?

1 ding is zeker de kleuren vloeken, maar de systemen ook?
:?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je MacTCP instaleert (zit vanaf system 7.5 volgens mij er standaard al bij) kom je al best een eind volgens mij.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32

--HYPER--392

Powered by Fiat

ik dacht dat je het pakker appletalk nodig had om alles via tcp/ip te laten werken

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:01 schreef --HYPER-- het volgende:
ik dacht dat je het pakker appletalk nodig had om alles via tcp/ip te laten werken
appletalk is volgens mij gewoon een protocol net als tcp/ip

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is dus gewoon te doen...

CHiLL

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Mac in een PC netwerk hangen kan best. Als je een NT server of win2k server hebt, dan kan je daar op services voor Mac. installeren .. Die kan ook het hele maczones verhaal overnemen.

Je hebt ook nog zoiets als DAVE, dat draait op je mac, hoe dat precies werkt weet ik niet .. PC-Mac netwerk was bij ons altijd zo groot dat de NT4/Win2k opties meer dan voldeden!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Kun je dan ook file sharing doen?

enhoe zit het met internet routen over een Apple en PC netwerk? zijn daar problemen mee?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 17:10 schreef SEFje het volgende:

enhoe zit het met internet routen over een Apple en PC netwerk? zijn daar problemen mee?
dat zijn de goede vragen..

iemand een idee?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op zondag 25 november 2001 17:16 schreef -FLoRiaN- het volgende:

[..]

dat zijn de goede vragen..

iemand een idee?
Filesharing heb ik geen idee over, maar internet sharing moet iig lukken. Welke mogelijkheden er zijn om die mac te laten routen weet ik al evenmin, maar met je pc lukt het zeker, en eens je tcp/ip in gang hebt gekregen op je mac moet je je van het feit dat de router een pc is niets meer aantrekken. (eigenlijk nogal logisch hé ;) )

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:10 schreef SEFje het volgende:

Is allemaal geen probleem. Mijn internet routing loopt via mij Vigor :P
Voor wat betreft de file sharing heb ik Sharity (cifs-client) geïnstalleerd op de Mac, zie http://www.obdev.at
Pagina: 1