Internet via de kabel mogelijk in klein dorp?

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Ik ben verhuisd van Rotterdam naar een klein dorpje. Ik had in Rotterdam internet via de kabel en beviel goed.
Nu weer via de telefoonkabel en is een stuk minder.
Nu is er in dit dorp (Brandwijk) geen internet via de kabel beschikbaar.
Waarschijnlijk omdat hiet geen glasvezel ligt maar we hebben wel kabeltelevisie.
Nu heb ik alle toebehoren nog zoals kabelmodem en utp kabel e.d.

Nou komt mijn vraag: is het mogelijk om dat alles aan te sluiten en toch via de kabel te internetten??????

Weet iemand hier antwoord op???????????

Alvast bedankt.

Groetjes JP

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alleen als de provider die je in Rotterdam had in dat gebied ook dekking heeft misschien, anders niet.

Verwijderd

probeer het, wie weet werkt het gewoon :)
het kan iig geen kwaad om te proberen.
als je modem gewoon online komt zou het moeten werken. mischien alleen dat je ip is gewijzigd.

Verwijderd

tis toch logisch dat dit niet werkt ? of ben ik nou gek...

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
tuurlijk werkt dat niet zou wel mooi zijn dan hebbie dus landelijke dekking met de kabel :) :)

ik dus ook hehehe NOT!!

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Nee werkt niet. En der stond van de week (zaterdag meen ik) in de krant dat zulke achterafdorpen kunnen fluiten naar ADSL en/of Kabel...

Of is dat nog verder achteraf dan Brandwijk?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

en als je al wel kabel hebt, is het waarschijnlijk Casema ofzo :r

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 16:50 schreef alsmagalles het volgende:

Waarschijnlijk omdat hiet geen glasvezel ligt maar we hebben wel kabeltelevisie.
Naar mijn weten is dit niet mogelijk. Het heet toch KABELtelevisie en dat komt volgensmij altijd door glasvezel.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Nee dus...kabeltelevisie kan ook via coax-kabels worden doorgegeven. De laatste tijd worden de coax-kabels(de oude manier van verspreiding) steeds vaker vervangen door glasvezel, omdat dat meer bandbreedte biedt en daardoor geschikt wordt voor breedband internet(en voor meer TV-zenders, uiteraard :)).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Er zijn waarschijnlijk in de centrales bij jou in het dorp geen voorzieningen getroffen om het retour (jouw upstream) signaal terug te leiden naar de provider.

Dus dat werkt niet inderdaad :P

Like this yall...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 21:23 schreef Metalium- het volgende:
en als je al wel kabel hebt, is het waarschijnlijk Casema ofzo :r
Hoezo dat dan? Ik zit hier ook in een dorpje (naja, redelijk nog.. 10k inwoners) maar we hebben hier gewoon Chello hoor (we waren zelfs een van de eersten in Brabant).

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Nou Bigs dan heb ik toch nieuws voor je: ik woon ook
in een Brabants dorp met 30k+ inwoners en hier komt de eerste twee jaar gewoon geen kabel. De provider (hier trouwens essent@home) beantwoord al twee jaar lang alle vragen (ook bij kennissen die het
ook geprobeerd hebben) met het standaard antwoord "We zitten nog in de testfase".:(

Maar om terug te komen op het topic. Dit is natuurlijk niet
mogelijk. e plugt toch ook niet je adsl modem in de telefoonuitgang om te proberen of het misschien werkt. Als je lokale provider zegt dat het niet aangeboden wordt dan is het er gewoon niet.
Pagina: 1