Toon posts:

Hardware restore kaarten uitschakelen??

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op school (roc ter aa helmond) hebben we zo'n soort restore kaarten in de pc's zitten.. ik weet niet waar ze zitten en wat ze doen maar wat ik wel weet is dat ze na een restart automatisch alles wat je hebt veranderd op de c schijf weer wissen, en dus dezelfde win98 installatie met 459 mb vrije ruimte en diezelfde duffe achtergrond...

Nu mijn vraag, weet iemand hoe ik die uitgeschakeld krijg??? want ik wil graag op school wat zooi naar zip downloaden maar je moet na het installen van je zip opnieuw opstarten... :'(

Let wel op:
We kunnen niet in het configuratie scherm..
Niet in het register..
Uitvoeren hebben wel wel...

Please help me....

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

yeah right, de meeste van ons zijn admins die dit soort ongein dagelijks mee maken van onze ge(mis)bruikers en dan gaan we jou helpen om een systeem te hacken.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 25 november 2001 16:50 schreef Tijger het volgende:
yeah right, de meeste van ons zijn admins die dit soort ongein dagelijks mee maken van onze ge(mis)bruikers en dan gaan we jou helpen om een systeem te hacken.
hahaha idd..

Verwijderd

ik denk niet dat je dat gaat lukken, als de netwerkbeheerders het goed hebben gedaan kun je onder geen enkele mogelijheid dat op die computer zelf veranderen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
draai eens die driver voor dos onder windows. gaat wel rete langzaam, maar het werkt wel.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

ik las ooit es op tweakers over die kaarten zelf, dat die hdds eigenlijk in 2 partities zijn verdeeld met op 1 partitie de mirror partitie zegmaar.. En na elker herstart wordt DIE partitie terug gezet...

Nu waren er 2 opties... 1 is de interactive optie en de andere is niet interactief..

De eerste optie laat nog enige mogelijkheden toe.. de 2e niet.. Ik neem aan dat het de 2e is..

Aan dit systeem is vrij weinig te doen...
Het enige wat je bijvoorbeeld kan doen is gewoon naar systetem beheer lopen en vragen of ze niet zip support kunnen inbouwen in die systemen.. Bij ons op school valt dit best te regelen, aangezien er genoeg dingen zijn die wij eigenlijk mee wlilen nemen die veel te groot zijn voor een diskette....

Valt te proberen..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zondag 25 november 2001 16:50 schreef Tijger het volgende:
Hij vraagt toch niet om te hacken. Maar om te helpen. Misschien zou je dan kunnen zeggen dat hij eens op school moest vragen ofzo. Niet meteen uit lachen |:(

Verwijderd

wij hebben dat ook en is vrij makkelijk te omzijlen dat wel ;)

niet met windows afsluiten maar gewoon de pc uitdouwen en dan weer opnieuws aanzetten ;) taadaa alles staat er nog op :Y)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Goh, da's leuk spul die restore dingen. Hebben ze bij Easy Everything in Amsterdam ook, als de pc opnieuw opstart gaat ie een image downloaden van een file-server en is alles weer pleite. Duurt wel lang om je pc opnieuw op te starten op deze manier. Volgens mij kunnen ze beter Windows 2000 gaan gebruiken, dan kan je de boel beter beveiligen.

• Skaah
  • Niet online
Openschroeven, kaartje eruit, dichtschroeven? >:)

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:05
Kan ik em in de rood krijgen ? :D

• Cheater
  • Laatst online: 14-08 12:05
Mooi.

Even terugkomen op deze post.

De zaken zijn veranderd:
* Cheater kan wel in het configuratiescherm komen, en WEL in de bios. Daarbovenop kunnen we wel in het register.

Nu nog nieuwe oplossingen? Die restore kaarten sucks de tering !!!

* Cheater komt ook van ROC Ter AA (helmond)

Verwijderd

Download gewoon de IOmega tools. Daarbij zit ook guest95.exe of guestNT.exe

Dit is voldoende voor je parallelle zipdrive.

Verwijderd

Dit heet geen Restore maar een Reborn Kaart.
Dit zit in een PCI slot gestoken.
There is nothing you can do about it.
Het enige wat je zou kunnen doen is de kast openmaken kaart er uit en dan kan je wel dingen veranderen.
Maargoed overigens dat ze dit doen anders zouden etterbakkies net zo als jij, de boel behoorlijk kunnen verkloten op een netwerk op school, ik weet niet of jij weet wat een kosten het met zich meebrengt als iedereen op school aan het einde van de dag een school vol met brakke computers achterlaat. Dit wil jij niet weten denk ik. Als je zo nodig wil gaan downloaden dan zorg je maar dat je ouders je een MXstream aansluiting cadeau geven, kan je zo veel downloaden als je zelf wilt.

• erikver
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Je kun niet op elke pc in de BIOS of naar het configuratiescherm. Dus het werkt niet overal al.

En iets met de systeem beheerder regelen werkt ook niet, want die hebben we niet meer. Of is er al weer een nieuwe :?
Ik zit nu op stage dus dat weet ik niet.

'Vroeger, toen de gulden nog bestond', waren die reborn kaarten er nog niet, dat waren nog eens tijden. haha

Maar ik denk niet dat er iets aan die kaarten te doen is.

Life's not a Krentenbol

Verwijderd

Reborn kaarten beschermen je BIOS ook.
Als je ze eruit haalt dan kun je nog niet booten, want voor alles in de originele staat terug is moet de rebornkaart netjes geuninstalld worden.
Opstarten met dos kan ook niet, want ook dat doe je virtueel.

Het is heel jammer voor je, maar er is niks voor je aan te doen :)

Waarom denk je dat we dit soort dingen moeten doen?
Om te voorkomen dat de boel door mensen als jij wordt verneukt.
Die pc's zijn niet bedoeld voor privezaken |:(
Pagina: 1