Toon posts:

Stille pc onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC wat nieuwe onderdelen gehaald, maar als ik nu naar de temps kijk dan ben ik toch wel een beetje verbaast.

Ik heb nu een Athlon XP 1600+ met als koeling een Alpha pal 8045 icm een Papst 8412NGL variofan. Dit koelt goed en houdt mijn cpu mooi op 53c. Maar dan zie ik nog 2 temps staan in MBM waarvan ik niet zeker weet wat het is. Sensor 1 geeft 26c aan dus dat lijkt me de casetemp, en dat vind ik een mooie temp. Maar sensor 2 staat op 40c (!) en dat vind ik erg hoog ook al weet ik niet wat het is. Ik gok erop dat het de AMD 760 northbridge van mijn Abit KG7 is, maar dat weet ik helaas niet zeker.

Nu wil ik ipv het standaard mobo HSF'je een tot 4x5 cm gezaagde Alpha 6035 (die ik nog overhad :)) opzetten. Alleen als die chipset echt 40c is gaat dit dan wel genoeg koelen? Verder wordt mijn Radeon helemaal niet warm dus de Zalman die ik daarvoor heb aangeschaft lijkt me wel goed genoeg. :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:59
goedgekozen topictitel |:(

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 16:35 schreef marteltor het volgende:
Wat is er mis met de topictitel :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 16:35 schreef marteltor het volgende:
Het gaat er toch om dat ik die akelige 4x4 Abit fan wil vervangen omdat ik rust wil! Dat is nl op mijn Radeon na de enigste component die lawaai maakt en dat wil ik niet. ;)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:31

GaMbiNo

1337

Op zondag 25 november 2001 16:37 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Vind hem ook enigszins verwarrend, maar daar gaat het nu ff nie over. :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 16:37 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

gebrek aan verband tussen topictitel en inhoud post :?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

de northbridge mag dacht ik 60 C worden. Als ie te warm is, ga je dit merken in de stabiliteit. vooral bij fsb overklocken.

Ofwel: zolang je niet met de Frontside bus gaat klooien moet dit geen probleem zijn.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 16:32 schreef Brabus het volgende:
Nu wil ik ipv het standaard mobo HSF'je een tot 4x5 cm gezaagde Alpha 6035 (die ik nog overhad :)) opzetten. Alleen als die chipset echt 40c is gaat dit dan wel genoeg koelen?
Het is toch duidelijk te zien dat de topicstarter de northbridge van zijn mobo passief wilt koelen :?

Ontopic: Zet er anders net als ik een TennMax Lasagna BGA Cooler op. Ik heb 'm op 7V gezet, maar op 12V hoorde ik 'm ook al niet :9~

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Hoezo off-topic?

Edit : ok we zijn al weer on-topic...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:31

GaMbiNo

1337

Op zondag 25 november 2001 16:46 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Hoezo off-topic?
Ja, en dit is nuttig?? :?

• RammY
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Het kan natuurlijk ook de temp van je voeding zijn. tenminste is bij mij wel zo. Die schommelt bij tussen de 35/40 graden dus die kan het ook zijn. B-)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding kan het niet zijn, want ik heb geen nieuwe kast gekocht en in mijn oude config stond die op 33c.

• RammY

RammY

Dát!

Hoeveel sensoren heb je dan? ik heb er 3 CPU, MOBO, en voeding. als jij dat ook hebt dan zal er wel wat mee gebeurt zijn. heb je toevallg een andere versie van MBM er op staan dan? of dat ie er graden aan toevoegd dan kan ook.... B-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste versie van MBM die in de meuktracker staat en die gebruikte ik ook op mijn vorige systeem. Ik heb btw ook 3 sensors, maar dat is vrij normaal. Het is trouwens wel vaag dat nergens te vinden is waar die sensors zitten? :?

• RammY

RammY

Dát!

Ja dat zijn gewoon kleine diodes die zie je toch niet zo goed zitten. Ik weet dan ook niet waar het aan kan liggen. Mischien dat ie er wat graden aan toevoegd. dat doet ie bij mij ook. heb je btw wel de goeie diodes gekozen? dat kun je makkelijk nagaan met SiSoft Sandra. de graden die dat progje aangeeft moeten ongeveer kloppen met die wat MBM aangeeft. dan moet het goed zijn/ B-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de goede diodes gekozen en de temps van MBM en Sandra ontlopen elkaar niet zoveel. Ik kan natuurlijk wel het mobo fannetje tegenhouden en kijken of de temp stijgt! *D

• RammY

RammY

Dát!

Als SiSoft het zelfde aangeeft dan zal het wel goed zijn. Ik vind zelf 40 C voor een voeding niet zo veel. hij loopt bij mij opt moment ook op 38 C dus... gewoon geen zorgen om maken. Als ie bv 60 C word dan ist wel een zorgelijke toestand :D. Zijn je andere temps ook de lucht in gegaan dan? B-)

Verwijderd

Topicstarter
Sensor 1 (waarschijnlijk casetemp?) is 26 graden en dat was 27c dus geen merkbaar verschil. En de cpu temp kan ik nu niet meer controleren, want die is vervangen. :)

• RammY

RammY

Dát!

De eerste is waarschijnlijk de case, de 2e de CPU en dde 3e de voeding zo heb ik het tenminste wel. Je case ka natuurljik iets omhoog zijn gegaan omdat ie warmte van je proc naar je case gooit. Dus je case kan wel omhoog gaan. hoe dat zal komen dat de voeding omhoog gaat week niet. mischien niet genoeg ventilatie ruimte achter de kast... B-)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het is iig niet de chipset! :)

En de voeding heeft 1 meter om de warme lucht af te voeren. Er komt trouwens wel warme lucht uit die voeding! 8-)

• RammY

RammY

Dát!

Komt die warme lucht in de case zetten dan?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies? :?

• RammY

RammY

Dát!

of de warme lucht van je voeding in de case terecht komt of dat ie de warme lucht uit je voeding naar buiten blaast...

Verwijderd

Topicstarter
Hij blaast de warme lucht uit de voeding (natuurlijk :?). Ik heb btw verder helemaal geen casefans dus die voeding zal alles alleen moeten doen.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:36 schreef Brabus het volgende:
Hij blaast de warme lucht uit de voeding (natuurlijk :?). Ik heb btw verder helemaal geen casefans dus die voeding zal alles alleen moeten doen.
Nou, ik heb wel eens een kast gezien, waarbij de warme lucht v.d. voeding naar binnen blies om onderaan de kast naar buiten te moeten walmen. (Packard Bell |:( )

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 18:22 schreef Niwreh het volgende:

[..]

Nou, ik heb wel eens een kast gezien, waarbij de warme lucht v.d. voeding naar binnen blies om onderaan de kast naar buiten te moeten walmen. (Packard Bell |:( )
Dit heeft niks te maken met Packard Bell, maar in de oude ATX standaard (1.0) was het verplicht om de fan v/d voeding buitenlucht naar binnen te blazen.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:38 schreef prenobe het volgende:

[..]

Dit heeft niks te maken met Packard Bell, maar in de oude ATX standaard (1.0) was het verplicht om de fan v/d voeding buitenlucht naar binnen te blazen.
Ja, dat weet ik ook wel, maar het is toch stom om te zien. :D

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op zondag 25 november 2001 18:38 schreef prenobe het volgende:

[..]

hmm alle voedingen die ik in mijn pc heb gehad (van XT tijdperk tot nu ) bliezen de warme lucht toch echt naar buiten

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• RammY

RammY

Dát!

dan bouw je er toch 1 bij in? aan de zijkant van je case. een beetje boven aan. doe ik ook

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 21:17 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

hmm alle voedingen die ik in mijn pc heb gehad (van XT tijdperk tot nu ) bliezen de warme lucht toch echt naar buiten
Dit klopt, totaan ATX 1.0 bliezen ze lucht naar buiten. Toen dachten mensen dat lucht van buiten naar binnen slimmer zou zijn, dus ATX 1.0 heeft van buiten naar binnen. Ze kwamen erachter dat de voeding eigenlijk best warm is, dus ATX 1.1 geloof ik ging weer lucht naar buiten blazen :)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 22:31 schreef prenobe het volgende:

[..]

Dit klopt, totaan ATX 1.0 bliezen ze lucht naar buiten. Toen dachten mensen dat lucht van buiten naar binnen slimmer zou zijn, dus ATX 1.0 heeft van buiten naar binnen.
Bij die kast die ik ken, was het dan de bedoeling dat de airflow van de voeding, rechtstreeks over de ventilator-loze cpu-heatsink heen zou gaan. (200mmx) De PC crashte echter te vaak en ik vermoedde warmteproblemen, dat de warmte bovenin de kast bleef hangen. Toen heb ik de fan omgedraaid en dat was de oplossing. :D
Pagina: 1