Toon posts:

Abit be6-II bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Wanneer ik de bios van mijn be6-II update kan ik dma van mijn brander niet meer aanzetten. Hierdoor kan ik niet meer op 8x branden. Het probleem komt volgens mij door de highpoint hpt366 controler. Wanneer deze een hogere versie dan 1.21 door een biosupdate ontstaat het probleem. Installatie van de nieuwste drivers voor de controler mocht ook niet baten. Zodra ik de oude bios weer gebruik is er niks aan de hand, maar dat betekent dat ik geen nieuwere processor op het moederbord kan plaatsen omdat die dan niet ondersteund worden. Wie heeft een oplossing?
Systeem: celly 533@600 op abit be6-II versie 1

Verwijderd

Topicstarter
trap omhoog heb dringend hulp nodig

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Heb je iets op je hpt366 controller aangesloten dan?

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Toch niet zo dringend dus.

Trouwens kan je ook zonder die bios update je Celly wel draaien hoor. Alleen moet je dat dan handmatig in Softmenu III invoeren.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn hardeschijf eraan aan die hpt 366 controler hangen. Hoe bedoel je softmenu III handmatig invoeren? kun je uitleggen hoe dit moet? alvast bedankt

• Chilly_Willy
Ten eerste zou ik niets op je hpt366 controller hangen als er op je normale IDE poorten nog plek is. Die HPT366 is niet zo best en zeker niet sneller dan je IntelIDE.

Softmenu staat helemaal linksbovenin in de bios.
Druk dan op return. Nu kan je een aantal Mhz/FSB combinaties kiezen via pgup en pgdwn.
Als je hier doorheen gaat kom je ook een handmatige setting tegen.

Normaal moet je FSB op 66 Mhz en je PCI divider op 1/2 en je AGP op 1/1
V-core weet ik niet want ik weet niet op je een Celly1 of Celly2 hebt.
Is het een slot 1 of heb je een fcpga met converter?
Voor je Celly1 moet hij 2,0 volt zijn en voor je fcpga 1,6 volt.

Wil je hem op 600Mhz dan moet de bus op 75 Mhz en je voltage op 2,2 danwel 1,65.

Dus welke Celleron heb je?

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb celly 1 533@600

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn hd aan de hpt366 controller hangen, omdat drie ide apparaten heb en deze dus allemaal op een eigen poort heb geplaatst. Zal eens effe experimenteren door brander en dvd op een poort te hangen (met brander als master). En dan mijn hpt controler vrij te laten. De celly die ik heb draait stabiel op 600 maar ik zal de vcore nog effe een 0.1 hoger zetten.

Nogmaals verzoek om uitleg hoe handmatig softmenu III te krijgen.

Weet jij een mogelijkheid om te flashen zonder dat de bios van de hpt366 wordt geupdate dus alleen bios mobo. Of alleen de hpt kan worden (terug)geflashed. Bedankt voor je hulp.

• Chilly_Willy
Ok. Dan fsb op 75 en voltage op 2,1 of 2,2 (misschien wel 2,3).

Succes.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 10:39 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ok. Dan fsb op 75 en voltage op 2,1 of 2,2 (misschien wel 2,3).

Succes.
het gaat mij niet om het OCén van mijn celly.
Ik wil graag een oplossing voor het flashen van de bios

• Chilly_Willy
Ik heb zelf ook veel problemen gehad met die HPT366.

Ik zou je HD op primairy master doen, je brander als slave en de DVD als master op de secundairy IDE channel.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 10:51 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb zelf ook veel problemen gehad met die HPT366.

Ik zou je HD op primairy master doen, je brander als slave en de DVD als master op de secundairy IDE channel.
Ok. Ide komt dan wel goed, maar weet je ook hoe ik mijn bios kan flashen zonder dat mijn hpt366 wordt mee geflashed of hoe ik alleen mijn hpt366 kan flashen?

• Chilly_Willy
Op dinsdag 04 december 2001 10:55 schreef Sjansma het volgende:

[..]

Ok. Ide komt dan wel goed, maar weet je ook hoe ik mijn bios kan flashen zonder dat mijn hpt366 wordt mee geflashed of hoe ik alleen mijn hpt366 kan flashen?
Nee, kan niet. Maar je hebt problemen met je brander terwijl je harddisk aan je hpt366 hangt, vreemd hoor.

Van een biosflash veranderd er toch niets in windows mbt DMA van je IntelIDE?

Als je je bios flashed naar versie XU dan krijg je versie 1.25 voor je HPT366. Je moet dan ook de bijpassende drivers gebruiken.

Maar ik denk niet dat het daar aan ligt als alleen je brander niet meer op DMA komt terwijl niet niet eens aan je HPT366 hangt.

Watvoor OS heb je en weet je zeker dat je hem niet op DMA krijgt?

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik winME. Ik zal de brander eens anders aansluiten, op de mannier die jij voorstelt.

In winME kan ik de brander niet meer op dma zetten zodra de versie van de hpt boven de 1.21 komt. ook met nieuwe drivers
. Ik moet nu aan het werk. Bedankt voor je tips. Misschien dat ik morgen nog wat meer nieuws heb. Zou je mijn post dan nog even zou willen lezen? Voor nu bedankt!
Pagina: 1