Hallo allemaal,
Ik ben mijn website aan het maken met XML,XSL. Het is de bedoeling dat er verschillende XMl (eigenlijk de output van PHP) bestanden komen en maar een XSL bestand. Op sommige pagina's komt een tabel in XML heb ik het zo:
<rij>
<kolom1>foo</kolom1>
<kolom2>bar</kolom2>
</rij>
(dit is de output van PHP en dat ziet er goed uit)
Nu komt in mijn XSL bestand zo iets:
<TABLE ...enz>
<TR>
<TH>Kolom 1</TH>
<TH>Kolom 2</TH>
</TR>
<xsl:for-each select="rij">
<TR>
... de rest alles gaat hier goed
</TR>
</xsl:for-each.
</TABLE>
Dit staat onder in mijn XSL bestand. Het probleem is nu echter dat op iedere pagina een tabel-header komt te staat terwijl dat natuurlijk alleen moet als ik ook een tabel wil. mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik kijken dat bijvoorbeeld het element <rij> bestaat in een XSL-bestand en mij probleem zo kan worden verholpen
als vast bedankt
henk erik
Ik ben mijn website aan het maken met XML,XSL. Het is de bedoeling dat er verschillende XMl (eigenlijk de output van PHP) bestanden komen en maar een XSL bestand. Op sommige pagina's komt een tabel in XML heb ik het zo:
<rij>
<kolom1>foo</kolom1>
<kolom2>bar</kolom2>
</rij>
(dit is de output van PHP en dat ziet er goed uit)
Nu komt in mijn XSL bestand zo iets:
<TABLE ...enz>
<TR>
<TH>Kolom 1</TH>
<TH>Kolom 2</TH>
</TR>
<xsl:for-each select="rij">
<TR>
... de rest alles gaat hier goed
</TR>
</xsl:for-each.
</TABLE>
Dit staat onder in mijn XSL bestand. Het probleem is nu echter dat op iedere pagina een tabel-header komt te staat terwijl dat natuurlijk alleen moet als ik ook een tabel wil. mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik kijken dat bijvoorbeeld het element <rij> bestaat in een XSL-bestand en mij probleem zo kan worden verholpen
als vast bedankt
henk erik