nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
oi kwil een nieuwe pc :)

nou denk ik erover om een athlon xp 1500 te gaan kopen
alleen weet ik niet welke merken spullen ik erbij moet kopen

nou zat ik bijvoorbeeld te twijfelen tussen mijn moederboard
ASUS A7V266-E
of MSI K7T266 Pro2 (MS-6380 V2.0)

op de asus site staat dat dat moederboard een multiplier van 10.5 kan hebben met jumpers. nou als ik goed reken is dat 133x10.5=1396,5 mhz
aanvaardbaar, maar betekent dit dat ik hem nooit en ten nimmer kan overclocken? of sla ik compleet de plank mis em ligt het aan de processor op welke multiplier je hem kan zetten
en is dit niet het geval bij de MSI??

kzit ook te dubben over welke cooler ik moet nemen
kzat zelf te denken aan Cooler Master DP5-6H51
maar omdat ik lees dat koeling op xp processors belangrijk vraag ik het toch aan jullie of het de goede keuze is

daarnaast heb ik ook 300 watt voeding nodig omdat 240 volgens mij te weinig is, welk merk voeding is goed?

en als laatste heb ik natuurlijk ook geheugen nodig, kzat zelf te denken aan 256MB PC2100 DDR SDRAM (Micron / Crucial)
good choice??

ik wil het gewoon allemaal zeker weten aangezien ik hier veel lees over klachten dat het systeem niet werkt...

bvd,
khoop dat het een niet al te grote tekst is :)

bietje

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Enermax voedingen schijnen erg goed te zijn, maar duur.

crucial is top ram, zeker doen

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31
Athlon XP zou juist minder warmte produceren als eerdere athlons. Koeling is altijd belangrijk. Je moet je afvragen of je hevig gaat overclocken of gewoon de processor draaien op de snelheid waarvoor je hem gekocht hebt.

Als je er niks mee doet is een coolermaster cooler best een aardige en niet al te lawaaierige cooler.