Het begon als een normaale dag, totdat de telefoon ging en iemand uit mijn woonplaats belde dat zijn cdrom was ontploft, ik er heen om te kijken zacht ik een zielig cdrom laadje los staan met daarin de restanten van wat ooit een cdrom was, ik heb die hele cdrom speler los geschroeft en de overige stukken cdrom eruit gehaald, alles schoon geblasen, en hij deed het weer, maar heeft iemand dit ooit eens eerder gezien, en wat kan de oorzaak zijn ?
Verwijderd
Ik heb wel eens een foto gezien van een CD die dwars door de CD lade was geboord. Net als een cirkelzaag dus. Hoe of wat weet weet ik helaas niet.
Gebeurt wel vaker inderdaad.. Gewoon een cd die door de middelpuntvliegende kracht uit elkaar spat..
Is pas nog een topic over geweest, maar ik kan hem effe niet terugvinden met de search..
Is pas nog een topic over geweest, maar ik kan hem effe niet terugvinden met de search..
Oorzaak is: cd heeft te snel rondgedraaid.
Komt voor bij de combinatie van zwakke cd's en snelle cd-rom drives (48x en hoger)
Komt voor bij de combinatie van zwakke cd's en snelle cd-rom drives (48x en hoger)
Siditamentis astuentis pactum.
Hmm dus gewoon slechte kwaliteit cd's in een te snelle cdrom speler ? ps. het waren van die Base cd's het was een tamelijk oude cd.
Die bestaan idd, maar die draaien juist langzamer...Op zondag 25 november 2001 16:08 schreef Phalanx het volgende:
Dan mag iedereen wel oppasssen die een 72x speler heeft! (die bestaan jah)
edit:
te laat...
te laat...
mmmm ik voel me nie meer veilig hier naast me computer
Die CD's draaien op een snelheid van iets van 72/4=18x omdat ze 4 ogen hebben om te lezen.Op zondag 25 november 2001 16:08 schreef Phalanx het volgende:
Dan mag iedereen wel oppasssen die een 72x speler heeft! (die bestaan jah)
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Ik ruik een mogenlijke rechtzaak met een lekkere schadevergoeding....Er bestaat in NL namelijk ook nog zoiets als produktaansprakelijkheid
My software never has bugs, it just develops random features...
Verwijderd
Aha, gaan ze op die toer!Op zondag 25 november 2001 16:14 schreef LG_Greenman het volgende:
[..]
Die CD's draaien op een snelheid van iets van 72/4=18x omdat ze 4 ogen hebben om te lezen.
[topic=330746/1/50]
Zie slotje daar
Zie slotje daar
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()