Toon posts:

Nero wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pas geleden hebben mijn ouders een nieuwe pc gekocht. Het werd een 1,7 ghz P4 systeem die ze bij de AH verkopen.
Eerst was ik er nogal wat sceptisch over, maar het blijkt een prima bak te zijn, zeker voor mijn ouders, die niet zulke veeleisende gebruikers zijn.

De software was al allemaal geinstalleerd, inclusief Easy CD Creator om cd's te branden. Nu weet ik uit eigen ervaring dat je hiermee niet echt lekker kan branden, dus ik dacht: ik installeer Nero eventjes. De laatste versie gedownload ( 5.5.2.4 ) en gaan met die banaan. In totaal heb ik 1 cd met Nero kunnen branden. 2 dagen nadat ik het geinstalleerd had wil het opeens niet meer opstarten?!!

Ik ben op zoek gegaan naar mogelijke antwoorden, en hier is wat ik tot nu toe heb gevonden:
1. ja, ik heb de search gebruikt op GoT
2. ik heb Easy CD Creator geuninstalled, schijnbaar werken die 2 proggies niet lekker samen op 1 pc.
3. ik heb op de site van Nero gezocht naar oplossingen, ik heb alles geprobeerd wat op die site staat, maar het werkt niet.
4. bij de laatste Nero versies zitten een paar tools zoals Nero DriveSpeed. Deze tools doen het wel gewoon, de brander wordt gewoon herkend en aangeroepen ( Samsung nogwattus ), dus het ligt niet aan "de laatste versie downloaden" (wat ik toch al gedaan had)

Zodra ik Nero opstart hangt de pc wanneer het schermpje "scanning for SCSI/IDE devices" in beeld komt. Er zit verder geen SCSI shit in die pc, dus daar kan het niet aan liggen.

Er draait WinME op de pc...

kom aub niet af met: gebruik dan een ander programma. Daar gaat het niet om, Nero werkt 2 dagen en daarna niet meer?!!?! Ik wil dat het werkt #@$)(*^#)#(^

Thanks voor eventuele input ;)

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
nee, niet windows XP dus.. |:(

Maar toch:
Ik zou het gewoon ff eraf gooien en opnieuw installeren.

Verwijderd

Ik heb vaak gehoord dat windows Me niet zo lekker draait (ik draai zelf win2k en binnekort in dualboot met RedHat :)
maar ik raad aan ff te kijken of je een andere windows erop kan zetten. win98 SE ofzo, het kan zijn dat het daaraan ligt.

heb je ook al geprobeerd nero opnieuw te instaleren ?
anders weet ik het eigenlijk ook niet. maar ik verdenk Me.

Verwijderd

Topicstarter
nee, windows ME

ik heb ook al diverse versies van Nero geprobeerd...
5.5.0.4
5.5.5.1

allemaal hetzelfde resultaat ( het NIET gewenste )

Verwijderd

Nou gooi aub die windows Meer Ellende :r er af en gewoon win 98se gebruiken of evt XP daar werkt nero perfect onder (bij mij dan toch)
en zie je dat niet zitten nero opnieuw er opzetten,wel eerst ff de "oude" er af gooien. na uninstall ook ff kijken of de dir wel echt weg is van nero,zodat er geen info achterblijft.
suc6 *D

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dus eigenlijk niet of het wel mogelijk is om XP op deze pc te installeren, omdat er 2 installatie cd's bij de pc zitten waar alle drivers enzo opstaan.
Als ik zeker weet dat het werkt probeer ik het wel, maar het is een van mijn laatste opties op dit moment.

Zelf heb ik ongeveer een half jaar windows ME op mijn pc gehad, en branden met Nero was nooit een probleem. Ik denk niet dat het aan het besturingssysteem ligt eigenlijk. Zou het aan de ASPI drivers kunnen liggen misschien? Kan ik die updaten?

Nero uninstallen heb ik al geprobeerd, ook heb ik de resterende files weg gegooid en zelfs uit het register alle keys gehaald.

Weet er nog iemand anders een goed programma om te branden? Naast CdrWin dan, want dat werkt ook niet fatsoenlijk hiero...
Pagina: 1