Toon posts:

[oplichterij] Chello Test Server

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De chello test server is weer een voorbeeld van ultieme oplichterij. Een bestand wat je kan downloaden en uploaden bestaat meestal uit een bin file. Een bin file betekend dat er niets gecomprimeerd aan kan worden. Nou de file die je download bij de test server van upc/chello is een file die je heel ver kan comprimeren dus dat gebeurt ook met downloaden, en resulteerd in een snellere verbinding dan dat je werkelijk hebt.

:r

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

De snelheden van die test server liggen meestal onder de snelheden die ik normaal bij andere servers haal.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 15:05 schreef NewAgePerformance het volgende:
De chello test server is weer een voorbeeld van ultieme oplichterij. Een bestand wat je kan downloaden en uploaden bestaat meestal uit een bin file. Een bin file betekend dat er niets gecomprimeerd aan kan worden. Nou de file die je download bij de test server van upc/chello is een file die je heel ver kan comprimeren dus dat gebeurt ook met downloaden, en resulteerd in een snellere verbinding dan dat je werkelijk hebt.
heb je enig idee hoeveel je uit je nek lult ?
5 mb data is 5 mb data.... dat is hetzelfde als je een tekst zou downen van 1 mb terwijl die gezipt mischien 100kb is... je download dan toch 1 mb....

oftewel je lult uit je aars :)

maar ff voor de goede orde, die testserver staat in het interne netwerk van chello. waarom ? om te controleren of er genoeg capaciteit is om een gebruiker fatsoenlijk internet te geven. is namelijk die test klote, dan is de capaciteit brak. is die test wel goed, dan ligt de traagheid niet bij het interne netwerk , maar daarbuiten (internet).

dus next time als je zoiets post, denk dan wel ff na ja :)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

chello = oplichterij :Z

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Op zondag 25 november 2001 15:05 schreef NewAgePerformance het volgende:

Een bin file kun je wel comprimeren, maar natuurlijk veel minder goed dan een textfile, of een met alleen maar 00h erin. Klopt niet wat je zegt. En btw: als die file 1 MB is, gaat ie 1 MB transferren. Maakt niet uit wat erin of er niet in zit.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Hoe kom je hierbij?

Heel toevallig dat ik gisteravond op hetzelfde idee kwam en het getest heb. Ik heb de 1 MBfile gedownload en ingepakt met winzip. Van 1 MB ging het naar 960 kB. Er is dus nauwelijks gecomprimeerd!

Overigens wordt verkeer standaard niet gecomprimeerd, wat de tweede foute aanname van je is.
(Op link layer niveau kan bijvoorbeeld voor modems of ISDN wel compressie plaatsvinden. Ook kan voor http verkeer in principe compressie toegepast worden, maar voorzover ik hier na ben gegaan gebeurt dat niet.)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 16:22 schreef Rukapul het volgende:
Hoe kom je hierbij?

Heel toevallig dat ik gisteravond op hetzelfde idee kwam en het getest heb. Ik heb de 1 MBfile gedownload en ....... hier na ben gegaan gebeurt dat niet.)
gelukkig ook eens een objectief antwoord 8-)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ga eens naar prefs bovenin en kijk naar het vakje HTTP-Compressie inschakelen. Via http kan dus gecompressed worden mits server en client het ondersteunen. ALS chello dat ook doet is het idd naaierij.

Verwijderd

Chello ownt hier (oost gelderland) hard..

Pinging www.chello.nl [212.83.64.248] with 32 bytes of data:

Reply from 212.83.64.248: bytes=32 time=1584ms TTL=247
Reply from 212.83.64.248: bytes=32 time=1582ms TTL=247
Reply from 212.83.64.248: bytes=32 time=1587ms TTL=247
Reply from 212.83.64.248: bytes=32 time=1584ms TTL=247

ach ja.. tenminste geen packet loss :D

:(

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

haha kun je tussen je frags door koffie zetten :o

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

waardoor je alerter wordt en uiteindelijk toch wint :+

Verwijderd

Topicstarter
Een tekst file van 5 mb haal ik hier binnen met dik 450 kb/sec op chello. En een bin file haal ik binnen op max 120 kb/sec. Dus euh?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 15:58 schreef psychic het volgende:

[..]

heb je enig idee hoeveel je uit je nek lult ?
5 mb data is 5 mb data.... dat is hetzelfde als je een tekst zou downen van 1 mb terwijl die gezipt mischien 100kb is... je download dan toch 1 mb....

oftewel je lult uit je aars :)

maar ff voor de goede orde, die testserver staat in het interne netwerk van chello. waarom ? om te controleren of er genoeg capaciteit is om een gebruiker fatsoenlijk internet te geven. is namelijk die test klote, dan is de capaciteit brak. is die test wel goed, dan ligt de traagheid niet bij het interne netwerk , maar daarbuiten (internet).

dus next time als je zoiets post, denk dan wel ff na ja :)
Lul niet zo dom een text file van 5 mb kan je comprimeren tot meer dan 90 procent. En dan hou je niets over. Het standaard tcp protocol comprimeerd nou eenmaal zulke data waar veel ruimte tussen zit. Een bin file is in principe tot zijn maximum gecomprimeerd.

Dus lul jij niet uit je aars! :P

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:33 schreef NewAgePerformance het volgende:
Een tekst file van 5 mb haal ik hier binnen met dik 450 kb/sec op chello. En een bin file haal ik binnen op max 120 kb/sec. Dus euh?
en nu lul je dus ECHT enorm.

chello is gecapped ergens rond de 170 kb/sec

450 kb/sec you wish.

5 mb is 5 mb, gecomprimeert of niet.

Verwijderd

:O kvind t altijd zo errug als mensen dit beweren

het kan namelijk gewoon 120% NIET

zow :+

• jep

jep

Hij heeft een tunnel met compressie naar de testserver van chello! :o

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op zondag 25 november 2001 19:35 schreef NewAgePerformance het volgende:
Lul niet zo dom een text file van 5 mb kan je comprimeren tot meer dan 90 procent. En dan hou je niets over. Het standaard tcp protocol comprimeerd nou eenmaal zulke data waar veel ruimte tussen zit. Een bin file is in principe tot zijn maximum gecomprimeerd.

Dus lul jij niet uit je aars! :P
TCP heeft geen voorzieningen voor datacompressie. Ook IP niet. In vervolg niet clueless je mening gaan lopen spuien en anderen schofferen aub.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

snelheidslimiet chello : 187 down 16 up toch?

Twitter

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:09 schreef Goten het volgende:
u gaat door voor de koelkast :)

Verwijderd

ik dacht dat je bij chello een veel hogere upstream had?!?
ik upload vaak met veel hogere snelheden, maar of dit dan klopt weet ik nu niet meer... :?

• jep

jep

Zet je upload programma (ftp client?) es van kbits naar kbytes :D

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 21:09 schreef Goten het volgende:
192 om precies te zijn (1.5 mbit).

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:47 schreef _mark_ het volgende:
ik dacht dat je bij chello een veel hogere upstream had?!?
ik upload vaak met veel hogere snelheden, maar of dit dan klopt weet ik nu niet meer... :?
wat voor iets gebruik je om t te meten.. t meeste liegt namelijk altijd..

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Twitter

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 23:01 schreef Bigs het volgende:

[..]

192 om precies te zijn (1.5 mbit).
waaaaat!? en ik kom niet boven de 168 uit!?

snel die rotzakken bellen!

;) j/k ;)

Verwijderd

Met dap zeker dan staat er idd wel eens 450 kb/s maar dat is lekker makkelijk alles bij elkaar optellen!

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 21:39 schreef cybercopje het volgende:

[..]

Met dap zeker dan staat er idd wel eens 450 kb/s maar dat is lekker makkelijk alles bij elkaar optellen!
uhm is t niet zo dat die file dan nog in je cache zit als ik meteen naar 960 kb van de 1024 springt ??

Verwijderd

Oke, heb voor de laatste maal de (p)testserver bezocht:
Upload 20 Kbit/sec
Down 46 Kbit/sec

AdslComfort op dit moment strak 54,2 KBYTE/sec.
Mijn brief ben ik aan het voorbereiden! :(
Pagina: 1