mijn pc gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
wie kan mij helpen, plots van de ene op de andere dag gaat mijn pc niet meer aan, ik heb alles geprobeerd, nieuwe powercable, bios batterij erin, eruit. alles los gehaald, alles weet vast
gekeken of alle stekkers goed zitten.

Oh ja, ik overclock niet, dus daar kan het niet aan liggen

HELP

Verwijderd

Videokaart, geheugen, proc, voeding, aan/uit switch

Om maar een paar dingen te noemen waar het aan zou kunnen liggen.

Verwijderd

HUH..

Dit lijkt me toch sterk..

Heeft je voeding niet een keer een lel gehad, omdat ie ineens te veel stroom kreeg ofzo..

Heb je dat schakelaartje van je voeding misschien perongeluk omgezet?

Verwijderd

voeding kapot? als ie echt helemaal niets meer doet kan ie wel doorgefikt zijn

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Misschien stof in je voeding...effe open maken en stofzuiger erop zetten

iRacing Profiel

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Klinkt misschien stom, maar beginnen bij het begin:
-Meet of er spanning staat op het stopcontact,
-meet of er dan spanning staat opde voeding
-meet of er uit de voeding spanning komt
-enz.

-alle kaarten e.d. eruit (behalve je videokaart) en proberen

succes

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tjah, wat ik zou checken is:
- doet dat stopcontact het wel?
- staan de schakelaartjes op je voeding wel goed?
- is de aan-knop van je comp wel goed ingeplugt in het moederboard?
- heeft je moederboard een standby-ledje? Zoja, brandt die?
- is de zekering van je voeding misschien doorgefikt? (hiervoor zul je je voeding moeten loshalen en openschroeven)

Als je hiermee het probleem niet kunt fixen, dan moet je even wat meer details gaan geven. Wat doet je computer wel en niet als je em aanzet en wanneer?

I reject your reality, and substitute my own.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Mijn vaders pc wil niet meer uít. :(

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Dan is toch de suggestie om de stroom eraf te halen de meest voor de hand liggende....

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

ik heb het ook gehad...haal je batterijtje er eens voor 3 uur uit...bij mij hielp 10 minuten of een half uur niet...

Succes

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik heb een oude 386. Als je die aan zet zie je hem heeeeel kort eventjes aan gaan en daarna meteen weer uit gaan. Als ik dan de computer op uit zet dan komt er een soort van 'zucht' uit de voeding.
Weten jullie wat dat is? Zelf denk ik dat het een soort van kortsluitingsbeveiliging is (en dat dus de voeding kapot is).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• arnoman
[quote]Op zondag 25 november 2001 15:33 schreef _sNaRs_ het volgende:
Tjah, wat ik zou checken is:
- doet dat stopcontact het wel? Jep, heb al in
meerdere stopcontacten
geprobeerd.
- staan de schakelaartjes op je voeding wel goed?
Jep, heb ik ook al na
gekeken.
- is de aan-knop van je comp wel goed ingeplugt in het moederboard? Jep, heb ik ook na
gekeken, heb zelfs effe
de aan/uit connector
uit mijn vaders PC
gebruikt (zelfde kast)
- heeft je moederboard een standby-ledje? Zoja, brandt die?
Geen standby ledje, wel
D-led (MSI), maar geeft
geen enkel teken van
leven, net als de rest.
- is de zekering van je voeding misschien doorgefikt? (hiervoor zul je je voeding moeten loshalen en openschroeven) Dan is mijn garantie
Foetsie.

Als je hiermee het probleem niet kunt fixen, dan moet je even wat meer details gaan geven. Wat doet je computer wel en niet als je em aanzet en wanneer?
Hij doet nix, nades,
noppes, de fans,de leds
NIX geeft een teken van
leven.
Heb ook al alles los en vast gehaald, ook grafische kaart vervangen door mijn oude TNT, doet hij nog nix, ook geprobeerd met mijn nog oudere Voodoo (PCI) deed ie ook niets? Misschien kan het eraan liggen dat ik (nog) geen geaardstop-contact heb. Ik dacht eerst dat ik het had, maar het stopcontact zelf is niet aangesloten, de aarde dan (shit bouwvakker :( )

HELP!!!!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

Laat mij nou precies hetzelfde overkomen...
Afgelopen week, mijn 2 weken oude pc welke het prima deed, ging opeens niet meer aan :(
Alle forums doorgegeken -- > alles geprobeerd wat dit probleem enigzins kon verhelpen.
Wat bleek nou (na 4 dagen zoeken)? Mijn powerknopje was naar binnen gevallen |:(
Niks kapotte voeding oid. Nee, dr is gewoon zo'n stom knopje losgesprongen!! Wat een ellende....

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Mijn pc hield er ook mee op voordat ik naar Zwitserland vertrok (waar ik nu dus nog ben). Na veel proberen kwam ik erachter dat de processor stuk was. Ook dan doet de hele pc helemaal niks meer (geen ledjes gaan aan etc.). Ik heb nu via internet een nieuwe Slot A AMD moeten bestellen (die zijn zeldzaam)....

Hopelijk is het bij jou niet zo ernstig.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Klinkt als een goed doorbakken voeding, aangezien je fans wel aan zouden moeten gaan als het probleem bij de andere hardware lag.

Dit trouwens al geprobeert ?

- pak de voeding er eens los uit, maak contact tussen de groene draad en een van de zwarte draden van de aansluitstekker.
Als het de voeding dan niet aanslaat (hoorbaar aan fan) is dus je voeding kaduk.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• budi
Kan zo'n voeding wel onbelast draaien? Vroeger met zo'n AT voeding kon je hem ook niet gewoon aanzetten, dan ging hij meteen weer uit, maar misschien dat dat anders is bij een ATX voeding?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
Op maandag 26 november 2001 14:45 schreef budi het volgende:
Ik heb een oude 386. Als je die aan zet zie je hem heeeeel kort eventjes aan gaan en daarna meteen weer uit gaan. Als ik dan de computer op uit zet dan komt er een soort van 'zucht' uit de voeding.
Weten jullie wat dat is? Zelf denk ik dat het een soort van kortsluitingsbeveiliging is (en dat dus de voeding kapot is).
wat dat is? een scheet natuurlijk >:) dat ding is verrot van binne ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX resetje misschien

• arnoman
Op mijn voeding staat gewoon nog spanning, of hoe je dat ook moet noemen.
Ik had ook al net toen ik mijn PC een kleine 30 minuten draaien had en ik sluit hem af. 2 Minuten later, ik wil hem weer aanzetten en hij ging niet meer aan, ook alles gecontroleerd, ik naar de winkel gebracht. Zeggen ze daar, je processor is door gebrand, ik vraag zo, hoe kan dat, geen idee zeggen ze, misschien zat de cooler niet goed vast?
Oke, best kreeg gewoon een nieuwe processor, ze moesten hem alleen effe bestellen ok'e.
Bellen ze een dag later op, je moederbord is doorgebrand, ik zo das niet mooi, ook weer een nieuwe besteld (ze hadden hem niet op voorraad, ik had de RAID versie).
En gewoon weer een totaal nieuw sys gekregen :)

Hopelijk niet weer hetzelfde liedje, want dan weet ik niet of ik niet hoef te betalen...

• budi
Op woensdag 28 november 2001 10:04 schreef bolleh het volgende:

[..]

wat dat is? een scheet natuurlijk >:) dat ding is verrot van binne ;)
Oh is dat het??? Ik vond het al zo stinken!!! ;)

• Delta2
Op woensdag 28 november 2001 08:39 schreef budi het volgende:
Kan zo'n voeding wel onbelast draaien? Vroeger met zo'n AT voeding kon je hem ook niet gewoon aanzetten, dan ging hij meteen weer uit, maar misschien dat dat anders is bij een ATX voeding?
Yup, dat kan gewoon, net ook gedaan met mijn 2 ondering gekoppelde voedingen om te testen of ze naar behoren functioneerden

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Ooit ook zoiets gehad. Had ik de stekker NET niet ver genoeg op mijn mobo gedrukt! DOm dom dom nu heb ik 2 voedingen :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• budi
Op woensdag 28 november 2001 23:56 schreef Delta2 het volgende:

[..]

Yup, dat kan gewoon, net ook gedaan met mijn 2 ondering gekoppelde voedingen om te testen of ze naar behoren functioneerden
Ah, dat heb je zeker wel nodig met zo'n Tyan Tiger MP. Wat voor voedingen heb je gekoppeld? Hoeveel watt?

Verwijderd

Je geeft zelf aan dat je nog garantie hebt... ga dus dan niet zelf lopen kutten maar ga naar je PC boer...

Ik gok op een kapotte zekering in je voeding, gewoon voeding openmaken, ga naar electronica boer met je voeding, laat het zien aan hem, vraag om dezelfde zekering of laat het daar ff snel meten, doen ze soms wel gratis

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Ik hoorde een tik, en verder was het dus gedaan. Niet meer aan te krijgen. Het was dus de voeding.

• arnoman
Ik heb 'de' befaamde Aopen 300Watt teringherrie voeding. Maar ik heb hem eergister naar de computertoko toegebracht en die zouden er naar kijken en zouden mij bellen als hij klaar was, maar nu heb ik nog steeds nix gehoord dus ik ga zo wel effe bellen.

Verwijderd

Zo ken ik nog een hoop mensen...
PC verkocht, na aflevering deed ie het niet meer.
Bleek dat het bios batterijtje (knoopcel) leeg was.
ATX bordjes schijnen een VOLLE batterij te willen :-) anders gaat ie echt niet aan.

Kun je nagaan hoe lang we er over gedaan hadden.
1 telefoontje naar de distributeur van het moederbord en het was duidelijk. Van de serie van 500 die hij er had waren er al 490 terug gekomen met een leeg batterijtje :-)

• toontjuh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 11:03
Als je wilt testen of je voeding het nog doet (alleen atx)
Zet je strrom op de voeding en pak je de connector die op het moederbord zit en verbind je de groene met een zwart draadje en als de fan dan draait doet de voeding het nog en ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders

specs

• Delta2
Op donderdag 29 november 2001 09:58 schreef budi het volgende:

[..]

Ah, dat heb je zeker wel nodig met zo'n Tyan Tiger MP. Wat voor voedingen heb je gekoppeld? Hoeveel watt?
Een 400 Watter voor het mobo, en een 300 Watter voor alle additionele hardware :D

Pagina: 1