Toon posts:

Klein vraagje nav Alcatel "router"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

ondanks de duidelijke handleidingen voor de Alcatel Hack en de diverse posts op GoT is een dingetje me nog steeds niet helemaal duidelijk, nl. het doorsturen van de poorten...
De volgende situatie: 3 pc's aangesloten op hub, hub op de alcatel. De pc's in dezelfde werkgroep en met opvolgende IP nummers. De vraag:
Moet ik nu voor elke PC een NAT tabel aanmaken ?
Of moet ik 3 keer devserver adrr=xxx.xxx.xxx.xxx invoeren in de Expert modus ?

Bedoeling van de hele zaak is natuurlijk dat elke pc afzonderlijk gebruik kan maken van www, ICQ, MSN, ftp en wat er nog allemaal kan draaien... En dat mijn MSN berichtjes niet terugkomen op de computer van een van mijn huisgenoten :)

Someone plz clear this for me ???

Alvast bedankt !!!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
1 NAT-tabel, want je hebt maar 1 router :P.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ok tot zover volg ik.....
Alleen blijft dan de vraag over: als ik als defserver adrr mijn eigen IP (10.0.0.150 ofzo) invoer, gaat dat dan goed met de andere computers op de hub (die dus 10.0.0.151 en 10.0.0.152 zijn) ??? Dit haal ik namelijk niet uit de beschrijvingen op de diverse internetpages enzo.....
Van het internet binnenkomende pakketjes moeten nl. wel weer terug naar de goede computer...
Op het gebied van IP routing ben ik helaas een newbie, dus excuse me for asking stupid questions :P

Alvast bedankt !!!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
In principe komt het wel goed, maar het hangt af van de programma's die op de andere pc's gedraaid worden. Als een programma de externe host een poort laat kiezen, gaat het mis: de NAT-tabel stuurt die data naar de defserver (omdat de poort immers niet in de tabel staat). Maar ja, als je geen defserver instelt, laat de router de data ook niet door. De ST heeft nu eenmaal niet alle functionaliteit van een professionele router.

Systeem