Toon posts:

AS/400 JAVA Programming

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier toevallig nog AS/400 RPG ontwikkelaars die de overstap naar JAVA voor de AS/400 gemaakt hebben?

Maandag start ik met een cursus JAVA for AS/400 Developers en ik ben benieuwd naar ervaringen over deze overstap.

Ik verwacht (en hoop!) dat het voor mij mee gaat vallen aangezien ik al bekend ben met OO en C++...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Op zich erg grappig dat ze een cursus Java voor AS/400 geven :) :).

Een cursus _Java_ lijkt me een cursus _Java_ vanwege de platformonafhankelijkheid niet?

Voor C++ etc is het een ander verhaal uiteraard.

Maar goed, succes... als je al C++ kent en bekend bent met OO begrippen (en niet durft te beweren dat C++ een OO taal is ;)) dan moet het vrij eenvoudig zijn en een waar genoegen om met zo'n fraaie taal te werken.

Martin

btw nee ben geen AS/400 RPG ontwikkelaar.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Correct, JAVA = JAVA natuurlijk..!

Maar deze cursus is JAVA for AS/400 developers. Dwz dat ze proberen het gat tussen 3GL (RPG, COBOL) en Java te dichten, en ook in de programmeer voorbeelden JAVA met RPG/COBOL code vergelijken zodat het voor AS/400 dudes makkelijker wordt..

Althans dat is de bedoeling..

• mbravenboer
Ah ok :) dan is het goed... Dat is wel een goede opzet. Hopelijk besteden ze genoeg aandacht aan het voorkomen van een standaard fout: een taal niet gebruiken waarvoor hij is.

Ik bedoel dat je niet moet gaan proberen te proggen zoals je eerder deed ... Bjarne Stroustrup benadrukt in zijn C++ boek bijvoorbeeld ook dat je de spirit van een taal moet kennen en je daarop toeleggen. Probeer dus niet te denken van: ah wat ik in C++ zo doe zit in Java dus zo...

Succes en have fun!

Martin

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04
Op donderdag 27 april 2000 21:39 schreef mbravenboer het volgende:
Op zich erg grappig dat ze een cursus Java voor AS/400 geven
Hoezo grappig? Er zijn veel bedrijven waarvan hun applicaties momenteel in RPG ontwikkeld zijn en die nu of in de toekomst de overstap zullen maken naar Java op AS/400.

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
whoami: Hoezo grappig? Er zijn veel bedrijven waarvan hun applicaties momenteel in RPG ontwikkeld zijn en die nu of in de toekomst de overstap zullen maken naar Java op AS/400.
Beetje oude thread he :? . Ik maakte die opmerking omdat de platform onafhankelijk van Java het onzinnig maakt om een cursus Java te geven gericht op een bepaald platform. Hooguit kan je even wat uitleggen over compileren en runnen, maar dat moet iedereen toch binnen 3 minuten snappen.

Grappig dus ;) .

<off-topic>Tjee... dit was in de tijd dat ik nog m'n naam onder een post zette ;) </off-topic>

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 15 september 2001 17:56 schreef whoami het volgende:
Hoezo grappig? Er zijn veel bedrijven waarvan hun applicaties momenteel in RPG ontwikkeld zijn en die nu of in de toekomst de overstap zullen maken naar Java op AS/400.
En dat wilde je ons na anderhalf jaar laten weten :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04
Op zaterdag 15 september 2001 17:59 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Beetje oude thread he :? . Ik maakte die opmerking omdat de
Ja, 'k was iets aan het zoeken over Java toen ik erop botste. Als je het zo bekijkt heb je wel in eerste instantie gelijk.

Hoe is die cursus de topicstarter eignlijk bevallen?

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1