Toon posts:

HUB-je

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet hier iemand iets af van het bestaan van een hub met 1 UTP ingang en als uitgang: 1 UTP en 1 BNC?

Zo ja, waar is tie te koop en hoe duur?

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

je bedoelt een repeater of een bridge? Heb toevallig bij de HCC ééntje zien liggen, maar denk niet dat je ze in veel winkels zal tegenkomen, omdat die normaliter niet voor een thuisneztwerk gebruikt worden. Duur zijn ze iig niet.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Ik heb er hier ook zoiets liggen, is gewoon een hubje met 4* UTP en 1* BNC deze gebruik ik af en toe omdat er nog mensen zijn met bejaarde netwerkkaarten en oudere printservers

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt een repeater of een bridge?
Meestal hebben die dingen BNC ingang en BNC uitgang... bedoel eigenlijk een gewone HUB (bijv. 4 poorten) waar naast UTP nog een BNC uitgang opzit.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er bestaan wel hubs met bijv. 4 UTP aansluitingen en een aansluiting (BNC) voor een coax segment. Waarvoor heb jij een BNC in- en uitgang nodig?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Waarvoor heb jij een BNC in- en uitgang nodig?
Momenteel heb ik kabelmodem onder met internet erop. Er loopt al een BNC kabel naar boven (ouwe jongen), maar leidingen zitten vol; UTP past er niet meer bij. Volgens mij is dit dan de handigste/goedkoopste oplossing.

Onder moet wel internet houden, dus is dat handigste oplossing...

• blackd
  • Niet online
Dan kan je 't toch als volgt doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  UTP (naar pcs beneden)
  ||||
 [==== =]
     |   naar boven
    #+--------------+#
                |
 # = terminator    nic boven
 + = T-stuk

Dus de coax naar boven gebruiken, op de hub een T stuk, met aan de ene kant een terminator, aan de andere kant de coax naar boven. Op de nic boven doe je dan ook een T stuk en op de ene kant een terminator, en de andere kant de coax naar beneden.
Je kan bijv deze nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.linkpro.com.tw/TL-705s.JPG
die kun je hier vinden:
http://www.tweakers.net/pricewatch/19129

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BitProcessor
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op zondag 25 november 2001 15:00 schreef HansGans het volgende:

[..]

Meestal hebben die dingen BNC ingang en BNC uitgang... bedoel eigenlijk een gewone HUB (bijv. 4 poorten) waar naast UTP nog een BNC uitgang opzit.
BNC is zowiese IN-en UITGANG hoor :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1