@Home heeft iets tegen XP ????? zucht

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
(jarig!)
goed hier weer een goede actie van de @home helpdesk:

een vriend van mij heeft vorige week XP NL Pro geinstalleerd bij hem......toevallig lag toen net @home er weer eens uit (maastricht btw) dus hij bellen naar de helpdesk:

hij: ik krijg geen verbinding met internet, hebben jullie weer eens storing ofzo?????

hlpdsk ( :P ): ehhhm vertel eerst eens wat over u computer, welke windows u heeft bijvoorbeeld

hij: O ik heb net windows XP geinstalleerd maar dat kan het probleem niet zijn he.....

hlpdsk : Goed, dan gooi eerst XP er maar eens af en zet er 98 of ME op, dan praten we wel verder o.i.d.

zo stom als die vriend is gaat ie ook nog echt XP eraf kicken, en nadat ie ME heeft geinstalleerd nog geen internet........samen met de rest van maastricht en omstreken hier......was dus gewoon een @home probleem

en dan zegt zo'n idioot op de helpdesk dat het aan XP ligt???? zal Microsoft leuk vinden...........

PIII 800@804 Mhz

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

ach, mailtje naar MS nl sturen over dit. Die kunnen wel enige pressie op @home zetten om die macholen bij de helpdesk een fatsoenlijke training te geven. En zorgen dat dit soort dingen publiek bekend worden. Over het algemeen is een bedrijf meer aan een probleem te doen als het in de media is :Y)

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Och bij @home zeggen ze altijd dat het aan je PC ligt :)

Je moet ook niet zo snel de helpdesk bellen. Eerst even zelf de zaak onderzoeken. Kun je echt de gateway niet meer pingen o.i.d., dan zal @home er wel uitliggen. Ga even een uurtje of wat met een vriendin de stad in, en zie: probleem opgelost. Of niet, ja dan toch maar bellen ;)

Verwijderd

Misschien is deze URL iets voor jouw vriend:

http://members.home.nl/windowsxp

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 15-08 11:12
kheb een leuk verhaal gehoord op IRC: @home ondersteunt Windows XP niet, omdat hun spyware dan niet werkt, het schijnt dat @home van alles in de gaten houdt, met dank aan de bijgeleverde CDROM, Windows XP blokt dit automatisch, en daaorm levert @home geen ondersteuning voor XP, zou dit waar kunnen zijn??

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:58
Wat gebeurt er als je ff een oude pc gebruikt om te routen (met bijv win2k). en dan connect met de Xp machine via de Lan?

Feyenoord!

Verwijderd

ouwe pc met W2K ?.... niet te ouwe nemen...
werkt perfect... :)

Verwijderd

Wat je nu zegt over spyware op de cd-rom is niet waar. Op de cd-rom staat het progje netdiag die uitsluitend gebruikt wordt in geval van een snelheids probleem of een erg instabiele verbinding. Voordat de helpdesk dit kan gebruiken bij jou moet jij eerst toestemming toegeven als je het progje opstart.

Mvg

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 13:51 schreef ViperGTS het volgende:
hlpdsk : Goed, dan gooi eerst XP er maar eens af en zet er 98 of ME op, dan praten we wel verder o.i.d.
Dat is toch logisch? De helpdesk kan je alleen helpen met OS'en die officieel ondersteund worden. Zo zul je ook geen hulp met Linux/@Home krijgen. Niet omdat het niet werkt, of omdat het niet mag, maar gewoon omdat het niet iets is wat ze ondersteunen.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
ik werk ook op zon helpdesk [nee niet @home]

daar bellen dan veel mensen van
klant: "jullie hebben storing"
ik: "er is geen storing bekend in uw regio"
klant: nou zal wel weer een fout van jullie zijn.
ik: "welke windows gebruikt u?" [mensen met apple's herken je metene aan de vriendelijke aard]
klant: "doet er niet toe, ik ben systeembeheerder ik weet heus wel wat ik doe"
ik: * slacksoff doet mic ff uit... "PROEST" /me gebaart [jeez ik weet niet hoe je het schrijft] een collega een dikke bak koffie voor me te halen. dit word weer een xtra-long gesprek
ik: /mic ff aan "meneer. als u me niks wilt vertellen word het moeilijk om u te helpen"
klant: "ok ok. windows ME"
ik: "heeft u ook een firewall?"
klant: "jah"
ik: "mag die uit?"
klant: "nee dan word er bij me ingebroken"
ik: "ok. maar dan komt uw verkeer ook niet buiten de pc...."
klant: "ow" /hij doet alsof hij hem uitzet. of hij weet gewoon niet hoe

verbinding krijgt ie nog niet. na allemaal crap te hebben ge-uninstalled [KUCHE.... planet internet software en AOL adapters enzo] en zijn settings weer normaal gezet [nee de inbeladapter hoeft geen IP. zucht]

gaat ie me nog steeds de schuld geven dat ie gene verbinding heeft.

ik: "staat dat icoontje van de firewall nog in de startbalk?"
klant: "ja, uhmmm nee"
ik: "firewalls blijven nog weleens in het geheugen actief. uninstalled u hem even?"
klant: [na veel gediscussier] "okee"
ik: "reboot u even en probeert u het nogeens"
klant: "hij doet het!"
ik: "ok dan zijn we klaar, veel plezier ermee"
klant: "uhm... bedankt" [ego van een super IT-er weereens aangetast :P ]
ik: "tot uw dienst"

ik de mic uit... man drukt de telefoon uit en vlak daarvoor hoor ik nog "klote helpdesk"....

bwahahahahahahahahhahahhaa.

uhm.. my point? een klant die meteen al het gesprek binnenkomt met "het probleem ligt niet bij mij" heeft ECHT heel vaak juist wel ene probleem in zn pc-config. dat @home nu nog niet XP ondersteunt is een beetje slordig idd. [zelfde als 2000 networking... nouja.. bijna]

oja... kunnen jullie zien dat ik me vervele op zondag? :D

Verwijderd

check mijn post eens, deze was namelijk al vrij vaak langsgeweest, daar staat de oplossing namelijk ook bij (gewoon de search dus he)

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
heb @home op linux en windows xp geinstalleerd. ging bij beiden eigenlijk zonder problemen (ok bij linux moest ik ff dhcpcd downloaden maar dan werkt het ook)

bij windows xp hoef je helemaal niks te doen. hij staat standaard op dhcp, dus netwerkkaart er in, drivers installeren en internetten maar

valt weinig aan te ondersteunen, het werkt gewoon :) :)

Maak je eigen poll

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 22:06
Had precies hetzelfde probleem met KPN. Had problemen met me MXstream. Eerste wat ze vragen wat voor OS? dus ik XP. Ow sorry dan kunnen wij u geen support geven haal het er maar af of pak een pc met een lagere versie. En dat terwijl ik alleen maar wou weten wat er mis was met mijn i-net. (zat een fout in de wijkcentrale).
Pagina: 1