It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Probeer dus eens een andere provider
Verwijderd
Een microcomm modem (of een die hierop is gebaseerd) zal je nooit problemen mee hebben, maar dat kost ook wel wat.
* Welke protocollen heb je aanstaan voor de dialup ? Enkel tcp-ip mag voor Internet!
* Kijk eens in het configuratiescherm of je bij modems de connectiesnelheid niet manueel kan verhogen...
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Die opmerking van jouw is hulpvolOp zondag 25 november 2001 17:00 schreef G8KeePeR het volgende:
Daar heeft ie nu echt iets aan
Er zit inderdaad weinig anders op dan een goed modem te kopen.
Ik ondervind het helaas ook vaak bij klanten... KPN is niet meer wat het was, EN/OF de modems zijn niet meer wat ze waren
Lees misschien m'n edit eensOp zondag 25 november 2001 17:06 schreef de-don het volgende:
[..]
Die opmerking van jouw is hulpvol
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
alleen tcp/ip voor modem geinstalleerd.
max snelheid staat op 115000 oid, hoogste stand iig.
ik snap best dat een goed merk beter werkt maar 56k moet ook kunnen met een goedkoop modem (was trouwens 45,-)
brengt ook weing nuttigs:Op zondag 25 november 2001 17:07 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
Lees misschien m'n edit eens
* protocollen hebben geen invloed op connectie-snelheid
* instelling in configuratie-scherm staat standaard al op bijna dubbele isdn snelheid (115 kbps meen ik) en dan moet je ook nog dat vinkje aanzetten (als je hem niet boven die snelheid wil laat verbinden).
Is waarschijnlijk een slecht/gevoelig modem op een telange/klote lijn van KPN
p.s. dat kan je dus nog wel proberen: kortere kabel nemen
Maar ik denk dat je hem beter voor een goeie kan omruilen
Deze advertentieplaats is te huur!
bij mij op het werk is dat zo en daar wordt je niet blij van
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
nee, geen huiscentrale oid.
vooral dat drie keer inbellen vind ik vreemd.
Heb al vaak meegemaakt dat de verbinding niet of heel slecht loopt doordat de Pc niet goed aan aarde hangt...
RedVox
Toch niet hoor, zet er eens ipx/spx en netbui (of hoe dat ook geschreven wordt) bijOp zondag 25 november 2001 17:15 schreef de-don het volgende:
[..]
* protocollen hebben geen invloed op connectie-snelheid
Wedden dat je nog 0kb/sec overhoudt ? (zeker win95/98, rest geen ervaring meer met gewone modems
Kan toch echt wel het probleem zijn. ook dat meerdere keren proberen te connectenOp zondag 25 november 2001 17:19 schreef cosmoOo het volgende:
er zat eerst een iso 56k modem in die gewoon op 56k werkte dus zelfde kabel dus kan dan toch niet echt het probleem zijn ?
nee, geen huiscentrale oid.
vooral dat drie keer inbellen vind ik vreemd.
Geloof me !! ik zie het bij een heleboel klanten met een heleboel gloed-nieuwe modem's. Vooral met die amr/cnr.. enz. modems, maar ook met nieuwe pci modem's
Sorry maar je hebt het echt fout !!Op zondag 25 november 2001 17:24 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
Toch niet hoor, zet er eens ipx/spx en netbui (of hoe dat ook geschreven wordt) bij
Wedden dat je nog 0kb/sec overhoudt ? (zeker win95/98, rest geen ervaring meer met gewone modems)
uiteindelijk zal je als je gaat downloaden inderdaad op een erg lage download-snelheid komen, maar je connectiesnelheid blijft echt het zelfde. (Die snelheid die je tezien krijgt als je met je muis op dat dubbele beeldschermpje gaat staan onderaan in je systray)
als je alles geprobeert hebt (het kan misschien toch lukken met die tips)
Dan moet je es in het lijstje van mycom kijken. Daar staat ook een hardware-modem in van F 65,-
Waarschijnlijk gaat die wel werken
En anders die externe want die gaat ZEKER-weten werken
p.s. Ik heb in het verleden ook es een tijdje lopen kloten met een motorola modem, maar mijn windows crashde er zelfs op. Toen heb ik hem omgeruild voor een goeie, weet ff het merk niet meer, maar daarna nooit meer problemen gehad
Ja ok... DUUUUHOp zondag 25 november 2001 17:30 schreef de-don het volgende:
[..]
Sorry maar je hebt het echt fout !!
uiteindelijk zal je als je gaat downloaden inderdaad op een erg lage download-snelheid komen, maar je connectiesnelheid blijft echt het zelfde. (Die snelheid die je tezien krijgt als je met je muis op dat dubbele beeldschermpje gaat staan onderaan in je systray)
En soms staat daar 115000bps, zelfs als je maar met een 33.6k modempje werkt. En bij mijn pa z'n adsl stond er onder w98 een totaal verkeerde snelheid (20bps of zoiets) Echt wel een referentie dus... Maargoed, je hebt gelijk !
LOLOp zondag 25 november 2001 17:42 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
Ja ok... DUUUUH
En soms staat daar 115000bps, zelfs als je maar met een 33.6k modempje werkt. En bij mijn pa z'n adsl stond er onder w98 een totaal verkeerde snelheid (20bps of zoiets) Echt wel een referentie dus... Maargoed, je hebt gelijk !
Inderdaad wil dat schermpje soms wel es buggen
Gast van mycom zei dat die van 65,- niet werkte onder XP en een externe modem is nog een stuk duurder.Zeg cosmoo,
als je alles geprobeert hebt (het kan misschien toch lukken met die tips)
Dan moet je es in het lijstje van mycom kijken. Daar staat ook een hardware-modem in van F 65,-
Waarschijnlijk gaat die wel werken
En anders die externe want die gaat ZEKER-weten werken
Dan uiteindelijk misschien maar geld terug vragen en naar een andere comp-boer gaan ??!!??!!Op zondag 25 november 2001 17:49 schreef cosmoOo het volgende:
Gast van mycom zei dat die van 65,- niet werkte onder XP en een externe modem is nog een stuk duurder.
edit: Ik weet het weer : Het modem dat ik gekocht had was er een met een rockwell chip. Die zijn wel goed (Als ze nog bestaan
drivers van win2k werken niet altijd onder xp.
ja dat kan inderdaadOp zondag 25 november 2001 17:57 schreef cosmoOo het volgende:
kan toch best kloppen ? heb wel meer apparaten waar (nog) geen drivers voor xp voor zijn.
drivers van win2k werken niet altijd onder xp.
(Je kan het eventueel proberen... nah....of niet