Booten zonder toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31
Is er een manier om een PC-bios voor de gek te houden, dus te faken dat er een toetsenbord aan hangt? Ik denk hierbij aan het doorlussen van enkele contactpunten van de PS/2-connector of zo...

Ik heb middels FreeSCO en een uitgeklede PC (moederbord, geheugen en floppydrive) een routertje gebouwd, maar voor het booten/rebooten blijft het zeuren om een toetenbord.

Het moet compact blijven i.v.m. ruimtebeslag.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Is dit wat?

"halt-on" --> "no-errors"

Of heeft je bios deze instelling niet!? :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

ja volgens mij kun je een oud toetsenbord uit elkaar slopen, en dan aleen het kleine printplaatje eraan laten hangen (aan de kabel bedoel ik) , dan moet ie het ook doen....

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DAT is idd ook een idee :) LOL

Heej Ghoat jij ook hier !? Alles kits ?! :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

hehehe tuurlijk man :)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kewl :P

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
echte servers hoef je niet te herlaarzen *D

Maaru idd ergens (lees HCC) een goeikoop toetsenbordje halen en dan alles behalve de printplaat verwijderen. Makelijk en leuke oplossing.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb ook zo'n pc'tje die niet wil booten zonder tobo. Helaas is het bij mij niet in te stellen in de bios.Dat idee van die printplaat+ draad spreekt mij echter ook wel aan. Toch eens proberen, want alleen een stekker inpluggen is niet genoeg, hij wil een seintje terugkrijgen van het tobo dat her eraan hangt.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als je wat handig bent met een soldeerbout kun je wellicht de kabel inkorten en desnoods schroef je de com-poort los van de achterkant en leg je hem binnenin je kast!!! ;)

Ritsel desnoods ff zo'n losse uitbreidingsslot met LPT en COM-poort erop en ga die modden!!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ook handig voor een dedicated mp3 bak op een lan

boxen en stroom aansluiten en aanzetten maaro

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
zie 2e reply die gast heeft gelijk
in je bios aanzetten
halt on all error's
en dan no errors

dat is ut nie meer nie minder

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"no errors" of "all, but keyboard" natuurlijk 8-)

Expanding the inexpandable

Pagina: 1