Kan niet bellen wanneer modem is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb bij iemand een modem in de pc ingebouwd er vervolgend alles aangesloten!

Bij de modem werd een stekker meegeleverd waar je nog een telefoon op aan kunt sluiten (zo'n stekker met daar weer 4 gaatje bovenop)

Uit de aansluiten in de muur komt dus eerst de modem en dan de telefoon, maar met deze manier van aansluiten kan ik wel internetten maar wanneer ik de verbinding heb verbroken of de modem niet gebruik dan kan ik (en de mensen die waar ik de modem heb ingebouwd) niet bellen!

Je hoord gewoon niks.
Haal ik de stekker van de modem uit de aansluiting in de muur en zet er vervolgens de telefoon alleen op dan werkt kun je wel bellen.

Ik vermoed zelf dat er iets met de bedrading binnen in die "dubbele" stekker is.

Wie helpt mij?

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 13:15 schreef Binnetie het volgende:

Ik vermoed zelf dat er iets met de bedrading binnen in die "dubbele" stekker is.
yup, dus ff openschroeven dat ding

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
en waar moet ik dan opletten?
Ik heb namelijk niet zoveel verstand van die stekkers

Maar bedankt voor je repley

Verwijderd

nou tis heel simpel, zo'n ding heeft een paar draadjes, de draadjes die aan de connectors zitten die uitsteken, moeten ook aan de draadjes zitten die aan de gaatjes in de achterkant zitten... ik heb zo'n ding overgens nog nooit opengemaakt, kan ook heel goed dat die dingen gewoon met elkaar verbonden zijn zonder extra draadjes, maar dat moet je maar ff kijken