Printer STREPEN !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41222

Topicstarter
Ik heb een printer : de LExmark 3200 series ,
en als ik ga printen bijvoorbeeld een grote foto dan komen er strepen door de foto heen , ik heb al de optie printkoppen reinigen gebruikt di helpt echter niet , dus........ik weet het niet meer......b t w de patronen zijn beide HELEMAAL vol , dus daar kan het ook niet aan liggen.

Gegroet
Franklin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30279

Zal wel aan de printer zelf liggen .. Ik heb precies dezelfde Printer hier staan maar heb doordat ik ook strepen had een nieuwe printer gekocht..
Ik snapte er ook geen bal van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30318

Mijn Epson printer heeft 3 progjes om dat te verhelpen.

1: Nozzle check utility
This utility checks the print head nozzles to see if they are clogged and need to be cleaned. If the Nozzle Check utility indicates that the nozzles need to be cleaned, start the Head Cleaning utility to clean the print head nozzles.
Note: Before using this utility, make sure several sheets of paper are loaded in the printer.

2: Print head alignment utilityThis utility aligns the print heads so images will print clearly. Use this if your printed image is fuzzy, or if vertical or horizontal lines in your printout are not properly aligned.

This utility includes both black and color print head alignment features.

3: Head cleaning

Gebruik je die printer heel weinig? Dan kunnen de koppen droog zijn. Je moet minstens 1x per week iets printen, anders raakt t verstopt vanbinnen. Je moet 10x achter elkaar de koppen reinigen. Probeer anders eens nieuwe patronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
10x achter mekaar de koppen reinigen lijkt me GEEN goed idee...dan komt de hele boel onder de inkt te zitten.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

Ik heb epson styles photo en print ook niet zoveel, mijn kop zat ook verstopt. Ik heb hem helemaal uit mekaar gesloopt en de kop onder het stoom buisje van het cappuchino (hmm volgens mij schrijf je dat anders) apparaat.
Hij was toen weer goed, maar ik print te weinig en heb nu weer strepen als ik 360 dpi print, bij 720 gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Ik had op de HCC dagen een HP Deskjet 1600CM gekocht met verstopte inktpatronen. Voor 100 piek ff wat troep van start gekocht en die inktpatronen overdadig gevuld. Dingen gingen lekken tot er genoeg uit was om voldoende onderdruk te maken. Gevolg: printkoppen weer open :)

wel een klotewerk BTW: C M Y K, 4 patronen :)

Anoniem: 30498

Zelfde probleem met de Epson color stylus 760

nieuwe inktpatronen ( samen 130 piek)

3 test prints gemaakt, 4 x koppen gereinigd, nu al 15% inkt naar de GVD.

Duur geintje !!! :(

Anoniem: 20321

probeer anders ff met alcohol de printerkop te reinigen ... doe ik ook vaak en dat helpt wel goed ...

Anoniem: 4629

Doet mijn HP500 ook. Ouderdom. Er ontbreekt een rollertje en nu schiet het papier steeds een halve millimeter te ver door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Licht ook aan je merk printer. De HP printers maken nou eenmaal strepen omdat ze geen vaste printkop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 09:55

Elektronicanet

Leds do it!

Wij hadden de Epson Photo 700. Van alles geprobeerd, hij streepte dus ook. Uiteindelijk na wasbenzine erdoorheen gedaan te hebben printte hij helemaal niet meer! Ik zou dus uitkijken met reinigen... (We hebben nu een HP 940 die prima werkt en (nog) niet streept)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7726

Op vrijdag 21 december 2001 12:03 schreef Gordijnstok het volgende:
Licht ook aan je merk printer. De HP printers maken nou eenmaal strepen omdat ze geen vaste printkop hebben.
Onzin, ik heb een HP 970 Cxi, en geen streep te ontdekken. Het is wel belangrijk om je printerkop uit te lijnen en het juiste papier te gebruiken.
Als het een nieuwe printer is gewoon terug gaan naar de winkel, het valt onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb hetzelfde gehad met 2 oude deskjet 690C's, wat was nou gewoon de grap, er was stof onder een van de stukjes waar de houder van de printcartridges/koppen beweegt gekomen en doordat er dus gewoon een hele vlok stof (bah) over het papier heen veegt als het erg nat is en dus ging bollen kreeg ik ook altijd horizontale inktstrepen. Goed schoonmaken dus, en niet alleen je cartridges!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
ik heb een HP die dit ook deed gereinigd met die vloeistof om CD's mee schoon te maken werkt prima alcohol dus 8-)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1