Toon posts:

[prog] alles naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er is dacht ik een prggie dat in je html-code alles op 1 regel plaatst zodat de paginas sneller laden, heeft iemand een urlletje?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

tucows, en dan zoeken html cleaner oid

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Je pagina's laden niet sneller door alle returns weg te halen. Als je bijv. 50 returns hebt staan, scheelt het 100 bytes.. IE en Netscape renderen ook niet sneller zonder returns.

Ik zou iets van HTTP compressie gaan gebruiken als je een snellere transfer wilt. Of kijken of je je plaatjes kan optimizen. HTML files zijn over 't algemeen de kleinste files van je hele website.

...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Alles op 1 lijn is zodat mensen minder snel iets van je site rippen. Het is dan namelijk lastig(er) te zien wat de code is van het stukje dat jij wil. Mja, ik vind het een beetje BS.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Bas_f
Op maandag 26 november 2001 12:58 schreef OkkE het volgende:
Alles op 1 lijn is zodat mensen minder snel iets van je site rippen. Het is dan namelijk lastig(er) te zien wat de code is van het stukje dat jij wil. Mja, ik vind het een beetje BS.
Mja... Als ik echt iets wil rippen van een site waar alles op 1 regel staat dan doe ik meestal een 'find' op een stukje content, en daar staat dan de HTML code die ik hebben wil...

En anders wordt 't een find & replace: '>' -> '>\r\n'

...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Editplus: Selecteer alles: rechtermuisknop, format: Join Lines
alleen dan hou je wel de spaties ertussen.

Wel handig btw voor mensen die ff wat uit je site willen rippen, een newbie zal dan minder snel wat eruit plukken...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bas_f
Ik heb op mijn websites qua HTML toch nooit iets te verbergen.. Waarom zou ik 't geheim willen maken?

Als ik echt code wil verbergen maak ik 't in PHP, en dat is al wat lastiger te hacken.. :)

...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 26 november 2001 12:56 schreef Bas_f het volgende:
Je pagina's laden niet sneller door alle returns weg te halen. Als je bijv. 50 returns hebt staan, scheelt het 100 bytes.. IE en Netscape renderen ook niet sneller zonder returns.
ben ik het niet mee eens, als je op een gemiddelde pagina's alle returns weghaalt, dan kom ik op 2-3 kb minder uit.

Als we dan het volgende rekensommetje nemen:

• stel, 3 kb per pagina.
• je site bestaat uit gemiddeld 30-40 pagina's (kleine website)
• je bezoekers komen op 50% van alle pagina's
• De website trekt gemiddeld 5000 unieke bezoekers per dag
• Een maand bestaat uit 31 dagen.

------------------------------------

dan krijg je:
code:
1
2
3
4
5
30 (pagina's) x 3 (Kb)     =    90   Kb
50% van 90 Kb         =    45   Kb
5000 (bezoekers) x 45 (Kb) = 22500   Kb
225000 Kb / 1000         =    22,5 Mb
31 (dagen) x 22,5 (Mb)     =   697,5 Mb

dat is dus bijna 700 Megabyte wat je kan besparen op een redelijk drukke site. Het lijkt weinig, maar met deze bandbreedte zou je ook andere leuke dingen kunnen doen natuurlijk :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Bas_f
Beetje vreemde stelling... 2-3 Kb..

1 Enkele enter is 2 bytes. Een chr(10) en een chr(13). Als jij dus 2-3KB wilt halen, zul je 1000-1500 enters weg moeten halen. Vind ik een behoorlijke pagina... Een pagina naar mijn mening dus met meer dan 1000 regels.

1000 * 40 (gemmiddeld aantal chars per regel) is 40000 bytes.. Is 40 KB.. Dan vind ik 2-3 Kb redelijk weinig.. Gebruik dan compressie...

...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 26 november 2001 13:28 schreef Bas_f het volgende:
Beetje vreemde stelling... 2-3 Kb..

1 Enkele enter is 2 bytes. Een chr(10) en een chr(13). Als jij dus 2-3KB wilt halen, zul je 1000-1500 enters weg moeten halen. Vind ik een behoorlijke pagina... Een pagina naar mijn mening dus met meer dan 1000 regels.

1000 * 40 (gemmiddeld aantal chars per regel) is 40000 bytes.. Is 40 KB.. Dan vind ik 2-3 Kb redelijk weinig.. Gebruik dan compressie...
je hebt helemaal gelijk, kzat er niet helemaal bij met mijn gedachte (maandag, plz forgive me)

Wat ik eigenlijk bedoelde dat het zeker te doen is om 2-3 kb per pagina te besparen, door middel van truukjes zoals enters weghalen, CSS te gebruiken, etc etc.
Dan klopt het rekensommetje wel. Het probleem met compressie is dat niet iedere browser er goed mee overweg kan, en daardoor je pagina weleens verkeerd kan weergeven.

"You're only as good, as what you did last week."

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 26 november 2001 13:40 schreef oh,when? het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoelde dat het zeker te doen is om 2-3 kb per pagina te besparen, door middel van truukjes zoals enters weghalen, CSS te gebruiken, etc etc.
Dan klopt het rekensommetje wel. Het probleem met compressie is dat niet iedere browser er goed mee overweg kan, en daardoor je pagina weleens verkeerd kan weergeven.
2kb aan returns ? goh.. aardig grote HTML pagina's.. probeer de pagina's eens verder onder te verdelen.. dan krijg je al dat mensen niet alles meer ophalen terwijl ze maar een klein gedeelte willen weten >:)

Returns weghalen heeft normaal weinig zin, betekent dat je zelf al op de verkeerde plaatsen returns heb gezet.

CSS gebruiken is slimmer, netzoals plaatjes optimalizeren, dat heeft allemaal veel grotere invloed dan returns weg te halen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1