80 adrige kabel waar dient ie voor?

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hey ik heb nou een nieuwe hd (Maxtor 40 gig 7200rmp) die heb ik aangesloten op een 80 adrige kabel op mijn IDE ATA100 aansluiting (kheb een Asus A7V133) mijn cd rom spelers zitten op de normale IDE aansluitingen, geeft die 80 adrige kabel nou meer snelheid? Of kan ik gewoon het beste mijn HD bij de cdrom spelers aansluiten?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

die 80 aarderige kabel geeft idd meer snelheid.... en het i sniet aan te raden om je hd op dezelfde kabel als de cdrom speler aan te sluiten

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
die kabel hoort bij je ata 100 aansluiting op je mobo...anders zou je theoretisch die snelheid niet kunnen halen (je haalt 'm nu ook niet btw) als ik jouw was zou ik je cdrom speelers niet op die 80 aderige kabel gaan hangen want dan gaat waarschijnlijk je systeem erg traag werken..

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
om en om zit een 0 lijn om interferentie tegen te gaan
bij ata66 of hoger moet je die kabel gebruiken

sluit je hd nooit aan dezelfde kabel aan als je cdrom
je cdrom heb vaak een lager protocol dan je hd en je kan maar 1 protocol op je kabel gebruiken(normaal)
pio 4 of udma1 ofzo heb je cdrom

• Mavvie
Op zondag 25 november 2001 12:58 schreef bartmen het volgende:
die kabel hoort bij je ata 100 aansluiting op je mobo...anders zou je theoretisch die snelheid niet kunnen halen (je haalt 'm nu ook niet btw) als ik jouw was zou ik je cdrom speelers niet op die 80 aderige kabel gaan hangen want dan gaat waarschijnlijk je systeem erg traag werken..
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel gewoon die 80 adrige kabel er uithalen en mijn hd op mijn Primary ide zetten

Twitter | Linkedin

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

GdeKeijzer

Asjemenou?

Die 80-aderige kabel is speciaal voor ATA100. Door de hogere snelheden die met ATA100 gehaald kunnen worden is de kans op overspraak tussen 2 aders groter. In een 80-aderige kabel zit tussen elk signaal draadje een aarde-draadje om het signaal-draadje af te schermen.

Denk er overigens om om je 1e HD op de laatste (verste) connector te doen. Een eventuele slave komt dan tussen de 1e HD en de MB-connector.

Letop: Deze kabel geeft je niet MEER snelheid.

Suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Mavvie
Oka ik weet genoeg, weet je waarom ik deze vraag nou stel, omdat ik win 98 wilde installeren en dat ging niet, ik had de installatie gedaan, en hij starte voor de eerste keer op en toen hoorde ik mijn hd een klikje geven en toen deed ie niets meer, hij draait nu onder xp heel fijn, maar ik heb nog wat games die onder win xp niet draaien (nfs 5) en waarom duurt dat scannen naar die ata 100 schijven zo lang?

Twitter | Linkedin

• Mavvie
niemand?

Twitter | Linkedin

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 november 2001 13:25 schreef Maverickje het volgende:
niemand?
1. Je topic na een paar minuten een schop geven is niet gewenst
2. Dit hoort in OM

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1