Radeon 8500: Max reso bij 6xFSAA 'hack' ?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb een vraagje...

Met 6x 'Quality' FSAA haal ik 80-100fps in 800x600 met Counter-Strike. Ik kan hem op 6x 'Performance' FSAA zetten en dan in 1024x768 draaien, maar dat ziet er lang niet zo goed uit. Is er een soort 'hack' waarbij er geen maximum resoluties zijn bij bepaalde typen FSAA?

Dit is 800x600 met 6x 'Quality FSAA' btw:

Afbeeldingslocatie: http://home.chello.nl/~l.d.slagter/800x600x6FSAA.jpg

Geef mij maar een Warsteiner.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Doe um gewoon op 4x AA Quality en dan in 1024x768, want volgens mij zie je niet zoveel verschil tussen 4x en 6x AA :)
(volgens mij trouwens ook niet tussen 6x Performance en Quality, maar bij jou blijkbaar wel)

The devil is in the details.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
knakker kan je btw ff een screenie posten van hoe dat truform er uit ziet likt mij trouwens zeer kewl daarom wilde ik een radeon 8500 hebben :)

• Knakker
Om eerlijk te zijn heb ik helemaal nog niet TruForm gelet :P Ik keek in m'n config.cfg van Counter-Strike en toen bleek het al aan te staan :) Hier is een screenie (1024x768 4x FSAA en TruForm - blijkbaar :) )

Afbeeldingslocatie: http://home.chello.nl/~l.d.slagter/truform.jpg

• Hahn
Op zondag 25 november 2001 13:59 schreef Knakker het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik helemaal nog niet TruForm gelet :P Ik keek in m'n config.cfg van Counter-Strike en toen bleek het al aan te staan :) Hier is een screenie (1024x768 4x FSAA en TruForm - blijkbaar :) )

[afbeelding]
Ik vind het nog steeds er hoekerig hoor :?
laat eens 2 precies dezelfde plaatjes zien, maar dan de één met en dan zonder truform :)

Verwijderd

Trueform werkt alleen op weaponmodels, hostages en glas, niet op de playermodels...dussssss :)

• Knakker
Oh, dat wist ik niet :) Ik heb plaatje ff aangepast, zodat je nu een hostage ziet...en het ziet er idd beter uit...jammer dat ik alleen nooit hostage maps speel :)

Is het mogelijk om TruForm ook aan te krijgen op Player Models?

Verwijderd

Nope, ik vermoed dat het CS-team in de volgende versie ook de playermodels aan gaat pakken (ik hoop het iig)

• Hahn
Op zondag 25 november 2001 15:51 schreef KaoZ het volgende:
Trueform werkt alleen op weaponmodels, hostages en glas, niet op de playermodels...dussssss :)
Nee hoor ze lieten is een keer CS zien met en zonder Truform en met waren alle hoeken rond en zonder erg hoekerig dus het werkt wel op playermodels :)

• Knakker
Het werkt dus NIET bij de player models - dat heb je zelf wel gezien op het oude (verkeerde) plaatje...

Ik meen me ook iets te herinneren van screenies met getruformde (nieuw werkwoord: truformen :) ) playermodels, maar duidelijkgenoeg is het niet toegepast in de huidige versie van CS. Ze moeten alleen wat doen aan die getruformde glock :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
ik wil niet vervelend doen hoor, maar ik zie karteltjes
bij de spijlen van het hekje bovenaan in het eerste plaatje
zouden die niet weg moeten zijn?
als 6x FSAA zo weinig helpt kun je dan niet beter
gewoon die reso flink omhoog gooien?
loopt toch wel soepel op die kaart

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Knakker
Op maandag 26 november 2001 00:03 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
ik wil niet vervelend doen hoor, maar ik zie karteltjes
bij de spijlen van het hekje bovenaan in het eerste plaatje
zouden die niet weg moeten zijn?
als 6x FSAA zo weinig helpt kun je dan niet beter
gewoon die reso flink omhoog gooien?
loopt toch wel soepel op die kaart
Zo werkt het nou net niet...helemaal bij een lage resolutie als 800x600 heb je gewoon te maken met een maximaal aantal pixels. Het kán niet mooi vloeiend (tenzij je dus in aso hoge resoluties gaat spelen met hoge FSAA, maar dat trekt nog geen enkele kaart). Wat FSAA dus wel doet, is de overgang mooier maken. Voorbeeldje:

Zonder FSAA (60 fps komt door refreshrate van monitor :) )
Afbeeldingslocatie: http://home.chello.nl/~l.d.slagter/800x600gewoon.jpg

Met FSAA
Afbeeldingslocatie: http://home.chello.nl/~l.d.slagter/800x600x6FSAA.jpg

Ik vind het verschil dus zó duidelijk dat ik niet meer zonder FSAA wil spelen :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Die kartels zijn onder weg, maar de geometrie is f#$%ed up onder.. het perspectief klopt voor geen meter meer. 800x600 met FSAA ziet er uit als 1280 zonder FSAA :) misschien ook een idee?

Owkee, op een GF2Pro zijn de letters verrot in FSAA en de fram dropt van 85fps (fpsmax van de 85Hz van de monitor) naar pcies de helft als het druk wordt. Dus 42,5 Fps.. verder ziet het er neit veel beter uit en loopt het stroperig, maar niet traag/schokkerig. Apart.. denk dat het een 7500 Radeon ding wordt :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Vind FSAA sowiezo nie echt bijzonder, als je Quake3 of CS speelt dan let je er toch nie op :)
Pagina: 1