Comp gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 10:33
Ik heb op de HCC een leuk Asus A7V266-E moederbord gekocht samen met een XP 1600+ en 512 mb ram nu heb ik de hele pc in elkaar gezet (wat niet de eerste keer is) maar de computer geeft buiten het branden van de standby led op het moederbord geen teken van leven.

Ik heb de Power switch heel vaak gecheckt of die wel goed aangesloten zat enzo maar zonder resultaat. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op ???

Het kan niet aan de kast liggen want die heb ik ook gebruikt voor mijn vorige systeem (een AMD TB 800).

Verwijderd

voeding misschien ?

• Quorian
Ik zei al dat het niet aan de kast kan liggen incl. voeding aangezien deze perfect werkte met het vorige systeem en de standby led op het moederbord brand wel. Maar de fans enzo gaan niet draaien.

Verwijderd

- Zit de kabel van voeding naar moederbord wel goed vast?
- Zit geheugen wel goed?
- Zitten alle uitbreidingskaarten wel diep zat (evt alles loshalen en opnieuw erin drukken)? Heb namelijk zit zelf ook wel eens gehad :)

- zit je voedingsstekker wel stevig zat erin gedrukt (ook dit heb ik wel een meegemaakt, moest echt veel kracht gebruiken om te inserten).

Michael
www.computerpech.nl

• Quorian
Ik heb zelf het idee dat de power switch gewoon niet reageert aangezien ik op de button kan blijven drukken zonder enig resultaat, maar ik heb 10x in het moboboekje gekeken of alles goed zat maar nog steeds niets. Kan het zijn dat mijn mobo stuk is ??

• Quorian
Op zondag 25 november 2001 13:01 schreef ComputerPech het volgende:
- Zit de kabel van voeding naar moederbord wel goed vast?
Nog ff gecheckt, de standby led brand dus neem aan dat deze goed zit.
- Zit geheugen wel goed?
Geheugen had ik al eerder weer eruit gehaald en geprobeerd met 1 dimm maar dat biedde ook geen resultaat
- Zitten alle uitbreidingskaarten wel diep zat (evt alles loshalen en opnieuw erin drukken)? Heb namelijk zit zelf ook wel eens gehad :)
Ik heb alle kaarten eruit gehaald behalve de videokaart en heb deze nog ff goed aangedrukt maar nog steeds niets
- zit je voedingsstekker wel stevig zat erin gedrukt (ook dit heb ik wel een meegemaakt, moest echt veel kracht gebruiken om te inserten).
Hetzelfde als bij voedingkabel

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
probeer eens een andere voeding?
ik heb net een enermax gekocht en daar doet mijn systeem dus ook helemaal niets op. ouwe 300W erin, en de hele pc werkt weer als vanouds

(zie [topic=329773] )

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

voor het geval het je powerbutton is, zit er geen jumpertje op je moederbord voor altijd aan?

Kan natuurlijk ook zijn dat je proc niet goed is
Er kan ergens een kortsluitingkje zijn waardoor hij niet opstart.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
als je zeker wilt zijn dat je het niet aan je powerswich ligt haal het stekkertje dan van je mobo en kortsluit de 2 pinnetjes met een schroevendraaier ofzo.
dat heeft het zelfde effect als een powerswitch.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 13:41 schreef irmscher het volgende:
als je zeker wilt zijn dat je het niet aan je powerswich ligt haal het stekkertje dan van je mobo en kortsluit de 2 pinnetjes met een schroevendraaier ofzo.
dat heeft het zelfde effect als een powerswitch.
Of sluit hem aan op de reset knop.
Pagina: 1