Is het mogelijk om met javascript / html ervoor te zorgen dat alleen bepaalde windows versie een bepaalde pagina kunnen openen? Bv. Dat alleen windows 9.x blaat.html kan openen, maar windows xp/2000/me etc niet.
met de navigator.userAgent kun je behoorlijk wat informatie opvragen, maar weet nu even net of het OS exact per versie nummer erin staat.
mn mac geeft
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Mac_PowerPC) dus zonder OS
vul in je location in 'javascript:document.write(navigator.userAgent) om dit voor je eigen pc te doen,
vervolgens kun je deze met een regEx uitlezen, of met indexOf("win95")
en verschillende systemen naar verschillende pagina's verwijzen
mn mac geeft
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Mac_PowerPC) dus zonder OS
vul in je location in 'javascript:document.write(navigator.userAgent) om dit voor je eigen pc te doen,
vervolgens kun je deze met een regEx uitlezen, of met indexOf("win95")
en verschillende systemen naar verschillende pagina's verwijzen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
ja tot op zekere hoogte wel.
op deze pagina staat een voorbeeld van een detectiescript die dat (deels) kan.
op deze pagina staat een voorbeeld van een detectiescript die dat (deels) kan.
hmjah maar ik kan geen php. En ik word gehost door geocities en daarmee kun je ook geen php gebruiken.
Op zondag 25 november 2001 13:10 schreef dennisdotcom het volgende:
Met php zou het iig gemakkelijker gaan.
wat is er makkelijker aan PHP, ook php refereert hier aan de http-header useragent, dus in zekere zin gebruiken ze dezelfde data.
PHP enkel op een wat domme straight forward methode terwijl javascript object georienteerd is, en mogelijkheden biedt een eigen browserchecker object op te zetten.
wat is dan makkelijker? misschien dat jezelf makkelijk (onterecht) voor een specifieke techniek kiest, simpelweg omdat je kennis van andere mogelijkheden/talen beperkt is.
maar beter is dan wel in je antwoord te vermelden dat dit je eigen persoonlijke keuze die mogelijk geen geldigheid heeft vor de vraagsteller, de zoals daarna werd gemeld, op een geocities accountje host.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Pagina: 1