got == supersnel

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
de laatste dagen is got echt veel sneller als normaal! volgens mij hefet dat updaten geholpen.. ( tenminste.. het is hier veel sneller als normaal ).... gaat de search binnenkort ook weer volledig open? ( zoeken op username )

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

ja die search zou wel fijn zijn als die weer gaat werken!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is wel vaker zo op zondag (aldus Kees) :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Zoeken op username gaat toch al gewoon ?

Alleen geeft hij niet alle fora weer e.d....
Als alles weer lekker werkt, mag van mij die search ook weer als tevoren... :)

Het is nl. best wel irri dat wanneer je in een NSTM of HK of HCC topic reageert, dat dat dan niet in je overzicht verschijnt, ookal ben je ingelogd.... :(

Please crew, da's het enige wat we vragen... ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
jaaaaaaaaaaaaaaa ik wil zoeken op username :) :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

De search vraagt nogal wat load, ik weet dat luite bezig is met een nieuwe searchengine, die voor veel minder load zou garant staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoever men hier nu mee is.

Bericht hierboven

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er draait nu al iets van nieuws. Ik weet niet wat.

Search on username werkt iig wel als je op je naam klikt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
Op zondag 25 november 2001 12:49 schreef Floris Diemel het volgende:
De search vraagt nogal wat load, ik weet dat luite bezig is met een nieuwe searchengine, die voor veel minder load zou garant staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoever men hier nu mee is.
Kan het niet zo gedaan worden dat de echt oude topics dat daar niet meer in gezocht word? scheelt volgens mij ook heel wat.... of een nieuwe optie waar je dat in kan stellen... ( bvb zoeken in topics minder dan een half jaar oud... en zoeken in topics van minder dan een jaar oud )... moet denk ik toch ook werken?

https://wren.co/join/Devian

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 25 november 2001 12:49 schreef Floris Diemel het volgende:
Met luite bedoel je android dynamic sites ?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Regel anders wat leuks met Google ofzow :P

[wish-mode]
Als er maar eens eindelijk Boolean Operators gebruikt kunnen worden, kan je tenminste ECHT gericht zoeken...
[/wish-mode]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Met luite bedoel je android dynamic sites ?
Neuh, Luite is een forumbezoeker die nu blijkbaar een zelfde searchengine aan het bouwen is als die die Onno al 2 jaar heeft draaien. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 25 november 2001 13:05 schreef Chaos het volgende:

[..]

Neuh, Luite is een forumbezoeker die nu blijkbaar een zelfde searchengine aan het bouwen als die die Onno al 2 jaar heeft draaien. :)
Was die niet juist een beetje duur voor ons?

• Chaos
  • Niet online
Was die niet juist een beetje duur voor ons?
Dat maken jullie er steeds van ja. Dan wordt Oracle erbijgehaald die uberhaupt niks met die search te maken heeft. :)

Deze draait helemaal op opensource spulletjes.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 25 november 2001 13:09 schreef Chaos het volgende:

[..]

Dat maken jullie er steeds van ja. Dan wordt Oracle erbijgehaald die uberhaupt niks met die search te maken heeft. :)

ow, dat wist ik niet.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

6:01: Gotsearch (experimentele GoT search engine van Luite) geïmporteerd op Apollo.
Bron: http://www.tweakers.net/plan/136

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op zondag 25 november 2001 13:05 schreef Chaos het volgende:

[..]

Neuh, Luite is een forumbezoeker die nu blijkbaar een zelfde searchengine aan het bouwen is als die die Onno al 2 jaar heeft draaien. :)
Jah en dat weet jij helemaal, want je weet precies wat luite heeft gemaakt?

Ik heb stiekem een beetje het gevoel dat je hier een ongefundeerde uitspraak doet. Natuurlijk mag je kritiek hebben, maar dit vind ik een beetje de plank misslaan.

Bericht hierboven

• Chaos
  • Niet online
Jah en dat weet jij helemaal, want je weet precies wat luite heeft gemaakt?
Echt moeilijk te raden is dat niet, de enige oplossing die echt goed draait met zoveel posts is een script dat met eigen indices werkt en losstaat van mysql. Dat zal Luite dus ook wel aan het maken zijn. :)

Maar je mag ook wel even vertellen wat er nou precies gebouwd wordt hoor. :)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 13:27 schreef Chaos het volgende:
Echt moeilijk te raden is dat niet, de enige oplossing die echt goed draait met zoveel posts is een script dat met eigen indices werkt en losstaat van mysql. Dat zal Luite dus ook wel aan het maken zijn. :)
Wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Dit is zo oppervlakkig dat het eigenlijk niets toevoegt. Daarbij klopt het ook niet helemaal, aangezien een SQL database redelijk goed als opslag voor een zoekindex kan dienen. In het geval van mysql wordt het wel lastiger, met name door het gebrek aan stored procedures.
Maar je mag ook wel even vertellen wat er nou precies gebouwd wordt hoor. :)
Momenteel ben ik de enige die dat weet, of misschien iemand anders als die mijn broncodes heeft doorgespit. Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo heel blij mee dat het nu al bekend is dat ik met een zoekmachine bezig ben. Ten eerste komt nu alweer het gezeur dat Onno een betere zou hebben. Ten tweede had ik gehoopt rustig te kunnen gaan experimenteren en testen om zo tot het beste resultaat te komen. Niet is dan zo frustrerend als een horde gebruikers die je continu lastigvalt met de vraag of de zoekmachine al klaar is. De kans is dan groot dat je je laat verleiden door een vroeg, nog niet perfecte versie, te releasen, met als gevolg dat diezelfde horde gebruikers gaat zeuren omdat de zoekmachine niet helemaal naar verwachting werkt.

Om deze reden ga ik ook nog niets bekend maken over een datum dat de zoekmachine gebruikt kan worden, of over welke functies erin komen. In ieder geval zal het nog wel even duren, omdat ik het de komende tijd redelijk druk heb. Als de engine klaar is, hoor je het vanzelf en zal ik wel een beta-test aankondigen op GoT. Tot die tijd zal iedereen het moeten doen met de huidige GoT search en de search van Onno.

• Chaos
  • Niet online
Ten eerste komt nu alweer het gezeur dat Onno een betere zou hebben.
Wie zegt dat dan? Ik niet hoor. Ik zei alleen dat je nu waarschijnlijk iets soortgelijks aan het bouwen bent en dat alleen maar omdat de gotcrew het eng vindt om met Onno te praten.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zondag 25 november 2001 17:20 schreef Luite het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo heel blij mee dat het nu al bekend is dat ik met een zoekmachine bezig ben.
Dat is niet zo vreemd, als je het erover hebt in #tweakers.net :)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:31 schreef Chaos het volgende:
[Ten eerste komt nu alweer het gezeur dat Onno een betere zou hebben.]
Wie zegt dat dan? Ik niet hoor. Ik zei alleen dat je nu waarschijnlijk iets soortgelijks aan het bouwen bent en dat alleen maar omdat de gotcrew het eng vindt om met Onno te praten.
Om eerlijk te zijn heb ik er een hekel om met een dergelijke discussie bezig te zijn, maar ik laat me toch verleiden...

Ik kom even terug op de volgende reactie van jou:
Neuh, Luite is een forumbezoeker die nu blijkbaar een zelfde searchengine aan het bouwen is als die die Onno al 2 jaar heeft draaien.
Deze reactie is geplaatst zonder dat iemand van de forumbezoekers nog maar iets wist van de techniek achter mijn zoekmachine. Als je zonder enige gegevens al begint met de aanname dat mijn zoekmachine hetzelfde zou zijn als die van Onno, en dus dubbel werk is, vind ik dat je je erg negatief opstelt. Dit soort reacties is precies het soort reacties dat ik had willen voorkomen door de boel nog enige tijd geheim te houden. Ik hoop dat je je realiseert dat je hiermee niets constructiefs bijdraagt, en alleen maar zorgt voor frustratie bij de programmeur, en voor spanningen tussen de GoT crew en de gebruikers.

Verder kan ik niets zeggen over de verhoudingen tussen de GoT/t.net crew en Onno. Wel kan ik zeggen dat ik zelf naar Kees ben toegestapt met het voorstel om een betere zoekmachine te maken, en dat ik na enig overleg toestemming heb gekregen en toegang tot de servers en de GoT database. Wellicht was hetzelfde gebeurd als Onno dit ook had gedaan. Maar nogmaals, misschien ook niet, hiervoor weet ik er te weinig vanaf.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:43 schreef RickJansen het volgende:
Dat is niet zo vreemd, als je het erover hebt in #tweakers.net :)
In die kleine groep was het nog niet zo'n groot probleem, ik wilde het dan ook niet koste wat het kost geheim houden. Alleen had ik liever gehad dat het nog niet direct bij een hele grote groep bekend was geweest.

De redenen waardoor het echt bekend is geworden, zijn de posting van Femme op de frontpage en die van Floris hier. Ik kan het hen echter ook niet kwalijk nemen, omdat ik nooit gezegd heb dat ik liever had dat het niet bekend was.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 13:09 schreef Chaos het volgende:

Sinds wanneer is Novel Netware opensource ?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Ja, dat volg ik ook niet helemaal. Onno's search draait op novell.... dan zou tnet dat moeten gaan betalen. Of kunnen wij de search draaien op onno's licentie (als hij die heeft)?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID