adobe premiere zuigt, welk progje is beter??

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
het is echt een goed programma, mara loopt telkens vast, weet iemand een andere progje, dat minstens net zoveel kan (liefst veel meer) en ook niet TE moeilijk is??? adobe is niet zo moeilijk voor mij, dan weet je me een beteje in te schatten :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Op zondag 25 november 2001 12:42 schreef dave_hagenaars het volgende:
het is echt een goed programma, mara loopt telkens vast, weet iemand een andere progje, dat minstens net zoveel kan (liefst veel meer) en ook niet TE moeilijk is??? adobe is niet zo moeilijk voor mij, dan weet je me een beteje in te schatten :P
Loopt telkens vast.... ligt aan je hardware, DV films bewerken stelt nou eenmaal de hoogste eisen aan je systeem.
Wat voor hardware heb je? Welke versie van Premiere? Bij mij loopt nl. het als een hazewindhond.

Verwijderd

En welke versie draai je van Premiere? Welke encoder decoders heb je verder installed?
Tis bekend dat als je Media Cleaner ernaast heb draaien, met een bepaalde versie van Premiere en dan ook nog een DV-cam eraan heb hangen, dat het allemaal redelijk kan conflicteren ja. Ongelofelijk irritant :)

Eigelijk zou je dan aan de Macintosh moeten, maar ja :)

• Maverick
premiere 6.0

hardware AMB athlon 1.4 Ghz
512 MB SDRAM 40 Gb HDD 7.200 toeren
Geforce2 400MX 64 Mb + tv out
sounblaster Live 1024

• Maverick
ik hoorde van iemand dat 5.5 bij hem erg goed ging... is die idd beter??

Verwijderd

premiere 5.5 werkt niet met dv-camera's en ondersteunt ook geen DV-codecs.

Maar ik heb een duron750 met 384MB sdram en een asus v7100 geforce2mx en af en toe loopt het programma bij mij ook vast, bovendien heb ik problemen met het exporteren naar bijv. divx en doet de preview functie het af en toe niet.

Ik heb wat betreft ondersteuning van codecs betere ervaringen met Ulead Mediastudio Pro 5 sharewareversie. Die gebruik ik altijd om te comprimeren naar divx omdat premiere het niet doet.

Ulead Mediastudio Pro 6 doet hetzelfde als premiere 6, heeft dus ook ondersteuning voor dv. Er zijn geen programma's die meer kunnen dan premiere 6. Overigens vind ik dat premiere 5 (die ik heb) al heel veel kan, meer dan dat je nodig hebt dus ik begrijp niet helemaal waarom je nog meer functies zou willen.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 14:49 schreef trinity het volgende:

Maar ik heb een duron750 met 384MB sdram en een asus v7100 geforce2mx en af en toe loopt het programma bij mij ook vast, bovendien heb ik problemen met het exporteren naar bijv. divx en doet de preview functie het af en toe niet.

Ik heb wat betreft ondersteuning van codecs betere ervaringen met Ulead Mediastudio Pro 5 sharewareversie. Die gebruik ik altijd om te comprimeren naar divx omdat premiere het niet doet.

Ulead Mediastudio Pro 6 doet hetzelfde als premiere 6, heeft dus ook ondersteuning voor dv. Er zijn geen programma's die meer kunnen dan premiere 6. Overigens vind ik dat premiere 5 (die ik heb) al heel veel kan, meer dan dat je nodig hebt dus ik begrijp niet helemaal waarom je nog meer functies zou willen.
Liter heeft toch wel enkele 10tallen uren geedit met Adobe Premiere 5.01 en 5.5 met een DV cam en een dv 500 capture kaart. Digitaal dus. Dus dat et niet werkt met DV cams, dat zuig je uit je duim :)

• Maverick
maakt nix uit, heb geen DV cam gewoon avi'tjes

dat vastlopen is zwaar irritant, want als ik de foutmelding wegklikt komt er een bij en weer en weer enz, heb jij dat ook??

Verwijderd

Premier 6.0 loopt bij mij als een tierelier na dat ik een upgrade had gedaan van de adobe site ik dacht 6.01 ofzo.
Met dit programma kan je echt veel.
En na een beetje oeffenen en knoeje kom je er wel uit.
Jouw systeem moet dat makkelijk kunnen dave_hagenaars

• Maverick
update, hm dat zal ik eens proberen

• Maverick
kan em niet vinden, wara staat die update??

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 15:30 schreef drLiter het volgende:

[..]

Liter heeft toch wel enkele 10tallen uren geedit met Adobe Premiere 5.01 en 5.5 met een DV cam en een dv 500 capture kaart. Digitaal dus. Dus dat et niet werkt met DV cams, dat zuig je uit je duim :)
Weet je zeker dat je met premiere 5.5 DV ge-edit hebt? Bij mij werkt het namelijk niet. Premiere 5.1 werkt inderdaad wel met DV, eventueel moet je een update downloaden maar die update werkt niet voor premiere 5.5.

Dus hoe krijg jij dat werkend dan? Lijkt me sterk dat je dv kunt editen met premiere 5.5, ik heb laatst in een computermagazine gelezen dat ze hem daar ook niet werkend konden krijgen met premiere 5.5 dus volgens mij zuig jij alles uit je duim. :)

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 19:29
Premiere 6 bleef bij mij maar bommen. Zowel onder XP als onder W2K, met een TI firewire kaartje. Ben nu over naar Ulead Media Studio Pro 6, dat gaat wel goed. Daar kan je zelfs een trial van downloaden geloof ik..

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 14:49 schreef trinity het volgende:
Dit is echt de grootste kolder!!!
En npg wat er bestaat geen officieele versie van premiere 5.5, dit is namelijk de een gecrackedte 5.1c versie!

Premiere 5.1c onderstuent zeker wel dv codecs!
Wat je zou kunnen proberen is een apaerte map aan te maken voor je previews ed.

Als je nog geen 6.0 gebruikt raad ik je eerst aan die eens te proberen.
Als dat niet werkt Ulead dan maar!

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 09:23 schreef kevenius het volgende:

[..]

Dit is echt de grootste kolder!!!
En npg wat er bestaat geen officieele versie van premiere 5.5, dit is namelijk de een gecrackedte 5.1c versie!
Waarom zou dat kolder zijn dan? Ik heb premiere 5.5 (van iemand gekregen) en dat werkt toch echt totaal niet met mijn JVC dvl150 dv-camera en loopt continu vast met DV-codecs, laatst werd dat ook gezegd in een computermagazine (pc-active geloof ik). Het is inderdaad zo dat premiere 5.5 geen officiële versie is. Ik ben het ook nog nooit legaal tegen gekomen, bovendien wordt het op de site van adobe niet ondersteund. Als je premiere 5 hebt en er wordt geen dv ondersteund moet je de patch downloaden naar 5.1c want daarin wordt dv wel ondersteund, maar die patch werkt niet voor 5.5.[/quote]

Verwijderd

Het kan overigens ook misschien zo zijn dat premiere 5.5 wel ondersteuning heeft voor DV maar dat het op mijn computer gewoon niet werkt.
--------------
Edit: Nee, DV wordt niet ondersteund bij 5.5 want er komt een melding op het scherm waarin staat dat de avi-file niet als datastroom herkend wordt: de dv-files zouden geen videodata bevatten.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Premiere 6.01 update er al overheen gehaald ?

Ook nog ff de directX 8 DBA (DV ondersteuning) neerhalen en installen.

Onder XP en Win2k met een standaard Firewirekaart zou het rete stabiel moeten zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Hoezo loopt deze vast dan.. Ik gebruik hem ook en kan alleen maar zeggen dat ik uitermaate tevreden mee ben..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Hoop duimzuig perikelen hiero :) LOL

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 12:45
installeer mediastudio 6 pro. Ik had ook problemen met premiere 6. Kon camera niet bedienen en nog wat andere zaken. Sinds ik ulead mediastudio heb geinstalleerd zijn alle problemen weg.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Pagina: 1