PSN: DutchTrickle PVoutput
Loopt telkens vast.... ligt aan je hardware, DV films bewerken stelt nou eenmaal de hoogste eisen aan je systeem.Op zondag 25 november 2001 12:42 schreef dave_hagenaars het volgende:
het is echt een goed programma, mara loopt telkens vast, weet iemand een andere progje, dat minstens net zoveel kan (liefst veel meer) en ook niet TE moeilijk is??? adobe is niet zo moeilijk voor mij, dan weet je me een beteje in te schatten
Wat voor hardware heb je? Welke versie van Premiere? Bij mij loopt nl. het als een hazewindhond.
Verwijderd
Tis bekend dat als je Media Cleaner ernaast heb draaien, met een bepaalde versie van Premiere en dan ook nog een DV-cam eraan heb hangen, dat het allemaal redelijk kan conflicteren ja. Ongelofelijk irritant
Eigelijk zou je dan aan de Macintosh moeten, maar ja
hardware AMB athlon 1.4 Ghz
512 MB SDRAM 40 Gb HDD 7.200 toeren
Geforce2 400MX 64 Mb + tv out
sounblaster Live 1024
Verwijderd
Maar ik heb een duron750 met 384MB sdram en een asus v7100 geforce2mx en af en toe loopt het programma bij mij ook vast, bovendien heb ik problemen met het exporteren naar bijv. divx en doet de preview functie het af en toe niet.
Ik heb wat betreft ondersteuning van codecs betere ervaringen met Ulead Mediastudio Pro 5 sharewareversie. Die gebruik ik altijd om te comprimeren naar divx omdat premiere het niet doet.
Ulead Mediastudio Pro 6 doet hetzelfde als premiere 6, heeft dus ook ondersteuning voor dv. Er zijn geen programma's die meer kunnen dan premiere 6. Overigens vind ik dat premiere 5 (die ik heb) al heel veel kan, meer dan dat je nodig hebt dus ik begrijp niet helemaal waarom je nog meer functies zou willen.
Verwijderd
Liter heeft toch wel enkele 10tallen uren geedit met Adobe Premiere 5.01 en 5.5 met een DV cam en een dv 500 capture kaart. Digitaal dus. Dus dat et niet werkt met DV cams, dat zuig je uit je duimOp zondag 25 november 2001 14:49 schreef trinity het volgende:
premiere 5.5 werkt niet met dv-camera's en ondersteunt ook geen DV-codecs.
Maar ik heb een duron750 met 384MB sdram en een asus v7100 geforce2mx en af en toe loopt het programma bij mij ook vast, bovendien heb ik problemen met het exporteren naar bijv. divx en doet de preview functie het af en toe niet.
Ik heb wat betreft ondersteuning van codecs betere ervaringen met Ulead Mediastudio Pro 5 sharewareversie. Die gebruik ik altijd om te comprimeren naar divx omdat premiere het niet doet.
Ulead Mediastudio Pro 6 doet hetzelfde als premiere 6, heeft dus ook ondersteuning voor dv. Er zijn geen programma's die meer kunnen dan premiere 6. Overigens vind ik dat premiere 5 (die ik heb) al heel veel kan, meer dan dat je nodig hebt dus ik begrijp niet helemaal waarom je nog meer functies zou willen.
dat vastlopen is zwaar irritant, want als ik de foutmelding wegklikt komt er een bij en weer en weer enz, heb jij dat ook??
Verwijderd
Met dit programma kan je echt veel.
En na een beetje oeffenen en knoeje kom je er wel uit.
Jouw systeem moet dat makkelijk kunnen dave_hagenaars
Verwijderd
Weet je zeker dat je met premiere 5.5 DV ge-edit hebt? Bij mij werkt het namelijk niet. Premiere 5.1 werkt inderdaad wel met DV, eventueel moet je een update downloaden maar die update werkt niet voor premiere 5.5.Op zondag 25 november 2001 15:30 schreef drLiter het volgende:
[..]
Liter heeft toch wel enkele 10tallen uren geedit met Adobe Premiere 5.01 en 5.5 met een DV cam en een dv 500 capture kaart. Digitaal dus. Dus dat et niet werkt met DV cams, dat zuig je uit je duim
Dus hoe krijg jij dat werkend dan? Lijkt me sterk dat je dv kunt editen met premiere 5.5, ik heb laatst in een computermagazine gelezen dat ze hem daar ook niet werkend konden krijgen met premiere 5.5 dus volgens mij zuig jij alles uit je duim.
Verwijderd
Dit is echt de grootste kolder!!!Op zondag 25 november 2001 14:49 schreef trinity het volgende:
premiere 5.5 werkt niet met dv-camera's en ondersteunt ook geen DV-codecs.
En npg wat er bestaat geen officieele versie van premiere 5.5, dit is namelijk de een gecrackedte 5.1c versie!
Premiere 5.1c onderstuent zeker wel dv codecs!
Wat je zou kunnen proberen is een apaerte map aan te maken voor je previews ed.
Als je nog geen 6.0 gebruikt raad ik je eerst aan die eens te proberen.
Als dat niet werkt Ulead dan maar!
Verwijderd
Waarom zou dat kolder zijn dan? Ik heb premiere 5.5 (van iemand gekregen) en dat werkt toch echt totaal niet met mijn JVC dvl150 dv-camera en loopt continu vast met DV-codecs, laatst werd dat ook gezegd in een computermagazine (pc-active geloof ik). Het is inderdaad zo dat premiere 5.5 geen officiële versie is. Ik ben het ook nog nooit legaal tegen gekomen, bovendien wordt het op de site van adobe niet ondersteund. Als je premiere 5 hebt en er wordt geen dv ondersteund moet je de patch downloaden naar 5.1c want daarin wordt dv wel ondersteund, maar die patch werkt niet voor 5.5.[/quote]Op maandag 26 november 2001 09:23 schreef kevenius het volgende:
[..]
Dit is echt de grootste kolder!!!
En npg wat er bestaat geen officieele versie van premiere 5.5, dit is namelijk de een gecrackedte 5.1c versie!
Verwijderd
--------------
Edit: Nee, DV wordt niet ondersteund bij 5.5 want er komt een melding op het scherm waarin staat dat de avi-file niet als datastroom herkend wordt: de dv-files zouden geen videodata bevatten.
Ook nog ff de directX 8 DBA (DV ondersteuning) neerhalen en installen.
Onder XP en Win2k met een standaard Firewirekaart zou het rete stabiel moeten zijn.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
30x sf175s + gw5000-dt op oost