kan ik bij de apc back-ups 400 de accu loskoppelen en die dan op mijn auto accu aansluiten zodat de 12 volt van mijn accu omgevormt wordt naar 220 volt zodat ik een pc kan aansluiten in mijn auto om hier een dos mp3 speler van te maken met lcd display
Ja, dat kan. Je krijgt alleen wel een heleboel losse apparaten in je auto, wat niet echt handig is. Is een MP3 walkman geen betere oplossing?
waarom ik heb alles hier liggen en gebruik het toch niet en van die back-ups is de accu toch kapot kan hem dus net zo goed slopen
ligt eraan hoeveel je hem belast aantal wattOp zondag 25 november 2001 18:47 schreef Skaah het volgende:
Hoelang gaat zo'n accu mee? Tien minuten ofzo?
en een hoeveel watt ups het is he
Als je een beetje handig bent dan zet je gewoon het trafo gedeelte in de voeding eruit en na de voeding laat je er 12 volt uitkomen, en evt. misschien nog 5 volt maar dat hoeft volgens mij niet eens omdat dat op de print van de voeding word gedaan 
Scheelt enorm in stroomgebruik omdat je geen 2 trafo's nodig hebt
Scheelt enorm in stroomgebruik omdat je geen 2 trafo's nodig hebt
het wordt een mp3 speler voor in de auto dus staat alleen aan als je rijdt en wordt dan dus door de auto voorzien van stroomOp zondag 25 november 2001 18:47 schreef Skaah het volgende:
Hoelang gaat zo'n accu mee? Tien minuten ofzo?
Ik wil hem wel ruilen voor een omvormerOp zondag 25 november 2001 12:03 schreef rustenhoven het volgende:
kan ik bij de apc back-ups 400 de accu loskoppelen en die dan op mijn auto accu aansluiten zodat de 12 volt van mijn accu omgevormt wordt naar 220 volt zodat ik een pc kan aansluiten in mijn auto om hier een dos mp3 speler van te maken met lcd display
* Kaj. heeft er ook nog wel eentje liggen.. (een omvormer dan he
)
Zo'n ups is gemaakt op zegmaar 10 minuten afgeven van 220, als jij er dus een grotere accu aanhangt ga je zegmaar een uur lang je pc in de auto aanzetten dan belast je die ups een uur lang, ga gaat niet goed want de koellichamen zijn berekend op 10 minuten 
Dus het is het proberen waard maar toch zonde van je ups als die de geest geeft...
suc6
Dus het is het proberen waard maar toch zonde van je ups als die de geest geeft...
suc6
ik denk dat het wel gaat, maar dan moet je ervoor zorgen dat de omvormer een vrij grote overcapaciteit heeft.
stel:
pc (met alle stuf) trekt 150 watt ==> ups nodig die 700 a 800 watt aan kan.
stel:
pc (met alle stuf) trekt 150 watt ==> ups nodig die 700 a 800 watt aan kan.
Beetje zonde om je ups te slopen, ook al is het voor je mp3-car geval doel.
Kun je beter de ups verkopen/ruilen tegen een omvormer.
En waarom is de accu stuk, behalve omdat je ups het niet doet.
Staat/n deze bol, of niet.
Kun je beter de ups verkopen/ruilen tegen een omvormer.
En waarom is de accu stuk, behalve omdat je ups het niet doet.
Staat/n deze bol, of niet.
And The Only One
Het is natuurlijk een converter, en niet een inverterOp vrijdag 30 november 2001 00:13 schreef Diamon het volgende:
Kwam deze link tegen: hier
Dit is een inverter om van 12V > 120/220Vac te maken.
Waar koop je zo'n ding voor dat bedrag, en welke Voltages en Amperages kan deze leveren??Op zondag 25 november 2001 14:22 schreef Timpie2000 het volgende:
Kan je niet gewoon voor 25 piek een 12->220 converter kopen voor in de auto?
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Ik heb hier zelf twee smart-ups 2000'en staan en daar zitten vier accu's in in serie, 48Volt dus......Op vrijdag 30 november 2001 00:47 schreef mr_a het volgende:
Is dat backups niet 2x12 volt serieel, dus totaal 24 volt? Mijn SmartUPS wel..
edit kijk hier ff:
[topic=233904/1/100]
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Verwijderd
Waarom koop je niet gewoon zo'n Aiwa MP3-autoradio-speler? Wel ffies kleiner (weet niet wat voor auto jij hebt
)
Pagina: 1