Toon posts:

on-die temp meting op een asusa7v266-E mogelijk?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn boekje van mijn asusa7v266-e door zitten spitten en er zitten jumpers op dat je kan kiezen voor een bepaalde temperatuur meting....THEMCPU heet ie...

Nou staat er aan de ene kant: Athlon/Duron en aan de andere reserved...

Dit vond ik op de asus site:

Q : What's the function of THEMCPU jumper?

A : It's reserved for future CPU internal temperature direct reading.

Eeeeh future???? Ik heb nu een XP ;-)

Nou de vraag: Waar hangt dit vanaf dat ik dit kan gebruiken (bios??)

Verwijderd

Mijn voorspelling is dat we rechtstreekse temp. diode uitlezing kunnen vergeten bij de huidige generatie KT266A mobo's, de A7V266E inkluis...

Voorspelling... meer n open deur eigenlijk ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 november 2001 12:39 schreef deGrad het volgende:
Mijn voorspelling is dat we rechtstreekse temp. diode uitlezing kunnen vergeten bij de huidige generatie KT266A mobo's, de A7V266E inkluis...
Ik vrees dat dat inderdaad zo zal zijn, want nergens wordt nog met een woord gerept over die interne temperatuurmeting. Wat chipsets/mainboards betreft tenminste.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit rechtstreeks van de asus site...

als ik hem trouwens daarop zet, krijg ik een andere waarde...die ook een stuk stabieler staat... (verschuift veel langzamer omhoog als ik een koe draai)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 13:10 schreef igor het volgende:
Ik heb dit rechtstreeks van de asus site...

als ik hem trouwens daarop zet, krijg ik een andere waarde...die ook een stuk stabieler staat... (verschuift veel langzamer omhoog als ik een koe draai)
En daaruit kan je dus concluderen dat t niet goed werkt; uitlezing dmv de XP diode zou sneller, niet langzamer, moeten zijn.