Promise tweak op een asus a7v266-e?

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Zo... Ik heb dus een asus a7v266-e gekocht, en op het moment heb ik daar nog gruwelijke spijt van... Wat blijkt? er zou een promise raid onboard zitten, maar dat is dus zo'n uitgeklede lite-versie. M.a.w. maar 2 schijven in raid, en geen raid0+1, alleen 0 OF 1....

Nou zit er gewoon een promise 20265 chip op, en die zit op meerdere planken. Die andere planken kon je dus met wat weerstanden tweaken, net als die losse promise controllers naar een full-raid (zoals ik het maar ff noem) tweaken. Is dat mogelijk met deze a7v266-e? Waarschijnlijk zal ik ook de bios moeten aanpassen, ik alleen nog geen tooltje kunnen vinden waarmee ik die promsie-bios kan editen.... (cbrom werkt niet)

Any help apreciated

Verwijderd

Spijt van??? Dit zit er al zo op sinds de a7v133 hoor!

Klein beetje goed lezen had dit kunnen voorkomen natuurlijk.

Er zijn inderdaad manieren voor...je kan ook weerstanden in 1 van je bandkabels pluggen, maar ik heb de url niet meer voor je.

PS Je mag je gelukkig prijzen dat jij dit bord in handen hebt....je bent de eerste die ik hoor dat ie een raid versie heeft!!!!!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

igor: dat met die weerstandjes is onzin, dat werkte alleen om je promise ata100 controller om te zetten naar fasttrak100 en dat wordt hier niet gevraagd...

heb zelf de a7v133, http://www.braziliantech.com/en-us/index.php kan je aangepaste biosjes downloaden. inhoeverre deze er al zijn voor de a7v266-e durf ik je niet te zeggen, maar weet wel dat als ze verschijnen ze hier direct staan. mijn bios draait ook al sinds jaar en dag met de full-raid version :)

suc6.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 11:27 schreef oCe het volgende:
igor: dat met die weerstandjes is onzin, dat werkte alleen om je promise ata100 controller om te zetten naar fasttrak100 en dat wordt hier niet gevraagd...

heb zelf de a7v133, http://www.braziliantech.com/en-us/index.php kan je aangepaste biosjes downloaden. inhoeverre deze er al zijn voor de a7v266-e durf ik je niet te zeggen, maar weet wel dat als ze verschijnen ze hier direct staan. mijn bios draait ook al sinds jaar en dag met de full-raid version :)

suc6.
YEP je hebt gelijk....Excuses!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik snap je niet goed

voor een raid 0 heb je 2 kanalen nodig (gaan er dus 2 plaatsen verloren want er kunnen maar 2 hd op 1 kanaal)

voor raid 1 geldt hetzelfde, anders heb je namelijk geen prestatiewinst

als je dus 0+1 wilt heb je 4 hd nodig, elk op een appart kanaal -> 4 kanalen dus
aangezien dit bord maar 2 kanalen heeft op de promise is jouw "probleem" dus technisch NIET MOGELIJK want 2 kanalen erbij solderen lijkt mij geen optie

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 11:33 schreef catfish het volgende:
ik snap je niet goed

voor een raid 0 heb je 2 kanalen nodig (gaan er dus 2 plaatsen verloren want er kunnen maar 2 hd op 1 kanaal)

voor raid 1 geldt hetzelfde, anders heb je namelijk geen prestatiewinst

als je dus 0+1 wilt heb je 4 hd nodig, elk op een appart kanaal -> 4 kanalen dus
aangezien dit bord maar 2 kanalen heeft op de promise is jouw "probleem" dus technisch NIET MOGELIJK want 2 kanalen erbij solderen lijkt mij geen optie
Das niet waar. Op de Abit KR7A-RAID kun je wel 0+1 gebruiken en die heeft evenveel kanalen als de A7V266-E RAID. Die controller ondersteunt het gewoon niet. (Staat btw gewoon op de Asus site. Had je dus kunnen weten)

• Rataplan_
klopt... als ik iets beter gelezen had had ik het kunnen weten... maar iig mijn Abit VP6 (dual PIII plank) had zo'n highpoint controller en daar had ik 4 schijven in raid0+1 aanhangen. Technisch gezien moet die promize het ook kunnen. En achteruitgang hou ik niet zo van. Dus op een of andere manier krijg ik deze asus zover dat 'ie full raid gaat doen! :) Thanks zover voor de hulp

btw, http://www.braziliantech.com/en-us/index.php staat zowat niks op, under heavy construction

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

Op zondag 25 november 2001 11:39 schreef Fewture het volgende:

[..]

Das niet waar. Op de Abit KR7A-RAID kun je wel 0+1 gebruiken en die heeft evenveel kanalen als de A7V266-E RAID. Die controller ondersteunt het gewoon niet. (Staat btw gewoon op de Asus site. Had je dus kunnen weten)
de controller ondersteund het wel, het is alleen in de bios gedisabled. je kan gewoon 2x een raid (0 of 1) array aanmaken van max 2 hdd's per array. geen striping array van 4 hdd's b.v. dus. puur omdat de controller dan goedkoper in te kopen is door/voor asus. kwestie van een 'full' version bios flashen in de mobo voor de raid controller; opgelost :)

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 11:46 schreef oCe het volgende:

[..]

de controller ondersteund het wel, het is alleen in de bios gedisabled. je kan gewoon 2x een raid (0 of 1) array aanmaken van max 2 hdd's per array. geen striping array van 4 hdd's b.v. dus. puur omdat de controller dan goedkoper in te kopen is door/voor asus. kwestie van een 'full' version bios flashen in de mobo voor de raid controller; opgelost :)
Klinkt heel logisch! En ik geloof je meteen! Maar waar haal je zo'n bios vandaan? Die staan toch niet op de asus site neem ik aan :? Niet dat ik er wat aan heb. Ik wacht lekker op de Abit :P

• Rataplan_
Op zondag 25 november 2001 11:46 schreef oCe het volgende:

[..]

En dat is nou net het probleem... De bios in die a7v266 is een Award medallion 6.nogwat en cbrom en modbin kunnen daar niet mee overweg.. .anders had ik het allang gefixt. dus een tooltje wat dat kan zou mijn problemen oplossen, ik kan het alleen niet vinden :/

• catfish
maar dan heb je dus wel performance verlies hoor!

moest je de website van promise eens bekijken zal je zien dat een ECHTE 0+1 raid controller 4 apparte kanalen heeft, het gaat misschien wel, maar niet zoals het moet dan

Verwijderd

[off topic]

Is er veel performance verschil tussen raid 0 en raid 0+1?? Met een gelijk aantal schijven natuurlijk hè.

[/off topic]

• catfish
met 4 apparte kanalen is dat even snel, maar met 2 kanalen heb je zoiezo verlies, hoeveel weet ik niet

testen dus! (je bent toch tweaker :P)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 11:56 schreef catfish het volgende:
met 4 apparte kanalen is dat even snel, maar met 2 kanalen heb je zoiezo verlies, hoeveel weet ik niet

testen dus! (je bent toch tweaker :P)
Hehehe, wil wel testen, maar heb nog geen mobo. Die abit is nergens te krijgen! Valt niet mee dat wachten! Had bijna een A7V266-E Raid gekocht. Alleen die 5 pci sloten en de raid controller staan me niet aan. Wachten..wachten..wachten.. :( :(

Dat er verschil in performance was/is weet ik al, maar hoeveel... 2 HD's op 1 touwtje geeft al minder performance, das duidelijk.
Pagina: 1