Toon posts:

Geheugen snel vol

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb laatst zelf computer in elkaar gezet, en had daar ook een klein probleempje mee, wat m.b.v. reacties hier is opgelost *D

Maar ik heb nu een vraagje over mijn geheugen:
Ik heb een Asus a7a 266 mobo met athlon 1500 XP cpu, en daarbij 256 MB ddr-geheugen (komt nog een module van 256 aan, maar de reeds ontvangen was helaas stuk)

NU draai ik op mijn comp nog win 98 (2nd edition..dat wel) Maar het valt me op dat mijn geheugen erg snel vol raakt..
Na 2 uur compen is meestal 100% al bezet, en is een re-boot nodig om weer snel te kunnen surfen/computeren.
Voor de rest heb ik niet al te veel programma's open staan (standaard 6-8) en ongeveer 10 schermpjes..

Is dit normaal? Of kan ik dit op de en of andere manier nog verbeteren? En zal het met de komst van de andere module (ook 256 mb ddr) verbeteren? Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
PS: na opstarten windhoos is ook al 55% gebruikt :/

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Start er verder veel mee :?

2000/XP is al een stuk beter met geheugen, maar ik denk niet dat je op zo'n antwoord zit te wachten :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 25 november 2001 06:22 schreef Pandab het volgende:
Is dit normaal? Of kan ik dit op de en of andere manier nog verbeteren? En zal het met de komst van de andere module (ook 256 mb ddr) verbeteren? Alvast bedankt
Normaal? Ja, zeker voor Windows 9X/Me..
Verbeteren? Ja, 2K/XP installeren of gewoon een betere geheugencaching instellen (staat wel ergens in search)
Extra DDR reepje? Zal wel ietwat beter gaan, maar het blijft toch wel vollopen, dat is iets typischs voor 9X en vooral voor Me. En hou het wel op 512MB als maximum, want daarboven gaat 9X/Me flippen als je de caching niet wat bijstelt :)

edit:

Zie hier zo'n voorbeeld artikeltje:
http://www.aumha.org/a/memmgmtz.htm

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit hoort gewoon in WOS terecht, maar het is een bekend verschijnsel. Met name ME heeft er last van, maar het geheugenbeheer van Windows 98 met veel geheugen is ook slecht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.