Voor de speedfreaks: Cistron Broadband MAXX

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Hoi,

Onderstaande kwam ik net tegen op de website van Cistron,
voor mij nog ff niet interessant, maar wie weet zitten
hier nog wat addicts ;)

Cistron Broadband MAXX

Snelheid: max-7800 Kbps - max 700 Kbps upload
Maximaal dataverkeer 50 GB per maand
E-mail ontvangen en versturen; gebruikersnaam@cistron.nl
POP E-mail box 20 MB
Usenet nieuws lezen en versturen
Een eigen homepage, http://www.gebruikersnaam.cistron.nl/
Maximaal dataverkeer homepage 5 GB per maand
50 MB ruimte om een homepage te plaatsen
Standaard CGI scripts
Statisch IP adres
Shell toegang
Gratis gebruik van onze helpdesk

**** ivm SNELHEID ***ALLEEN*** mogelijk met ETHERNET modem!!

Prijzen:

Maandelijks 99 EURO (NLG 218,17) incl. BTW
998 EURO ( NLG 2199,30) per jaar incl. BTW
Dat is 19% (tax-free) korting t.o.v. maandabo

Aan alle abonnementen zijn eenmalige set up kosten verbonden van 130 EURO (NLG 286,48) incl. BTW. Voor deze kosten regelen wij de omzetting van uw telefoonlijn van KPN Telecom naar Cistron Broadband en regelen wij uw verbinding in en testen wij uw ADSL verbinding.

Verwijderd

:9
Maximaal dataverkeer 50 GB per maand
dat is wel jammer ;( De ping zal ook best wel aardig zijn denk ik met online gamen :9

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Best wel kewl :)

Jammer alleen van die datalimiet :{

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
datalimiet vinnik nog niet zo erg, de prijs is in vergelijking tot et ouwe abbonement van Cistron stukke hoger :'(
mjah, je kan ook naar www.metia.nl gaan, daar hebben ze ook wat leuke Adsl abbo's en zelfs SDSL voor particulieren :)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik ben toch verbaasd dat iedereen (niet alleen hier hoor) die datalimiet te laag vindt. Wat, mogen jullie bij je provider allemaal meer dan 50 GB per maand downloaden, elke maand?? Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen. Ik denk dat 50 GB _behoorlijk_ veel is. Met wat moeite zou ik er inderdaad ook wel overheen komen, maar voor 218 gulden per maand is het best veel. Ik geloof dat 1 GB internationaal dataverkeer de provider F10,- kost, dus zo slecht is het niet
Blijkbaar heerst er de overtuiging dat je als particulier voor een schappelijk bedrag onbeperkt mag downloaden, wat voor een bedrijf normaal via een huurlijn 1000en, zo niet 10.000en guldens per maand kost.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb ze even gebeld want het klinkt te mooi om waar te zijn... :)

* 7800kbps / 700kbps
Da's het theoretische maximum. Daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale, en de kwaliteit van je koperdraadje. Ze gebruiken bbned als kabelboer, tot 1 jan. 2002 heeft bbned sowieso een cap van 2mbit op de verbindingen, daarna zou die er eventueel wel af kunnen. Garanderen deden ze niet echt iets, maar op mijn reactie van "maar vanaf jullie ftp (intern netwerk) moet 250-300kb/s dus geen enkel probleem zijn" kreeg ik wel een positieve reactie. Ik denk dat je van 2mbit/512kbps uit moet gaan, en dat alles wat het meer is mooi meegenomen is. Iig niet van 8mbit uitgaan, dan kom je van een kouwe kermis thuis (of zoiets :P)

* 50Gb dataverkeer (en 5gb voor je homepage)
Ze weten nog niet wat ze gaan doen als je eroverheen gaat, op zich is het vrij ruim, zeker als je niet willekeurig iedere film download :P Maar tis dus nog onbekend wat ze gaan doen dan, mailtje krijg je natuurlijk sowieso, maar of en hoeveel je eventueel moet bijbetalen is nog niks over bekend.

* statisch IP
"vast via dhcp" (gekoppeld dus aan je MAC adres). Dit is k*t, nieuwe nic = nieuw ip, en meerdere ip adressen is meerdere nics :( Ik heb als tip gegeven toch maar eens goed uit te zoeken of echt vast (inkloppen dus bij je tcpip settings) niet mogelijk zou zijn, omdat ik denk dat het daarmee een stuk intressanter wordt (zeker ook gezien de reacties op de tweakdsl melding). Meerdere ip adressen konden ze nog niets over zeggen, maar bij Scarlet (ook via bbned) is dat voor 5 piek per maand mogelijk, maar dus ook via dhcp.
Het is (dus?) ook niet mogelijk om direct een naam aan je ip te koppelen (zodat je dus niet zo'n duffe 1.2.dsl.cistron.nl hebt maar gewoon je eigen domein. Maar misschien dat dat, als echt statisch ip toch mogelijk is, dan ook te regelen is.

* Helpdesk
Is ma-vrij van 9-21 open en zat van 10-17. Vrij redelijk dus. Storingen is een 'probleem', dat loopt via bbned en dus als zaterdag avond je lijn eruit knalt, wachten tot maandag. Daar is niks aan te doen aangezien het hun eigen lijnen niet meer zijn.

* Usenet
Kon die man aan de telefoon me eigenlijk niet zo veel over zeggen, maar ja met zo'n verbinding is het een stuk makkelijker om binnen te halen wat je wilt voordat de posts verwijdert zijn.

Uiteraard doen ze niet moeilijk over een servertje, zolang je dat maar niet commercieel uitbuit :P Dus voor een geeltje per maand site van een vriendje draaien is niet de bedoeling. En zolang je uiteraard je datalimiet maar in gedachten houdt.

Het klinkt op zich goed, en Cistron heeft wat mij betreft wel een goede naam. 't Is alleen nog erg nieuw, 1 en ander kan dus nog makkelijk wijzigen, dus ik denk dat het nu sowieso nog iets te vroeg is, ik heb het gemerkt bij Scarlet via wie ik nu een bbned adsl lijn heb (naja nu even niet, sinds vrijdag half 6 geen adsl signaal meer :() en 't is behoorlijk hopeloos als je vandaag dit hoort, en morgen is dit verandert in dat, je weet absoluut niet waar je aan toe bent (en zij ook niet...).

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Op maandag 26 november 2001 10:34 schreef Marger het volgende:
Ik ben toch verbaasd dat iedereen (niet alleen hier hoor) die datalimiet te laag vindt. Wat, mogen jullie bij je provider allemaal meer dan 50 GB per maand downloaden, elke maand??
Ik niet. Met zo'n lijn, zeker als je een beetje een goeie verbinding hebt, zit je zonder probleem aan 300-400 kb/s. Filmpje is dus zo binnen, en ach, je kan 'm toch altijd weer deleten?
Da's iig volgens mij de mentaliteit van de meeste heavy users. Eerst downloaden, daarna zien of het de moeite van het downloaden waard is.
En 't staat toch stoer om te zeggen dat je weer 60gb gedowned heb deze maand :P

Exact expert nodig?

Verwijderd

50 gig is niet genoeg?? damn dat haal ik niet eens in twee maanden, met me werk mee gerekent..

Verwijderd

ziet er cool uit zit er echt aan te denken om het te nemen

:)

• Crazy D

Crazy D

Nog even een aanvulling, aangezien ik Cistron ook gemaild had.
(deze antwoorden kreeg ik van sales, de andere van info)

* 7800kbps/700kbps
Er is geen enkele garantie over de snelheid. Je bent afhankelijk van de overbooking op het bbned netwerk.
Cistron heeft afspraken met bbned waarbij het iig wel 2-8mbit verbindingen zijn, en niet zoals ik nu heb een 2mbit limiet. Uitgaande van m'n huidige ervaring, lijkt me dat 300kb/s dan toch wel het minste is wat je moet kunnen halen, aangezien ik nu op mirror.cybercomm.nl met 200-220 kb/s kan downloaden. En ik ben nu gecapped op 2mbit.

* 50Gb dataverkeer / 5Gb homepage
Bij 80% van de limiet krijg je automatisch een mailtje. Wat ze gaan doen met de 50gb weten ze nog niet, je wordt iig niet "zomaar" afgesloten. Voor de homepage, die sluiten ze als je over de 5Gb heen gaat, tenzij je aangeeft de site open te houden, dat kost je dan 30 cent per extra MB.

* Statisch IP
Blijkt toch niet aan je Mac adres te worden gekoppeld, maar aan het ATM-channel waarvandaan je een ip request.
Meerdere ip adressen zijn op dit moment niet makkelijk, ze zeggen wel bezig te zijn met zakelijke accounts, waarbij meerdere ip adressen tot de mogelijkheden zouden gaan behoren, en waarbij ook meer garanties over snelheid en uptime gegeven zouden kunnen gaan worden.

Op zich nog steeds erg intressant dus, alleen jammer dat je maar 1 ip kan nemen. Ik ben bang dat het zakelijke account een stuk duurder zal zijn (maar ja, afhankelijk van de uptime garantie, en de snelheid waarmee storingen opgelost worden, is dat misschien zo gek nog niet. Ik zit nu nog steeds te wachten op bericht van bbned wanneer mijn adsl het weer gaat doen. Als de response tijd met een zakelijk account binnen een paar uur is, is dat absoluut wat extra geld waard imho)

Exact expert nodig?

Verwijderd

wat is nou het voordeel van een vast IP nummer dan?

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:24

Asphyxion

I am, therefor I think

Dat het draaien van een servertje wat makkelijker wordt. Geen dyndns crap. Daarentegen hou je hetzelfde IP adres vaak als je reboot (zolang niemand dat IP adres in beslag neemt in die tussentijd, krijg je hetzelfde IP adres automagisch weer terug).

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 12:22 schreef Asphyxion het volgende:
Dat het draaien van een servertje wat makkelijker wordt. Geen dyndns crap. Daarentegen hou je je lease vaak als je reboot (zolang niemand dat IP adres in beslag neemt in die tussentijd, krijg je hetzelfde IP adres terug).
Tja zit wat in, maar wat heb ik nou met Chello dan? Want ik heb nu al een keer of drie een andere gehad, is dat dan statisch of dynamisch? Want ik heb nu al ruim een maand dezelfde

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Chello is dynamisch, dus je kunt een ander IP adres krijgen wanneer je je PC een nahct uitzet. Mijn servertje draait gewoon 24/7, ik heb nu sinds ik chello heb, na het failliet gaan van Cistron Telecom (dus bijna 2 maanden nu), altijd hetzelfde IP adres gehad...

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

k moet er even bij zeggen dat de helpdesk van Cistron erg goed is! Als ze beloven terug te bellen, dan doen ze dat ook!

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 12:25 schreef Asphyxion het volgende:
Chello is dynamisch, dus je kunt een ander IP adres krijgen wanneer je je PC een nahct uitzet. Mijn servertje draait gewoon 24/7, ik heb nu sinds ik chello heb, na het failliet gaan van Cistron Telecom (dus bijna 2 maanden nu), altijd hetzelfde IP adres gehad...
nahct...?? O wacht nacht... Ja lekker dynamisch al 2 maanden hetzlefde IP-nummer, of wil je zeggen dat die bij jou nooit een nacht uitstaat dan?

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Op maandag 26 november 2001 12:27 schreef Didzjeriedoe het volgende:

[..]

nahct...?? O wacht nacht... Ja lekker dynamisch al 2 maanden hetzlefde IP-nummer, of wil je zeggen dat die bij jou nooit een nacht uitstaat dan?
Nacht ja, typo... :)

En inderdaad, mijn server staat gewoon 24/7/365 aan. Tuurlijk is wel eens uit voor het bijvoegen/verwijderen van hardware en/of een reboot voor het updaten van de kernel. Mijn huisgenoten maken er ook gebruik van en er draait nog wat HTTP en FTP crap op (ook voor andere personen). Bovendien wordt er ongeveer vanaf 09:00 - 03:00 gebruik van gemaakt... :)

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Anyway, ik zit er ook over te denken om weer over te stappen naar Cistron, alleen zijn die installatie kosten + het kopen van het modem zo hoog. Bij elkaar 650 piek. Nu maar hopen dat Lucent die modems van Cistron-Telecom niet terugwil, dat zou een hoop schelen =P

• Crazy D

Crazy D

Een hoop DHCP adressen worden gekoppeld aan een Mac adres van je modem (da's geloof ik niet helemaal correct duidelijk NL ;)), dus een nieuwe nic, is een nieuw ip.
Klopt ook want mij ip van nu is anders dan vorige week toen ik Chello op m'n laptop had aangesloten.
Voor gewoon surfen maakt het geen ene moer uit, maar als je zelf servers wilt draaien, en zeker als je er een domeinnaam aan wilt hangen, is vast IP wel zo handig. Cistron geeft je dus een vast IP adres via DHCP wat niet afhankelijk is van je Mac adres, dus kun je zonder gezeur een andere nic erin rammen.
(ook evt. handig voor je mailserver, aangezien je in de meeste mailservers ook het ip cq. domein moet inkloppen, als dat iedere keer verandert, zit je ook dat iedere keer weer aan te passen). DNS draaien is wat dat aangaat geen optie, aangezien je dan nog steeds een tijdje onbereikbaar bent, voordat heel de wereld je nieuwe ip adres door heeft gekregen.)

Exact expert nodig?

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Voor oud-klanten van Cistron Telecom geld een korting van 100 gulden op de installkosten (bron: cistron.broadband newsgroup)
Pagina: 1