Toon posts:

help: irq settings van epox 8KHA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat de standaard irq toewijzingen van de PCI sloten van de epox 8KHA+
. irq 11 wordt bij mij namelijk verdeeld onder 4 devices :r .
irq 5 en 7 zijn vrj.

iemand enig idee?

agp slot : irq..?
pci slot 1: irq..?
pci slot 2: irq..?
pci slot 3: irq..?
pci slot 4: irq..?
pci slot 5: irq..?
pci slot 6: irq..?

alvast bedankt..

Verwijderd

Dat wordt tijdens het booten dynamisch ingesteld.

De AGP en PCI-1 delen hardwarematig, meestal delen PC-4 en 6 ook. Ook PCI-5 deelt vaak een IRQ, meestal met een eventuele onboard RAID (Promise of Highpoint) controller.

Er zijn namelijk maar 4 IRQ's te verdelen tussen de PCI/AGP sloten. Als je nog een ISA slot hebt, staat die daar buiten.

Daarna leidt Window zelf het meeste weer om via IRQ 2/9, de zogenaamde 'Daisy Chain' IRQ, door het OS te gebruiken voor ACPI en dergelijke.

Dat er veel op IRQ11 staat heeft weinig met de slot indeling te maken, dat is dus door het herverdelen van Windows.

Ik zou me daar niet echt druk om maken als ik jou was. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 11:25 schreef Hooi het volgende:
Dat wordt tijdens het booten dynamisch ingesteld.

De AGP en PCI-1 delen hardwarematig, meestal delen PC-4 en 6 ook. Ook PCI-5 deelt vaak een IRQ, meestal met een eventuele onboard RAID (Promise of Highpoint) controller.

Er zijn namelijk maar 4 IRQ's te verdelen tussen de PCI/AGP sloten. Als je nog een ISA slot hebt, staat die daar buiten.

Daarna leidt Window zelf het meeste weer om via IRQ 2/9, de zogenaamde 'Daisy Chain' IRQ, door het OS te gebruiken voor ACPI en dergelijke.

Dat er veel op IRQ11 staat heeft weinig met de slot indeling te maken, dat is dus door het herverdelen van Windows.

Ik zou me daar niet echt druk om maken als ik jou was. ;)
hehe.. dat vind ik heel goed uitgelegd :)

thanx!

Verwijderd

Okiedo ;)