Toon posts:

live! met vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren op de HCC dagen en SB Live! 5.1 gekocht met de nieuwe Inspire speakers van Creative.
Het lijkt allemaal te werken op onderstaand systeem totdat ik de bijgeleverde EAX demo (de helicopter) opstart.
Binnen 2 seconden blijft het geluid hangen en gaat mijn monitor op standby. Het enige wat werkt is een reset.
Op de Epox site wordt melding gemaakt van geluidskaart problemen en deze moeten zijn opgelost met de laatste bios. Vanmorgen mobo geflasht, maar nog steeds zelfde probleem.
Iemand hier een oplossing zodat ik eindelijk rustig kan slapen?

ps: nog iemand een linkje met goede 5.1 demo's?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In welk PCI slot zit je Live! ?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Om het bovenstaande probleem op te lossen heb ik vannacht Win ME er opnieuw opgegooid en nu was ik niet meer zeker van m'n wachtwoord. Die had ik al een jaar niet meer ingetiept, vandaar de test.
Zo duidelijker?:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende sloten geprobeert omdat ze toch allemaal leeg zijn. Hij hangt nu in het slot naast de ISA.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

ISA?
Was dat niet 5 jaar geleden nog een standaard? ;)
Maar goed, ga naar apparaatbeheer en disable de SB16 emulatie, dat werkte voor mij.

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jij het brengt kan ik bijna naar bed!
Onder welk tapje kan ik die emulatie dan vinden en kan ik echt mijn vriendin gaan wakker maken? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat ik die tab echt niet heb.
Gelukkig is er morgen weer een dag om me verder te ergeren aan dit irritante probleem

Verwijderd

Frits,

Als je de specs van je moederbord (merk en type) eens even doorgeeft, en het IRQ nummer dat je blaster gebruikt even vemeldt (start-> programs-> assecoires-> system tools -> system information (en dan hardware recourses en IRQ settings) -> dan kunnen we hier eens wat gaan bedenken.

In combinatie met een van een viatech chipset voorzien systeem kun je in je bios de latency timer van de waarde 32 eens op 0 zetten en kijken of het werkt.

Het ligt meestal niet aan de soundblaster software.

Verwijderd

Topicstarter
Voor specs: zie mijn handtekening.
Sb heeft IRQ 10, samen met ACPI IRQ holder voor PCI IRQ besturing.
Ik zal je tip nu even uitproberen, bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
De truuk met de latency timer werkte niet: het systeem reset nu zelf bij na het opstarten van de demo.
Pagina: 1