Toon posts:

nieuwe mobo bevalt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Misschien een rare vraagje.
Maar ik heb net een gigabyte ga 7vtxh mobo gekocht en ik ben zeer ontevreden over. mp veranderingen alleen maar via dipswitches. vcore is niet lager in te stellen dan 1,760.
Deze mobo is slechter te overklokken dan mijn msi k7t turbo.
Op deze mobo mp max 8,5 op de msi max 10,5 (fsb 133)

En het draait gewoon niet lekker.
Ik heb van de week 4x winxp,3xwin98se en 2xwin2k geinstalleerd.

Winxp begint te happeren.
win2k boot soms niet eens of duurt erg lang.
win98se heeft meerdere malen geweigerd op te starten.

Dit had ik allemaal voorheen niet.

Deze mobo wou ik dus omruilen voor een msi. Maar de winkel waar ik hem weg had wou dit niet doen. De mobo was al gebruikt en kon daarom niet meer als nieuw verkocht worden.

Kan ik hier iets tegen doen?
Ik heb hem vanaf maandag en heb donderdag een mailtje gestuurt naar de winkel dat deze niet goed was.

:X

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als alle versies van Windows vast lopen of kuren vertonen en je dat voor die tijd niet had, dan ligt het aan het moederbord. (ik zou in ieder geval een andere processor of geheugen proberen) Vraag aan de winkel of ze hem willen testen. Dat ie al gebruikt is maak niks uit, garantie is in princiepe altijd op "gebruikte" artikelen, daar je ze eerste moet testen. Gewoon je geld (of een tegoedbon) eisen...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een progje gevonden checkit pro. Misschien dat die wat kan vinden. Gelijk ff proberen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik had bij een INtel bak ook een Gigabyte Mobo, constant vastlopers (BX/ZX chip) heb alles vervangen en alles geprobeert maar krijg die bak niet stabiel, en ik heb er al een hele zooi wel stabiel gekregen die mensen absoluut niet stabiel kregen, ik kon alleen maar concluderen dat dat bord niet echt lekker was...

ALs je hem net hebt gekocht zeg je dat het product niet naar jouw wensen voldoet, en dat je dus een ander bord wil neem geen genoegen dat ze hem opsturen ofzo.... Koop gewoon een MSI of ASUS bord

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 02:52 schreef ureal het volgende:
Hoi,

Misschien een rare vraagje.
Maar ik heb net een gigabyte ga 7vtxh mobo gekocht en ik ben zeer ontevreden over. mp veranderingen alleen maar via dipswitches. vcore is niet lager in te stellen dan 1,760.
Deze mobo is slechter te overklokken dan mijn msi k7t turbo.
Op deze mobo mp max 8,5 op de msi max 10,5 (fsb 133)

En het draait gewoon niet lekker.
Ik heb van de week 4x winxp,3xwin98se en 2xwin2k geinstalleerd.

Winxp begint te happeren.
win2k boot soms niet eens of duurt erg lang.
win98se heeft meerdere malen geweigerd op te starten.

Dit had ik allemaal voorheen niet.

Deze mobo wou ik dus omruilen voor een msi. Maar de winkel waar ik hem weg had wou dit niet doen. De mobo was al gebruikt en kon daarom niet meer als nieuw verkocht worden.

Kan ik hier iets tegen doen?
Ik heb hem vanaf maandag en heb donderdag een mailtje gestuurt naar de winkel dat deze niet goed was.

:X
Een hoogste mp van 8,5 is natuurlijk onzin; dat zou t bord onverkoopbaar maken. Dus je hebt niet goed gekeken of... je hebt geen 7vtxh :) Verder zijn je klachten veel te vaag en je argument "Dit had ik allemaal voorheen niet." te zwak om t bord gelijk te veroordelen.

Lees de manual en alles wat je over t bord kunt vinden en begin overnieuw. Nee, niet met nog s n keer windows installeren maar met bouwen. Hou t zo simpel mogelijk in t begin. De 7vtxh is 1 van de beste en meest 'issue-loze' borden die je kunt kopen.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb zelf twee Gigabyte borden
PIII 450 slot1 6BA
TB1400 SA GA7-DXR

Dacht dat Gigabyte bekend was om zijn degelijke mobo's maar toch erg OC onvriendelijk is dus voor mensen die niet OC'en kan wel maar niet zo uitgebreid of luxieus.

Je hebt dus gewoon 'n mobo gekocht zonder de OC features die je eisd dat is niet slim

Mijn bijde Gigabytejes zijn stabiel dat kan ik niet zeggen van mijn ASUS A7V133 TB1200

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1