Toon posts:

CPU wordt te heet.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
AMD 1,4 TB
Coolermaster
CPU: 80 graden
Moederbord: 40 graden
Cooler draait op: 5000RPM (ietsjes meer)
Ik heb m'n case eraf gehaald, ik heb geen flauw idee wat er mis is. Win2k crash ook supervaak :(

Verwijderd

Heb je koelprut onder je koeler zitten?
Zit je koeler wel recht op de CPU?
Ben je het plakbandje vergeten er af te halen bij de 'kauwgom'?

Verwijderd

Topicstarter
Erm hij staat er stevig op. M'n broer heeft boven precies dezelfde configuratie en bij hem draait het prima..

Verwijderd

Da's geen compleet antwoord. Als niet duidelijk is hoe het zit kun je ook geen oplossing verwachten.

Verwijderd

heb je wel die coolermaster voor TB tm1500 ipv die tm1200 ?!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Is je airflow in je case wel goed? En heb je nog verdere casefans ?

• EpiC
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

EpiC

Root\bin\laden\

Zit met het zelfde probleem :

+60 C met case erop , systeemtemp 40 C en dan is de cpu amper gebruikt.

Geforce omzeep door te hoge systeemtemp ( stond nog anders blue orb op )

Bij mij is het probleem duidelijk de case een Aopen HX desktop. Extra fans halen weinig of niets uit. M'n Tower staat leeg voor te modden.

Ik gebruik wel de koelpasta die geleverd was bij de cooler. Ik vraag mij af hoeveel Artic Silver zou helpen.

wat een maand :geforceje opgesmoord, Maxtor60gb @ 7200 om zeep

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Ik heb ook dat probleem. Mijn Athlon 1.4 is 60 graden in rust! De kast zelf is 33 graden. Na full load wordt het zelfs 66 graden. Ik heb een volcano2 koeler, die redelijk tot goed uit reviews gekomen is.
Er zit ook nog goede koelpasta tussen en nee, de thermalpad heb ik verwijderd.
snik..... :'(

Verwijderd

hier ook hetzelfde, asus mobo, coolermaster

idle: 60 full load: 67

Verwijderd

Hier ook precies het zelfde. IDle 60 graden, stressed 67. Als ik de kast open scheelt het ruim 10 graden. De airflow is gewoon heel erg bagger. Ik heb verder echter geen problemen met stabiliteit.

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem, idle iets van 60 graden. Ik heb het opgelost door de airflow door mijn case te verbeteren. 1 fan naar binnen laten blazen onderin me case. Bovenin eentje naar buiten laten pompen en me voedingfan helpt ook een beetje, want die blaast ook naar buiten. Hij werd toen echt dik 10 graden kouder (Tcpu). Ik baalde verder enorm van het kabaal wat mijn thermaltake minichrome orb produceerde en heb maar 100 piek uitgegeven voor een zalman3100Gold en nu wordt mijn processor nog maar 45 graden (silent mode). BTW, heb een asus a7v-133 in een hightower

Verwijderd

ik zou toch wat casefans plaatsen als ik jullie was :)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Zeker té veel warmtegeleidingspasta :? (nee, het is géén koelpasta want het koelt nl. niet, het geleidt alleen de warmte beter naar de heatsink). Té veel warmtegeleidingspasta is namelijk niet goed.

Verwijderd

mijne loopt ook stabiel maar het is toch een naar om die cijfertjes in je systray te zien, op dit moment met 1 ie geopend staat er bij mbm5 64 :(

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
kijk eens of de achterkant van je kast niet tegen een muur staat want dat verneuktje airflow als je een casefan aan de achterkant hebt staan. En ik had met zon coolermaster kreng ook zulke hoge temperaturen. Haal gewoon een justcooler ofzo zit een 8cm fan op :) is stiller dan die coolermaster :)

Verwijderd

Als je nou eens de cooler eraf haalt en goed ernaar kijkt. Dan zie je vanzelf wel als het fout is. Of niet. Je moet de coolprut wel een beetje in het midden van het koelvlak doen want anders kan er geen warmtegeleiding plaatsvinden.

Kijk ook of de cooler niet verkeerd om zit want dat kan ook nog eens goed het geval zijn.. Ik heb zelf een AMD 1.4 hier staan en die draait netjes op 45 graden .. En al die baggercasefans maakt geen hol uit want ik heb alleen maar een cpu cooler en een voeding.. dat is alles.. dus nix met airflow of andere gedoe.

Verwijderd

bij mij was het toch een wereld van verschil hoor cheapass...

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 13:31 schreef CheapAss het volgende:
Als je nou eens de cooler eraf haalt en goed ernaar kijkt. Dan zie je vanzelf wel als het fout is. Of niet. Je moet de coolprut wel een beetje in het midden van het koelvlak doen want anders kan er geen warmtegeleiding plaatsvinden.

Kijk ook of de cooler niet verkeerd om zit want dat kan ook nog eens goed het geval zijn.. Ik heb zelf een AMD 1.4 hier staan en die draait netjes op 45 graden .. En al die baggercasefans maakt geen hol uit want ik heb alleen maar een cpu cooler en een voeding.. dat is alles.. dus nix met airflow of andere gedoe.
toch wel hoor mijn casetemp:23°

Verwijderd

maakt alleen maar meer herrie..

ik moet wel toevoegen>> als je een overclocker bent dat je dan wel extra fans nodig hebt

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:05
Op zondag 25 november 2001 13:29 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
kijk eens of de achterkant van je kast niet tegen een muur staat want dat verneuktje airflow als je een casefan aan de achterkant hebt staan.
Hoeveel ruimte 'mag' dan?
Want ik zet m'n kast niet midden in m'n kamer :)

Verwijderd

centimetertje of 10?

gewoon vuistbreedte ongeveer

Verwijderd

als je goed wil koelen,dan moet je wel een beetje lawaai hebben.
Met mijn abitKT7 werd mijn t-bird1400 met }:O 39 graden,en zonder 29-33graden.
Maar er blaast wel een 120x120x38 fan tegen,en op de proc zit een globalwin wbk38

• Rataplan_
  • Laatst online: 14-08 20:21
Ik heb zelf ook hetzelfde probleem... Asus a7v266-e en athlon xp 1600+. Idle 57, stressed 65(!) graden

Nou heb ik laatst eens zitten kloten op het werk, en een tbird op een asus geprikt en op een epox en een aopen. Die asus werd (ik had ze gewoon in de bios op hardwaremonitor gezet) 55 graden, de epox en de aopen 34 en 36 graden... Nou heb ik zelf een asus gekocht en ook in de bios al (dus helemaal idle lijkt me zo) 57 graden....

is dat toeval of hebben alle mensen met hoge temps een asus?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

mijn xp 1500+ word netjes 35 graden met een delta 60hp fan

Life goes as it goes.

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
zit zelf aan 44/32 met Abit KT7A-RAID. Temperatuur is flink omhoog gegaan na Bios-update. Heb daarover het volgende gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~will1220/images/temp.jpg

• Rataplan_
  • Laatst online: 14-08 20:21
Op zondag 25 november 2001 13:29 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
kijk eens of de achterkant van je kast niet tegen een muur staat want dat verneuktje airflow als je een casefan aan de achterkant hebt staan. En ik had met zon coolermaster kreng ook zulke hoge temperaturen. Haal gewoon een justcooler ofzo zit een 8cm fan op :) is stiller dan die coolermaster :)
Zeg, die just-cooler, is dat zo'n groot rood-roze-achtig ding? die heb ik gisteren een gekocht, maar performance valt me tegen.. heb er aric silver tussen gedaan (en precies zoals het hoort, geen klodder, maar filterdun laagje) maar mijn cpu is 67(!) stressed

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

sll

Op zondag 25 november 2001 14:56 schreef Joch_um_all het volgende:
zit zelf aan 44/32 met Abit KT7A-RAID. Temperatuur is flink omhoog gegaan na Bios-update. Heb daarover het volgende gevonden:

[afbeelding]
Bij mij is de temperatuur ook zo'n 10 graden omhoog gegaan na een BIOS-update (Epox 8KTA3+Pro).

Waar heb je die webpagina (afbeelding) gevonden? Ik neem aan dat het een webpagina is?

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Hier wordt ie niet warmer dan 55 graden hr, met een gewoon coolermastertje...

• Joch_um_all
Waar heb je die webpagina (afbeelding) gevonden? Ik neem aan dat het een webpagina is?
Afbeelding komt van de FAQ op de site van abit:
http://www.abit.nl/eng/faq/kt7a-raid.htm

• Joch_um_all
Heb nog een antwoord gevonden op http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm :

Why is my idle temperature so much higher under BIOS version 3R or later?

With previous BIOS versions ABIT set a bit in the BIOS CMOS (offset 52 bit 7) to "1" to enable the ACPI "HALT" function and cool down the CPU temp in idle mode. This, whilst allowing cooler CPU operation, is against the advice of AMD and VIA. Under earlier AMD processors, however, this modification allowed the system to idle cooler and had no ill effects. However, it was been found with newer 133MHz FSB processors running at 1333MHz and higher, that this software cooling can cause severe stability problems - especially under Windows 2000. As a consequence, in all ABIT BIOS releases after version 3R, ABIT have set this bit to "0" - the value recommended by AMD and VIA. This allows the motherboard to be stable with all AMD processors at the expense of an increase of 5-10 degrees Centigrade during idle (from approximately 35 degs C to 45 degs C). This will not harm your motherboard or processor. Note that this CMOS setting is widely used by other KT133/KT133A based motherboards. Note that if your processor is slower than 1333MHz then you can revert to the previous setting of the BIOS by using H-Oda's WCPREDIT and WCPRSET programs to modify this register value. If you are using Hex mode in these programs then change register 52 from 6B to EB to re-enable the software cooling (on some KT133A-based machines you may need to change form 6C to EC). See downloads page for programs. This functionality is also included in the CPUcool and VCool tools.
Pagina: 1