Bootprob...

Pagina: 1
Acties:

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik kan om een 1 of andere reden niet meer booten vanaf me hd..

Het zat zo, me pc liep ineens vast (tijdens afspelen divx en ongeveer toen ik een stekkertje in de geluidskaart wilde steken, microfoon ofzo) Dus ik rebooten...voorbij memtest, pci scan shit etc...

Loopt hij ineenst als hij wil beginnen windows te booten... ctrl+alt+del werkte ook niet meer...

Dus ik weer rebooten, zelfde prob.

Dus ik beter kijken, hd vond hij nog gewoon, maar achter primary master en primary slave stond/staat none, wat ik al zo vreemd vind...

ik dus naar bios...alle apparaten waaravn ie zou kunnen booten uitgezet, krijg ik dus een booterror met non system disk ofzo, wat ik al verwachte.

Ik Alleen vanaf schijf laten booten aanzetten. daar stond ook none...en hij gaf dus dezelfde error...

Ik dnek bij mezelf kut, me hd is kapot...

Ik naar dos booten met flop en kan nog gewoon me partities inzien en alles wat er op staat...hehe, geen hd failure dus :P

Maar wat is het dan? En belangrijker...hoe kan ik het oplossen? Gewoon een nieuwe windows instaleren na een format c: ? Ik had ook iets gehoord/gelezen over fdisk /mbr , maar ik wil eerst gewoon weten wat er stuk is, of wat er niet stuk is aan me pc!

in ieder geval bedankt voor het lezen van dit verhaal ;-)

Greetz

hmmz...la ik er ook maar bijvermelden dat ik de search ebruikt heb en mijn sys specs een 30 gb maxtor en een asus a7v zijn :P

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je bootsector \ cluster beschadigt is...?

Verwijderd

als je je HD('s) nog gewoon kan uitlezen....nadat je van floppy geboot heb. Dan denk ik niet dat er iets stuk is aan je HD('s) ik zou gewoon het format C: truukje proberen. ;)

• blinkymichiel
Op zondag 25 november 2001 00:59 schreef Joosie het volgende:
als je je HD('s) nog gewoon kan uitlezen....nadat je van floppy geboot heb. Dan denk ik niet dat er iets stuk is aan je HD('s) ik zou gewoon het format C: truukje proberen. ;)
Ja, ik kan nog gewoon in c:, d: en f: komen en daar files deleten etc... me hd is dus niet kapot...

Maar waarom hij niet wil booten snap ik nie :P

Verwijderd

als het niet veel werk is om je troep te backuppen, en om opnieuw te instaleren, zou ik het es proberen, maar misschien, zijn er hier nog andere wijze mensjes, die een betere oplossing hebben :+

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je niet meer kunt booten van je schijf (en het wel is ingesteld in je BIOS), en je ook op de bestanden van de schijf komt, is je master boot record misschien beschadigd.
Dit kun je repareren door in Windows 98 het volgende te typen in dos:
fdisk /mbr
Maar welk OS gebruik je?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• blinkymichiel
m'n os = winxp

• blackd
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 01:08 schreef blinkymichiel het volgende:
m'n os = winxp
Em ja hoe zet je boot record terug in XP?
Pleur anders je XP cd er eens in en kijk eens of je iets kan recoveren?

• blinkymichiel
heb ik al gedaan...kan idd iets van reveren, maar dan moet ik me windosetup nummer geven ofzo, supervaag...

Maar zou alles met een clean install weer werken denken jullie? Want dan ze ik gewoon een andere winxp erop...

• blackd
  • Niet online
Als inderdaad je wel van floppy kan booten en je hdd zo kan uitlezen, zal een reinstall van XP wel helpen lijkt me.

• blinkymichiel
hmm, ok...morgen ochtend maar reinstall doen :P

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ho eens even jullie... is het niet zo dat wanneer de bootsector is beschadigd, hij gewoon aangeeft dat er geen geldige bootdisk aanwezig is?

Vastlopen en de hd niet weergeven in opstarttabelletje lijkt me niet iets van bootsector eigenlijk maar ik kan het fout hebben natuurlijk }:O

Hoi

Pagina: 1