Mini Micro kast. Welk moederbord ervoor???

Pagina: 1
Acties:

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Een griekse vriend van mij heeft op de HCC twee piepkleine computerkasten gekocht. Ze zijn te plat voor normake insteekkaarten dus er moet een speciaal moederbord in. Weet iemand hoe die standaard heet en waar die te koop zijn? NLX, HLX, µµATX?

Aan de achterkant zitten, van rechts naar links, gaten gestanst voor Audio in/uit, netwerk, PS/2 keyboard, PS/2 muis, COM1, COM2, VGA.
Boven COM2 en VGA zit Parallel.
Je kan met kabeltjes natuurlijk com en lpt verbinden als in AT, maar ik ga er vooralsnog van uit dat die gaten overeenkomen met de layout van een bestaand moederbord.

De slots voor twee kaarten zitten zodanig dat de sleuven verticaal op een riser board moeten, dat achter de audio verrijst, dus aan de "lage achterkant" als het een tower was. In de kast is verder ruimte voor een floppy en een slim line CD speler of brander.
De voeding is overduidelijk ATX.
Ik denk dat de layout hetzelfde is als een Packard Bell compu van een jaartje of twee geleden (rechtopstaand slank modelletje) maar ik weet de naam daar even niet van.
Ik vermoed dat dit een zogenaamd Legacy free moederboard moet worden, met twee PCI slots voor voor een modem en nog iets, en alle andere zooi als vga, lan, audio onboard.
Weet iemand een naam hiervan? Mag ook in Amerika of elders zijn.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mkeej. Het is dus NLX, daar zijn we inmiddels achter.

Iemand een tip voor het beste moederbord in NLX form factor?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Laaat maaar..... :Z