Toon posts:

javascript probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dit:
<td name='1' style="background:url(onload.jpg)" onmouseover="this.style.background='url(onmouseover.jpg)'"></td>
<td name='2' style="background:url(onload.jpg)" onmouseover="this.style.background='url(onmouseover.jpg)'"></td>

en nu wilde ik dit doen:
onmouseover="this.style.background='url(onmouseover.jpg)';' 2.style.background='url(onload.jpg)'"

zodat als je over 1 van die 2 cellen gaat de ander weer onload.jpg als achtergrond krijgt, maar dit werkt dus niet, iemand enig idee hoe wel?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

misschien in W&G waat javascript hoort.
Wat hoort er wel in webscripting?
Alles wat met webscripting te maken heeft kan gepost worden met uitzondering van:

* Servlets + jsp: in programming graag

* Html, javascript + flash: in webdesign & graphics

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 00:51 schreef wasigh het volgende:
misschien in W&G waat javascript hoort.
[..]
sorry, ben nieuw hier dus d8 dat t hier hoorde

• marcrenzo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 00:02
Probeer eens ipv "background:url(onload.jpg)" "backgroundImage:url(onload.jpg)".
en je kunt beter id gebruiken ipv name en je moet ook niet alleen maar cijfers gebruiken voor een id, het is beter om bijvoorbleed dan "p1" en "p2" te gebruiken.
Je hoeft in dit geval ook geen "this." te gebruiken.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar het is natuurlijk het proberen waard :)

Verwijderd

ik weet niet hoe je het toepast, maar de background aanpassen lijkt mij niet echt mooi..

Verwijderd

code:
1
<td name='1' style="background-image:url('onload.jpg')" onmouseover="this.style.backgroundImage='url(\"onmouseover.jpg\")'">&nsbp;</td>

Zou kunnen werken...maar ik garandeer niks :)

Let op de background-image in de style en de backgroundImage in de JS. Ik ben er niet zeker van of het zin heeft om in de JS ook de url() wrapper te gebruiken. Als het niet zou werken, zou dat het eerste zijn wat ik eruit zou halen.
Pagina: 1