Toon posts:

[WinXP] uitgestelde schijfbewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik heb een klein / groot probleem met windows XP..

Elke keer wanneer ik files op m'n D schijf wil bewerken, kopieeren of verwijderen krijg ik de volgende melding met een geel driehoekje met uitroepteken erin:

Windows uitgestelde schijfbewerkingen zijn mislukt,

dit is de header van de message, eronder komt een ander stuk text wat mijn hardware ervan beschuldigt de veroorzaker te zijn.

weet iemand wat dit inhoud, en hoe ik het kan voorkomen...

Bij voorbaat dank...

Grtzzzz, Bearfeet

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
KICK!!!!!!

Ik heb nu *_@#%Y_@)+@#* hetzelfde probleem |:(
Het is bij mij mijn e-schijf, en ik heb er nogal wat opstaan wat belangrijk is. Dit wil ik dus niet kwijt :(

Eerst dacht ik dat het niet zo'n groot probleem zou zijn omdat ik gewoon ff alles op cd zo gooien, en hoopte dat het na een format klaar zou zijn, DUS NIET!!!!! Arrgghhh!!!!

Het lijkt wel of alle bestanden van die schijf er door doodgaan ofzo, of dat ik gewoon een brak systeem heb *wat voor 100% klopt...*, maar ik krijg nu ineens alleen maar buffer-underruns met mijn plextorretje...

Als ik de bestanden naar een andere HDD copy, en dan fik, krijg ik weeeer een buffer-underrun.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Vaag...

Je kunt ergens de schrijfcache van je HD uitzetten... Bij je hardware tabblad geloof ik.

• Neejoh
Op dinsdag 12 maart 2002 21:31 schreef EquiNox het volgende:
Vaag...

Je kunt ergens de schrijfcache van je HD uitzetten... Bij je hardware tabblad geloof ik.
En dat moet helpen waarvoor?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:41 schreef Neejoh het volgende:

Tegen het cachen.
Maargoed, lijkt me niet het probleem. Schrijven werkt gewoon niet en zal zonder cache ook niet werken.
Mischien doet de harde schijf zijn laatste rondjes wel.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Had ik ook een keer met een andere pc van mij ,daar zat een quantum in en die was stukgegaan en toen kreeg ik ook die meldingen.

• Neejoh
Op dinsdag 12 maart 2002 22:17 schreef robh het volgende:

[..]

Tegen het cachen.
Maargoed, lijkt me niet het probleem. Schrijven werkt gewoon niet en zal zonder cache ook niet werken.
Mischien doet de harde schijf zijn laatste rondjes wel.
Dat hoop ik toch niet, hijs net een dikke maand oud :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je hdd gaat zo sterven, windows probeert je (op een vreemde manier) duidelijk te maken dat het tijd is voor een goede backup

geloof me ik spreek uit ervaring, zijn laatste toeren zijn geslagen, :P

check overigens ook even de kabels, en je stroomvoorziening naar je hdd, ik heb meegemaakt dat het in de connector zat (die hing er wat losjes in)

A wise man's life is based around fuck you

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op dinsdag 12 maart 2002 21:41 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Uitgestelde schrijfbewerkingen = cache. Hij kan ze gewoon niet kwijt :)

Maar inderdaad, je HDD lijkt dood te gaan. Ik heb hier ook nog een 6,4GB Quantum liggen die ook vaag ging doen en toen : KAZAM :)

Verwijderd

Ik wilde eergisteren iets wegschrijven naar diskette (A).
Ik kreeg dezelfde mededeling. Flop was beschadigd!!
Backuppen zoals eerder gezegd dacht ik maar.

• Neejoh
Owkay, ben nu druk bezig met 7gig aan MP3 enz aan het bakken op CD... Ben er al een tijdje mee bezig moet ik zgg :(

Verder kan ik DivX enz op de een of andere manier niet fikken! Dan geeft hij een buffer-underrun!
Is het niet afgelopen na een format? Of is die echt aan het doodgaan ;(

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 21:13
Aub geen begroeting onder je posts Bearfeet

Lees deze Mededeling :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dacht ook aan de schijf, na tests bleek het mijn processor te zijn, 1/3 van alle instructies liepen in de soep.
Dus het is niet per definitie je schijf.

• Neejoh
Op woensdag 13 maart 2002 10:27 schreef Bramiozo het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, dacht ook aan de schijf, na tests bleek het mijn processor te zijn, 1/3 van alle instructies liepen in de soep.
Dus het is niet per definitie je schijf.
Ik weet nu wel zekers dat het mijn HDD is... Helaas moet ik zeggen dat jullie gelijk hebben, en dat ik denk dat hij zijn laatste rondjes draait :'(

Ik deed vanmorgen mijn PC aan, en ik hoorde een heeeeeel rare piep. Na wat geprobeer de voeding uit de HDD geropt, en pc aangedaan: Zie hier, het geluid was weg :(

Na 3x opnieuw proberen deed de HDD het ineens wel weer, dus ik ben nu weer bezig met een back-up :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb het zelfde probleem nu :( heb vandaag net winxp sp1 erop gezet, daarvoor draaide er gewoon win2k op, nooit problemen, de S.M.A.R.T van de schijf ziet ook geen fouten, dus ik kanme niet voorstellen dat het ligt aan de schijf, maar eerder aan winxp zelf, heeft iemand al meer info hierover kunnen vinden?

edit:

http://support.microsoft....l;330174&Product=winxpINT

hoeft dus niets met je schijf te maken te hebben...

hmz vaag, in veilige modus werkt alles wel, het maffe is in normale modus doet me netwerk kaart het ook niet! (realtek) ga effe die driver updaten, denk dat het eventueel ook een de via ide drivers kunnen liggen, maar zeker niet aan me hardeschijf!

[ Voor 42% gewijzigd door Mister_X op 17-10-2003 13:04 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mister_X, zo'n oud topic schoppen heeft geen zin, de topic starter gaat je antwoord niet meer lezen, en jouw probleem kan dan weer net anders zijn waardoor mensen de informatie door elkaar gaan halen.

Ik zie dat je het al min of meer opgelost hebt - ik doe het topic dicht, als je er toch nog problemen mee hebt, open dan even een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.