Toon posts:

Stille koeler voor AMDk6-2 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een stille koeler voor mijn AMDprocje. Hoeft geen turbocooler te zijn, hou hem op zijn standaard kloksnelheid maar aangezien ie als server midden in mijn kamer staat moet hij zo stil mogelijk zijn. Wie weet er dus een stille koeler?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 13:46
Zalman.....check pricewatch en zoek op reviews van die dingen! :)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Op die CPU gebruik ik hier een nogal kleine Coolermaster heatsink met de fan op 7 Volt. Die wordt amper warm en ik hoor hem echt niet meer. De Coolermaster heatsinks die je nu voor 25 piek in de winkel vindt zijn een stuk groter, dus als je daarvan de fan op 5 of 7 volt zet, dan zijn ze mooi stil (kan misschien zelfs zonder actieve koeling).

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

(kan misschien zelfs zonder actieve koeling).
Zou ik niet proberen. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 00:30 schreef rvm het volgende:
(kan misschien zelfs zonder actieve koeling)
Tuurlijk, voor ongeveer 2 seconden :+

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zondag 25 november 2001 00:38 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Tuurlijk, voor ongeveer 2 seconden :+
Een K6-2 is toch wel wat anders dan een Athlon die wél na 2 seconden doorfikt...

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ja, ik heb hier een amd 500 draaien zonder een enkele fan, gewoon een mega heatsink op je proc en voeding, word niet warmer dan 38 C :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:05
Op zondag 25 november 2001 00:53 schreef LeonM het volgende:
Ja, ik heb hier een amd 500 draaien zonder een enkele fan, gewoon een mega heatsink op je proc en voeding, word niet warmer dan 38 C :)
Een K6-2 500 ?!?!?
Ik heb er ook zo een en die word met een dikke koeler nog bijna 50 graden :(

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
echt niet hoor, daarvoor zat er een heatsink met fan op, die heatsink was misschien 15mm dik.
En dat ding wat er nu op zit... ach dat wil je niet weten, laten we zeggen dat het lijkt of er een 2000Mhz verclockte TB onder zit, zo groot is ie. Maar, hij is wel lekker stil (wel handig als server die 24/7 aanstaat

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Maarre, een standaard coolermaster voor een Super Socket 7 maakt toch niet zoveel herrie?

Overigens kan een server misschien wel met passieve koeling af, als het CPU werk zich gewoon op de commandline afspeelt.

Verwijderd

Topicstarter
Die amd k6 2 400 zit in mijn server die 24/7 draait. Ik wil die pc het liefst zo stil mogelijk, dus ook de voeding. Welk merk is dat megakoelblok, dan kan ik s in de pricewatch kijken wat ie kost. En hoe kan ik mijn voeding stil krijgen? Is daar ook een mogelijkheid voor hem passief te koelen?

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

ik heb hiero ook een AMD K6-500 en met een coolermaster weetniewelketype word ie stressed 54 C :( :( Kzou het nie proberen zonder koeler. (of je moet een koelblok hebben van 50CM bij 50cm bij 20 cm (geschatte temp : 35C) :)
Maar een grote koelblok in combi met een langzaam grote draaiende ventilator moet kunnen.

[off topic]
Hoe word ie eigenlijk stil? je hoort toch nog steeds dat geblaas/gezuig? En die mijne trekt volgens mij vacuum (vandaar die 54 C) maar als ik het frontje weghaal maakt ie nog meer herrie :(
[/off topic]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Pagina: 1