Toon posts:

[javascript] resize

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze script:
code:
1
2
3
4
5
6
function foto(file,title,copyright,width,height) {
a = parseInt(width) + 10;
b = parseInt(height) + 35;
openwin = window.open('foto.php?file=../img/'+file+'&title='+title+'&copyright=Foto: '+copyright+'','file','status=no,toolbar=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,top=100,left=100,width='+a+',height='+b+'');
openwin.focus();
}

maar nou wil ik dat ie elke keer als ie deze functie opent het scherm resized, nou had ik er dit op bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
function foto(file,title,copyright,width,height) {
a = parseInt(width) + 10;
b = parseInt(height) + 35;
openwin = window.open('foto.php?file=../img/'+file+'&title='+title+'&copyright=Foto: '+copyright+'','file','status=no,toolbar=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,top=100,left=100,width='+a+',height='+b+'');
openwin.resizeTo(a,b);
openwin.focus();
}

maar dan werkt ie ineens niet meer :? :? :?

weet iemand hoe dit komt, ik heb het Atgast (ons enige echte 3d-prinsesjuh) ook al gevraagd maar hij ziet ook geen oplossing

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

misschien dat resizable=no d'r uit kiepen :?

www.jurgroessen.nl

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zondag 25 november 2001 00:09 schreef Hangloozz het volgende:
misschien dat resizable=no d'r uit kiepen :?
dat heeft toch alleen maar betrekking op wat een gebruiker met het geopende venster doet?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en princip wel, maar je kan alles proberen toch?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet :(
maar ik laat hem er wel uit

Verwijderd

code:
1
2
openwin.resizeTo(a,b);
WindowName = window.open("URL", "WindowName", "Feature List");

Noem je nieuwe window dus geen 'file' maar iets nuttigers, dan werkt het wel. De javascript gaat namelijk moeilijk doen met een vensternaam als blaat.gif

Verwijderd

Topicstarter
als ik van de vensternaam 'popiejopie' maak doet hij het ook niet ...

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 01:21 schreef MinardiFan het volgende:
als ik van de vensternaam 'popiejopie' maak doet hij het ook niet ...
maar doe je dan ook
popiejopie.resizeTo(a,b);
?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op zondag 25 november 2001 00:35 schreef Cheatah het volgende:

[..]

WindowName = window.open("URL", "WindowName", "Feature List");

Noem je nieuwe window dus geen 'file' maar iets nuttigers, dan werkt het wel. De javascript gaat namelijk moeilijk doen met een vensternaam als blaat.gif
vensternaam is een property van een vensterobject.
Dus het zal weinig uitmaken hoe je je venstertje noemt. Bij het resizen doe je dit met het object.
Op zaterdag 24 november 2001 23:36 schreef MinardiFan het volgende:
maar dan werkt ie ineens niet meer :? :? :?
Wat werkt er niet dan??
En waarom resize je naar (a,b) als je dat ook al aangeeft in de window-features, m.a.w. je resized eigenlijk helemaal niet.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het uitleggen: het gaat om een bepaald fotosysteem, als ik op een bepaalde foto klik, moet die in een venster zonder balken openen in de grootte aangegeven met width en height, maar als ik op een andere foto klik moet deze in hetzelfde venster openen maar als deze foto kleiner/groter is, moet het venster geresized worden ...

wat er eigenlijk gebeurt is het volgende: zonder die regel opent hij het scherm precies zoals ik het wil, maar met openwin.resizeTo(a,b); erin wordt het scherm ineens evengroot als de getallen die ik voor de variabelen heb opgegeven in de html-file, het lijkt dus alsof hij er gewoon geen 10 respectievelijk 35 bij optelt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al, om een of andere vage reden doet ie het wel als ik er 20 en 70 bij optel inplaats van 10 en 35 :?
terwijl hij het eerste met die getallen wel deed ...

Verwijderd

kijk voor de grap eens op http://www.mamshoekje.nl/default_flash.asp

het principe is hetzelfde alleen gaat het hier om coordinaten ipv om de breedte en de hoogte van een plaatje.
Pagina: 1