Maxtor 40Gb niet herkend!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scribble
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 15:07
We hebben net een Maxtor 7200rpm HD van 40Gb (Ja, Maxtor, het is voor mijn broertje) aangeschaft!
Deze wilde ik in de volgede pc zetten:
-P-II 333Mhz.
-Intel AL440LX mobo (ja, een Intel MOBO)
-160Mb SD-Ram
-WinXP
-4,3Gb HD Western Digital Caviar
Als ik deze Maxtor als Master in mijn pc zet en die 4,3 als slave ziet de BIOS beide Harde Schijven niet! :( Heb ik nu last van die 32Gb barriere, en hoe kan ik dit oplossen?
Hartelijk dank!
(Ik heb een Phoenix BIOS, versie 4, release 6)

PS. Ik heb trouwens nog een andere pc (400Mhz.) staan die wel HD's van meer dan 40Gb kan 'detecteren', misschien helpt deze info)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:56
ff kijken of er een bios upgrade is, en anders die maxtor tools installeren.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer eens alleen master...dus die 40gb te doen?

en draaien de Hd's als ze erin zitten:?

• Scribble
Als het goed is draaiden ze allebij, we hoorden namelijk een geluid erbij (dat geluid was er normaal nooit). De pc maakte wat meer lawaai!
Oh, en voor de bios update: Ik heb gekeken in het word document dat er bij staat, de 8,4Gb barriere is al in een eerdere biosversie verbroken, maar er wordt nix vermeld over de 32Gb barriere, dus ik denk dat ze die update gewoon niet gemaakt hebben.

• Access
Hier, volgens mij heb je deze nodig, moet je maar ff lezen:

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm

• Scribble
Ik geloof dat Maxblast niet compatible is met WinXP!

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 23:47 schreef Scribble het volgende:
Ik geloof dat Maxblast niet compatible is met WinXP!
MaxBlast moet je als bootdisk gebruiken en niet onder Windows opstarten... dus schrijf in de drive en starten die computer.

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Vergeet je niet je Maxtor terug te zetten in UDMA-2 mode i.v.m. je 440LX?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Scribble
ik zal het proberen, jullie horen het wel over een minuut of tien, k?

• Access
Is goed...

• Scribble
Het volgende probleem:
Primary Master:
Empty

Primary Slave:
Empty

(CD rom ziet ie wel)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 00:16 schreef Scribble het volgende:
Het volgende probleem:
Primary Master:
Empty

Primary Slave:
Empty

(CD rom ziet ie wel)
Check je kabels op connectie (goed aandrukken), probeer in bios een auto-detect HDD te draaien als je die optie hebt.

• Scribble
Nog steeds hetzelfde....

Wat als ik nu probeer met de hand de gegevens van de harde schijf in de bios in te voeren? Of bestaat er dan de kans dat ik de boel ernstig mol?

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 00:22 schreef Scribble het volgende:
Nog steeds hetzelfde....

Wat als ik nu probeer met de hand de gegevens van de harde schijf in de bios in te voeren? Of bestaat er dan de kans dat ik de boel ernstig mol?
Heb je geen autodetect-functie in bios ? Zo nee, dan kan je idd met de hand je gegevens invoeren. Als je niet weet wat, kan ik het posten want ik heb gister dezelfde schijf in een PIII-450 gepropt.

• Scribble
post maar, er zit wel een autodetect functie in (of iets dat erop lijkt), maar die ziet de schijf niet!

Verwijderd

ok ff reboot, ik edit deze post zometeen. :)

size 40026M
cyls 4866
head 255
precomp 0
landz 19160
sector 63
mode LBA

zo staat ie bij mij, maar ik denk ook dat je ff je bios moet upgraden. :)

• Scribble
Ik lees het morgen wel, k? Mot naar bed!
Mijn moeder wordt een beetje chagerijnig...
Bedankt!

Verwijderd

Je probleem is dat je moederbord maar schijven aankan tot 32 GB. Je kunt het probleem oplossen met het upgraden van je BIOS. Als dat niet beschikbaar is kun je een tooltje van maxtor gebruiken om toch de volle 40 gig te kunnen gebruiken.
Ik heb het probleem ook gehad met een seagate schijf van 40 gig op een Cx 300+ en werkt met het tooltje van seagate super.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

waarom alles gelijk op dat mobo probeer eens alleen die 40 gb aan je mobo te hangen en kijken of die hem dan ziet.
zo niet bios update van internet afhalen en flashen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Link naar je andere artikel waarin ik had geantwoord. 32GB maakt het weer wat lastiger maar moet dacht ik toch kunnen met meerdere partities, zoals daar al werd gezegd..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Scribble
PROBLEEM: Ik kan die harde schijf wel met de hand invoeren maar hij accepeert niet meer dan 16 heads...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Van welk merk is dat mobo dan ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51
Op zaterdag 24 november 2001 23:35 schreef Scribble het volgende:
(Ja, Maxtor, het is voor mijn broertje)
Dus maxtor is alleen goed genoeg voor je broertje en niet voor jou?
mag ik vragen waarom?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Sommige combinaties van hd's en cdroms's lusten elkaar niet. Probeer de maxtor eens alleen als master aan je primairy connector te hangen. Als het dan nog niet werkt (auto-detect)stel dan de hd eens in als CS (cable select). Werkt het dan nog niet dan zit je met de 32 GB barriere. Kijk eens in de beschrijving van je hd of je hem als max 32 GB kunt jumperen. Zoniet dan kan alleen een programma je nog helpen (maxblast).
Succes

Do as I say, don't do as I do.

• Scribble
Op zondag 25 november 2001 12:16 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Dus maxtor is alleen goed genoeg voor je broertje en niet voor jou?
mag ik vragen waarom?
Ik zag in andere topics dat Maxtor nogal werd afgekraakt!
Sorry, ik zal het nooit weer doen, k?
Ik heb Trouwens een Western Digital van 40Gb, als je wil mag je die wel afkraken ;)

Verwijderd

Zelfde hd, zelfde probleem hier :(

Heb de gegevens die Courage gaf geprobeerd, dan krijg ik melding secondary master fail.

De tool van Maxtor gaat ook niet werken hier
The utility to create the MaxBlast Plus diskette cannot be executed from a floppy disk
en ik heb geen dospartitie :'( (alleen linux)

Bak is een P300 celeron met een Award Bios. Geen idee wat voor moederboard het is..

De harde schijf is verder goed, in m'n andere comp doettie t perfect

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51
Op zondag 25 november 2001 12:38 schreef Scribble het volgende:

[..]

Ik zag in andere topics dat Maxtor nogal werd afgekraakt!
Sorry, ik zal het nooit weer doen, k?
Ik heb Trouwens een Western Digital van 40Gb, als je wil mag je die wel afkraken ;)
:D neej ik heb geen ervaring met WD dus die kan ik niet afkraken. Maar ik heb hier een maxtor 72000 rpm 15 gig en die draait perfect, en ik denk dat er nog zat tweakers zijn met een maxtor die perfect loopt. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

staan de Jumper op de HD goed?
btw, waar slaat die melding op over die maxblast niet op diskette? (je kan de diskette van maxblast niet runnen vanuit een diskette, ja tuuurlijk)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
kan je hem BTW niet gewoon ff in je eigen systeempie testen?

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:00
MedeTweakers,
Ik had t zelfde probleem, ik heb gisteravond 2 uur zitten kloten voordat ik de harde schijf en me DvD speler samen werkend had. Er is iets vet vaags met die jumpers. als je op t plaatje kijkt zie je ook een key staan. op t plaatje staat ie rechts maar op de hardeschijf zelf zit ie links. Je moet gewoon allerlei jumper instellingen proberen. Bij mij staan de DvD-speler en de HD allebei op MASTER. Maar hij ziet de HD als SLAVE. Probeer gewoon zoveel mogelijk jumper instellingen beginnend met deze.

Vergat nog ff te zeggen dat ie ehm maar tot 31 gig herkent.
Ik heb trouwens ook al een redelijk oud moederbord. is een PIII 450.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb hem wel aan de praat gekrgen op een 440lx

ik geloof dat je als je maxblast gebruikt ook de AC jumper aan moet zetten. Je bios ziet dan dat stuk van de schijf, en maxblast zorgt voor de rest

ik heb hem als secundaire master gezet, AC jumper en slave jumper erin, en booten met maxblast floppy erin. Wel even op del gedrukt om in bios te kijken, en daar autodetect gekozen.

Daarna met maxblast geformatteerd (heb nog wel het probleem dat hij per se een 2 gig fat 16 partitie wil maken). Daarna opgestart en met partition magic de overe 37 GB als 1 (meerder wilde hij niet) primary NTFS partite gedaan (logische partities gingen niet)

Verwijderd

/me heeft oplossing voor z'n probleem :)

In BIOS wordt hd niet herkent, maar linux heeft er totaal geen problemen mee :Y)
Had alleen ff niet door dat secondary master hdc is en niet hdb |:(

Verwijderd

hmm

Ik heb ook een "Maxtor" 40 gig gekocht bleek het een quantum te zijn. Mij werd verteld dat het geen probleem is en dat mogelijke updates etc etc op de maxtor site te vinden is.

In ieder geval heb ik die "quantum/maxtor" draaien, maar heb ik wel een cd-rom die niet werkt :)

Verwijderd

Kijk nog ff naar je jumpers, hij staat nu op Alternative Capacity

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 08:40

edgar108

www.dune.de

gewoon de bios update....
makkelijk toch? :D

inderdaad AAD

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:40

DFY

Sja...

Op zondag 25 november 2001 14:56 schreef Kemo het volgende:
hmm

Ik heb ook een "Maxtor" 40 gig gekocht bleek het een quantum te zijn. Mij werd verteld dat het geen probleem is en dat mogelijke updates etc etc op de maxtor site te vinden is.

In ieder geval heb ik die "quantum/maxtor" draaien, maar heb ik wel een cd-rom die niet werkt :)
Je bent dus gewoon genept dus met een Quantum schijf? Natuurlijk is dat geen probleem....... voor hun! Je moet gewoon terug gaan en je geld terugeisen! je begrijpt toch ook wel dat die "updates" natuurlijk niet op de Maxtor site zijn te vinden?

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 15:48 schreef DFY het volgende:

[..]

Je bent dus gewoon genept dus met een Quantum schijf? Natuurlijk is dat geen probleem....... voor hun! Je moet gewoon terug gaan en je geld terugeisen! je begrijpt toch ook wel dat die "updates" natuurlijk niet op de Maxtor site zijn te vinden?
Dat vond ik dus ook.. was ook terug gegaan.

De verkoper zei dat het niet zo veel uitmaakte omdat Maxtor alles had overgenomen en zij quantum schijven kregen met daarop een ander plakkertje, die van maxtor dus..

Ik voelde me daar bij het begin genept, maar was door hun antwoord weer bevredigd.. Nu begin ik weer eens te twijfelen. |:( ;(

Ik denk dat ik eens contact ga opnemen met die bedrijf (www.norrod.nl) :(

In ieder geval bedankt..
Pagina: 1