Radeon 8500 retail - Samen kopen USA

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
naar aanleiding van dit topic kwam ik op het samen kopen van de Ati Radeon 8500 retail in amerika.

De bedoeling van dit topic is het bepalen van de vraag naar en de mogelijkheid van het kopen van deze videokaart in amerika. Hierbij hoort ook het zoeken naar amerikaanse bedrijven die leveren buiten USA en bij voorkeur quantumkorting geven.

Aangezien ikzelf nog nooit zo'n actie heb uitgevoerd en dus geen flauw idee heb hoe je dat (vooral financieel) regelt, ben ik ook op zoek naar iemand die dit een beetje kan supervisen.

edit: dit linkje kan handig zijn als je op amerikaanse sites rondsjokt

Localhost is where the heart is

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb wel interresse om mee te doen, wil wel z'n kaartje. :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 20:03

johnwoo

3S-GTE

Ik wil best meedoen, als je zoiets binnen een maand geregeld krijgt. Anders bestel ik em gewoon in NL :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Ik wou het met een vriend van me die een winkel heeft doen , zo goed als onmogelijk . De interessante winkels die em toen aan 200$ verkochten shipten niet internationaal . En dat gaan ze nu ook niet doen ...

• SilentStorm
misschien wel met meer personen en met ietsjes meer dan 200$ moet het ook nog wel kunnen (vooral als ze aan kwantumkorting doen). Als we het goedkoopste alternatief eenmaal hebben kunnen we verder kijken. Zal vast wel EEN winkel zijn die dat doet.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

*Garibaldi is wel in voor een avontuurtje...* Count me in!

• SilentStorm
Ik heb hier een lijstje gemaakt met alle kaarten die ik tot nu toe heb gevonden met eventuele extra info en gebreken. Ik heb er een paar types uitgehaald waarbij in de tekst (al is het een copy/paste van de Ati site) 'powered by' staat. Bij al deze sites staat alleen een copy/paste van Ati

[b]niet zeker retail[/b]
buy.com 234,95$ met laagste prijs garantie
-3D/DVD AGP 2X //AGP maar 2x????
-geen video in
[valt dus uit]

A2Z Computers 210$
-DVD/MPEG-2
-Analog (DB15), DVI to VGA Adapter (Provides 2nd VGA I/F), S-Video Output, DVI-I, S-Video to Composite Adapter
-400 MHz RAMDAC
[lijkt me goed als ie ook retail is]

ENPC.com 259$ en
Cybercom 279$
-Staat bij 'retail boxed'
-Staat bij in beschrijving 'powered by'
-copy/paste Ati

nxgen.com 251,95$ en
Myinfinity 249,99$ en
via backorder: powerstart 249$
-Staat bij 'retail'
-Staat bij in beschrijving 'powered by'
-copy/paste Ati

dknypc.com 279$
-TV out/ DVD Hardware Support
-Dual Monitor and TV-Out suppport
-staat bij 'RETAIL VERSION'
-staat bij 'Powered by'
[als retail -waar is TV-in??]

[b]bulk versie (volgens pricewatch.com retail versie)[/b]
bunta.com 213$
-connectors: 15-pin VGA, S-Video or composite, DVI-I (flat panel display)

retail
TAConlines 259$
-Alleen vermelding van retail

referentieprijzen:
code:
1
2
3
4
5
190$ = f471    240$ = f596
200$ = f496    250$ = f620
210$ = f521    260$ = f645
220$ = f546    270$ = f670
230$ = f571    280$ = f695

vage site met 248,-$* en berichten over bedrijf dat m verkoopt voor 190,-$

probeer verder deze link eens: bij google (ik heb eerste pagina gehad, dus dis link naar 2)
btw white box = oem? en bulk = zonder mooi doosje etc?

Zoals ik al zei is het niet de bedoeling dat ik hier alles ga regelen. Als je er wat tijd in wilt steken zou dat erg fijn zijn.

• Geert
  • Laatst online: 21-08 15:12
Jah dat lijkt mij ook wel wat :)

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als jullie ff w88 doe ik ook wel mee, ik weet waarschijnlijk binnen 2 weekjes of ik m'n GF3tjes errug goedkoop kan krijgen :)

Specs

Verwijderd

eer dat die dingen van de USA naar hier zijn verscheept enzo zijn ze onderhand al in NL verkrijgbaar

• SilentStorm
zo weet je zeker dat je dr ook nog eentje van krijgt en hijs met wat geluk ook een stuk goedkoper. zie pricewatch

Verwijderd

waarom vragen julie geen offerte in duitsland? retail vooradig www.compuflash.org
ikzelf wacht op de all in wonder 8500

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Sorry hoor. Dit is geen Ati retailkaart maar een Power Magic. Da's nou jammer want de prijs was wel ok.

Verwijderd

Sorry, eventjes niet opgelet
Let er wel op als je een ati kaart kopen dat je een echte retail koopt met clockspeet 275/275.
het enige verschil in de retailverpakking is:
in de RECHTERBOVENHOEK moet saan " Built by Ati "
succes

• SilentStorm
Al die amerikaanse sites copy pasten die plaatjes van Ati, dus je hebt daar nu niets aan. clock speed geven ze ook niet weer. Als we een flink lijstje hebben, wil ik ze allemaal wel ff een mailtje met vraag naar info sturen.

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:30

Seikbal

Tweakers Addict

Go Silent het lukt je wel... anders mail je ff naar Washington en maybe helpen die je wel ff verder... bij het pentagon hebben ze als ze die wargame klaar hebben tegen de terrors toch wel een kaartje of wat over. Want lannen doen ze daar vast niet hehe

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

Verwijderd

haha lol...Seikbal plaag die arme jongen nie zo...hij probeerd iets goed te doen >:)

Silent: we zien dinsdag op school wel ff of we iets kunnen regelen (8>

• SilentStorm
eh? voor...

en verpest de topic niet zo. Heb je eigen forum voor..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Is dat de echte retail? en hoeveel verzend enzo komt er bij? (een totale prijs graag :))
En wanneer kunnen we ze binnen hebben?

The devil is in the details.

• SilentStorm
ik heb een nieuwe lijst gemaakt bij mijn post hierboven. Verzendkosten is niet altijd meteen duidelijk. Het doel is eerst een zo groot mogelijke lijst te maken. Wat eigen moeite wordt ook geappricieerd.

• SilentStorm
^^ bump ^^

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Die laatste 4 winkels hebben allemaal powered by Ati staan. Dat zijn dus niet de echte ATI retails maar de OEM's die als retail worden verkocht door lui als Apollo en 3Dclub. Ik heb zelf die Apollo en daar staat op powered by Ati.

• SilentStorm
ja of ze denken van: wij hebben de retail, ff stukje tekst van Ati jatten en we hebben weer een product. (er is nl geen aparte retail versie op de ati site).

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

als ik tegen die tijd genoeg geld heb doe ik zeker mee :D

Verwijderd

Ik haal er maybe wel een in Moskou.
Heb het daar gezien voor 200 us$

Maar ja dat veranderd nog wel eens daar.
Maar wie weet.

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik doe ook wel mee, als het onder de nederlandse prijs zit en ook nog een beetje snel regelt kan worden, anders koop ik hem wel hier in Nederland.
Maar dit heeft denk ik iedereen wel...

Verwijderd

Hoe zit dat met belasting. Krijg je niet en soort heffing bij de douane?

Verwijderd

Vast wel !!
Via de post of UPS whatever zal ik niet weten.

Als je zo'n ding in het buitenland haalt moet
je op schiphol dat aangeven als het boven de 280
gulden is ofzo.

Of je haalt hem uit de doos, en verpakt de AGP kaart
in wat schuimpapier ofzo. En als ze je pakken
lul je het een en ander over dat je hem al had en alleen
voor testen mee had genomen.

Kijk als hij nieuw in de doos zit cellofaan etc. dan is het duidelijk import. En dus dokken als ze je snappen.

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op de verpakking voor het verschepen staat de waarde van de inhoud, hier dient 19% invoerbelasting over te betalen (in het geval van computer hardware).

LET OP! De belasting gaat over de GEHELE prijs, dus de prijs van de kaart + de verzendkosten!!!!

...gamen blijft leuk...

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Op dinsdag 27 november 2001 14:30 schreef Selachii het volgende:
Op de verpakking voor het verschepen staat de waarde van de inhoud, hier dient 19% invoerbelasting over te betalen (in het geval van computer hardware).

LET OP! De belasting gaat over de GEHELE prijs, dus de prijs van de kaart + de verzendkosten!!!!
Das dus de BTW, je moet OOK nog invoerrechten betalen, dat was d8 ik 12% voor electronicastuff.

Dus je kunt rustig 33% bij de prijs optellen.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Dus......
Dan wordt de prijs duurder als hier in Nederland volgens mij.
En qua garantie?
Beter in Nederland kopen dus, nog even wachten...

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Dit soort spul kopen in het buitenland (en zeker in zulke grote aantallen) heeft idd niet zoveel zin. Ik wilde perse een Rio 800 met 128mb hebben uit de US. Nou, dat heb ik geweten ook. Ik zat lekker tv te kijken terwijl ik geduldig af zat te wachten omdat hij volgens het tracking systeem die middag afgeleverd zou worden. Gaat ineens de telefoon. De douane. Ze hadden m'n pakketje er tussenuit gevist (die vent aan de telefoon vond het nog een mooi ding ook!) en ze informeerden ff of ik ermee accoord ging dat er nog ongeveer 200,- invoerrechten betaald moesten worden. Bij weigering zou dat ding niet eens terug gestuurd worden maar worden vernietigd!!!

Kleine waarschuwing dus: houdt hier zeker rekening mee! Die mp3 speler koste me uiteindelijk 900,- ipv 700,- :(

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op dinsdag 27 november 2001 14:45 schreef GraveR het volgende:

[..]

Das dus de BTW, je moet OOK nog invoerrechten betalen, dat was d8 ik 12% voor electronicastuff.

Dus je kunt rustig 33% bij de prijs optellen.
Nee, je betaald er dan geen BTW meer over.
kijk op www.douane.nl

...gamen blijft leuk...

• SilentStorm
ik heb ff bij de douane opgezocht wat het allemaal kost, maar voor computeronderdelen valt het best mee: wel 19% btw, maar geen douane rechten die bij een mp3 op een procent of 10 liggen. Als we iets bestellen komt bij (kostprijs + verzending) nog 19% BTW bovenop.

Voor als we een kaart vinden die we willen kopen:
Het handigste is denk ik om alles via de bank te regelen - we openen een bankrekening voor dit project, iedereen stort zn geld op die rekening:
kostprijs, aandeel in totale verzendprijs naar 1 adres(afhankelijk van bedrijf), waarschijnlijk komt daar nog een verzekering bij en daarna de verzendprijs naar jezelf.

Uiteraard gaat dit alleen door als dit totaal goedkoper is dan een kaart in nld.

Wie, hoe en wat dit gaat regelen kan tot later wachten (misschien zijn hier regelingen voor of wil anders een 'vertrouwenspersoon' zich opwerpen die niet zo met al het geld/kaarten weg kan. Ik denk hierbij bv aan een bankmedewerker of misschien een modje bij GoT?

Nu eerst: als je geinteresseerd bent in de kaart, doe er dan ook wat moeite voor en zoek naar een goedkope winkel, die niet alles van de kaart afstript en wel een retail versie verkoopt.

Klaas_Baas, die winkel in moskou, heb je daar een url van en weet je zeker dat dit een retail versie betreft? hoeveel kost het, doen ze aan groepskorting, etc. Kun je dat uitzoeken?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik heb een keer koelers, grills, koelpasta en shaders gekocht voor me pc. Daar kwam wel lekker ff 75,- bij voor import, terwijl het totaal bedrag maar bijna 400,- ofzo was.

Dus houd er wel rekening mee lijkt me.

Verwijderd

goedkoopste OEM:
http://www.estoretogo.com

ATI RADEON AGP 8500 64MB DDR DVI/CRT/TV(OEM)W/DRIVER ONLY $185.00

en retail:
http://www.ocie.com/

ATI Raden II 8500 64mb(3.6ns) DDR agp Tv+DVI retail $225.00

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Kijk dan praten we ergens over, als die echt 555 gulden is, dan wordt het interresant...

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:12 schreef Froggie het volgende:
Dit soort spul kopen in het buitenland (en zeker in zulke grote aantallen) heeft idd niet zoveel zin. Ik wilde perse een Rio 800 met 128mb hebben uit de US. Nou, dat heb ik geweten ook. Ik zat lekker tv te kijken terwijl ik geduldig af zat te wachten omdat hij volgens het tracking systeem die middag afgeleverd zou worden. Gaat ineens de telefoon. De douane. Ze hadden m'n pakketje er tussenuit gevist (die vent aan de telefoon vond het nog een mooi ding ook!) en ze informeerden ff of ik ermee accoord ging dat er nog ongeveer 200,- invoerrechten betaald moesten worden. Bij weigering zou dat ding niet eens terug gestuurd worden maar worden vernietigd!!!

Kleine waarschuwing dus: houdt hier zeker rekening mee! Die mp3 speler koste me uiteindelijk 900,- ipv 700,- :(
Hmm da's balen :(

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

als jullie op zoek gaan naar een model met TV in kan je lang zoeken, wnat die zijn er niet, dat even ter informatie

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Hier kan je hem kopen voor $190.00
leveren outside us, geen enkel probleem,onmiddelijk beschikbaar

www.rich-pacific.com/atirad8564dd.html

• SilentStorm
Die laatste stond al in een eerdere lijst. Is OEM versie.

TV-in wil ik er wel bij hebben. Weet niet hoe dat verder met jullie is, maar op de site herinner ik mij nog volledige mpeg2 functionaliteiet en videomogelijkheden. Dat is juist een van de redenen dat ik voor de radeon ging.

als die retail versie echt is (er staat zowel een powered bij Ati plaatje als de text made by Power Magic® Multimedia Limited Europe : Galvanistraat 142 3092 AD Rotterdam, The Netherland) wordt t straks: (geen moeilijke verzendkosten want in nld)

225$ = f555,41. + verzendkosten naar eigen huis. in dat geval kunnen we trouwens ook wel apart bestellen als ze niet aan massakortingen doen

• SilentStorm
Ik zie nu pas dat ik voor ook tv-in mogelijkheden de radeon 8500 All-in-wonder moet hebben. Ik heb het idee dat de meeste mensen die in deze tread meepraatten voor de gewone versie gingen. Die moet ik dus niet hebben.

Ik zal zelf verder zoeken naar deze kaart en eventuele resultaten hier nog wel posten, maar ik ga dus niet voor de gewone radeon.

edit: Ik heb een e-mailtje gestuurd naar ati met een vraag naar de precieze detaills van de 8500DV, de bijbehorende bekabeling/software en de verschillen met de 7500) versie. volgens een andere tread hier zou de 8500DV namelijk nog wat gekort worden op bepaalde punten.
Daarbij heb ik gevraagd of er via Ati mogelijkheden waren tot het samenkopen van de kaart (het zal vast ook weinig problemen geven als ze 2 verschillende kaarten moeten inpakken daarbij).

Pagina: 1