[oc] athlon xp vs. mp

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik vroeg me af of er nou echt een verschil ik overklokbaarheid zit tussen de XP en de MP

Ik weet dat de MP warmer wordt, omdat de XP een (biologische?) package heeft, maar maakt dat met een beetje standaard koeler ook echt veel uit?

Ik wilde namelijk morgen op de HCC een athlon XP 1600+ (1.4 GHz) kopen voor 375 piek bij powerline, maar toen zag ik in de hcc pricewatch ineens dat de athlon mp 1.4 GHz maar 400 piek was.

Dus voor een geeltje extra heb ik een niet gelockte proc, die bovendien officieel mp support heeft (ik ga een dual bordje kopen). Ik kan natuurlijk ook de XP kopen en m bij de tweakers stand laten unlocken, maar ik hoorde dat het niet zo snel ging (wachttijden van 2 uur :P), het kost 40 piek, en het brengt natuurlijk ook de nodige risico's met zich mee (verval van garantie enzo)

Ik ben trouwens niet zo'n serieuze overklokker, aangezien ik ook gewoon goedkoop geheugen heb gekocht en ik ga ook niet superveel geld uitgeven voor een goede koeler (ik wil gewoon eentje die stil is en toch redelijk koelt), dus wat raden jullie mij aan? een MP of XP?

Hoop dat ik snel antwoord krijg, aangezien ik morgen dus weer naar de HCC ga :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
thanx, ik had wel gezocht op google maar zonder veel resultaat

hoewel dat artikel niet veel zegt over overclocking

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Eerst nog maar eens zien of ze 1400 MP's hebben. Moeilijk verkrijgbaar enzo.
Tja, die keuze is aan jezelf.
Houd er rekening mee dat die MP warmer word met overclocken dan die XP.
Default unlocked is leuk, maar bij die XP ook zelf te doen.
Ik unlock een XP zodat je hem ook weer zo kunt maken dat het niet zichtbaar is dat hij unlocked geweest is, dus het kan wel. No warranty problems here.
Tja, kijk eerst maar eens of je die MP kunt krijgen op de HCC.
Ik kan niet zeggen welke beter zal overclocken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
dat zeg ik dus, ik heb m gezien op de hcc voor 400 gulden, een athlon mp 1400 :)

wel hopen dat ze m nog hebben trouwens

http://www.tweakers.net/hccpricewatch/21403

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 22:50 schreef OiSyN het volgende:
gezogd
Normaal gesproken maken taalfouten me niet zoveel uit maar dit slaat zo ongeveer alles... |:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
aargh wat stom |:(

na ja, je kan het ook zo zien: het is iig geen dubbele fout, want als het met een g was geweest dan had een t erachter weer niet goed geweest :)

Pagina: 1