Toon posts:

Buffer bij branden 1%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oeps bedoel dus als topic "Buffer bij branden 1%"
Als dat kan wordne aangepast graag!!

Ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een plextor 16/10/40 en heb deze als slave op mijn sec.IDE aangesloten en mijn cd-rom-speler als slave op prim. IDE. Tevens heb ik gelijk maar Easy CD Platinum 5.0 geinstalleerd. Nu zie ik bij het branden van een direct copy dat mijn buffer begint op 100% en binnen 5 seconden op 1% staat...(praise the lord for burn-proof) ik kan dus wel doorbranden maar ik denk dat het met een goede buffer veel sneller gaat...wat heb ik verkeerd gedaan?

Extra info: Gebruik W2000spII 512mb Ram HD I=40Gb UDMA ATA100 HD II=10Gb UDMA ATA 33. Heb ook al de firmware van de Plex geflashed naar de laatste versie en het zelfde voor ECD. Wat kan ik nog meer doen?

Bedankt alvast en inderdaad Plexjes zijn heel goed.......

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmm en als je nu met nero brand gaat die buffer-balk zeker helemaal schommelen tussen de 10% en de 90% :?

Wel ja... been here, done that... dit probleem is vaker langsgekomen dus probeer eerst de search ('plextor buffer underrun' ofzo). Afijn, zet zowel je brander als de hd waarvanaf je fikt in windows op DMA modus en probeer het dan eens weer :)

Ik heeft dezelfde brander en met firmware 1.03 viel het me op dat ie niet in DMA modus wilde en totdat 1.04 uitkwam heb ik dus altijd met buffer underruns moeten fikken. Daarna wilde die weer op DMA dus ikke toen blij >:)

Je weet hopelijk wel hoe je hem op DMA zet :?

Hoi

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel gecorrigeerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

je zou je ATA 33 Hdd op je sec IDE poort als master kunnen zetten en je cdrom als slave.
Je plextor op je Primaire poort als slave en je ATA 100 Hdd als master.

suc6..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je copieerd van cd-rom naar brander en ze staan alle twee op dezelfde ide kabel.
dan wordt er heel de tijd heen en weer gegaan met data over dezelfde kabel,waardoor de ene meestal ff moet wachten op de ander :)
dus als je 1 op 1 copieerd kan je het beste van de ene ide kabel naar de andere ide kabel branden :)
dus je cd-rom b.v op primairy ide op slave en je brander op secendairy ide op master :)
b.v. :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(