Goeie ftp server onder Linux ?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goeie ftp server voor linux (RedHat) met een GUI. Het is voor mijn werk en iemand moet dat ding kunnen instellen zonder getyp in een terminal.

Weet iemand een goede die makkelijk in te stellen is ?

MVD

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59

zeroxcool.net - curity.eu

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

lezen jullie wel???

MET GUI

proftpd heeft GEEN gui.. tenzij je webmin als gui wil betitelen (vind het persoonlijke geen gui)

Signature van nature

• ViNyL
  • Niet online
Ik heb Pure-ftp, pro ftp etc allemaal wel :) alleen er moet een GUI bij want die mensen op het werk snappen niet zoveel van de prompt ;)

Ik heb met al rot gezocht op freshmeat etc maar er staan alleen CLIENTS met een GUI en geen SERVERS

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 24 november 2001 22:10 schreef ViNyL het volgende:
Ik heb met al rot gezocht op freshmeat etc maar er staan alleen CLIENTS met een GUI en geen SERVERS
_SERVERS_ met een grafisch gebeuren bestaan ook helemaal niet, da's overkill voor een process wat op de achtergrond draait, en aan overkill, daar doen de GNU/Linux mensen niet aan :-)

Je kunt er bijv. wel voor zorgen, dat rare meldingen in de logs automatisch naar een user geemailt worden, maar veel verder zal je niet komen vrees ik..

* moto-moi denkt opeens met weemoed terug aan de dagen toen BBS nog 'in' waren, en dat de SySop alles kon zien, wat je deed :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 24 november 2001 22:10 schreef ViNyL het volgende:
Dan moet je moto-moi's link TOCH een keer volgen.

Verder: webmin?

Verwijderd

En jullie kijken beiden over moto-moi's link heen :? ;)

Dat is dus een grafisch front-end voor proftpd :)

[edit]
/me begint oud te worden

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op zaterdag 24 november 2001 22:08 schreef Sircuri het volgende:
lezen jullie wel???

MET GUI

proftpd heeft GEEN gui.. tenzij je webmin als gui wil betitelen (vind het persoonlijke geen gui)
Met GUI lijkt me zeer onveilig zeker voor linux!

Zoek maar eens op google met:

linux xfree86 exploits

Je wil niet weten hoeveel links dat oplevert!!! :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• ViNyL
  • Niet online
Hmm ja das waar...die link <zucht> :) is goed genoeg denk ik. Zolang het instellen maar met een GUI kan.

Tnx

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:48
Op zaterdag 24 november 2001 22:13 schreef moto-moi het volgende:

[..]
* moto-moi denkt opeens met weemoed terug aan de dagen toen BBS nog 'in' waren, en dat de SySop alles kon zien, wat je deed :)
:P Ja, toen ik nog SysOpje was en in WME (Windowed Modem Environment, onder DesqView >:)) lekker even mee kon spieken. Om maar een dwarsstraat te noemen... jeah, good old days ;) En o, wat waren we trots toen we over gingen naar OS/2 Warp 3 multilijns (ISDN en V34) met BinkleyTerm inplaats van Frontdoor :7

Voel me opeens beetje opa, volgens mij weet zowat _niemand_ hier waar dit over gaat 8-)

Verwijderd

pure-ftpd heeft wel een mooie x-gui, check de site maar.

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 22:50 schreef zaphod_b het volgende:

[..]

:P Ja, toen ik nog SysOpje was en in WME (Windowed Modem Environment, onder DesqView >:)) lekker even mee kon spieken. Om maar een dwarsstraat te noemen... jeah, good old days ;) En o, wat waren we trots toen we over gingen naar OS/2 Warp 3 multilijns (ISDN en V34) met BinkleyTerm inplaats van Frontdoor :7
Yeah.. Ik had desqview op een 386 monster met 4mb en PCBoard & Frontdoor draaien. 6 windows tegelijk: 4 nodes, 1 x dosprompt (PCBFiler) en 1 x Norton Commander. Draaide als een tierelier. HSLink aan, kon je gelijk chatten met de users als ze aan het leechen waren. Damn.. dat was nog eens multitasking!

Sorry voor het offtopic gaan, maar ik kreeg ineens heimwee ;(
Voel me opeens beetje opa, volgens mij weet zowat _niemand_ hier waar dit over gaat 8-)
Ik zou bijna op een bankje gaan zitten meimeren :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Bij RH wordt standaard al wu-ftpd geleverd met GUI. Nadeel schijnt wel te zijn dat wu-ftpd niet al te goed beveiligd is maar daar weet ikzelf niet veel van :)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Waarom zou je in godsnaam een amateur de ftp server willen laten beheren? Dat is toch vragen om problemen?
En als je em 1x goed instelt hoeft er verder toch niets aan veranderd te worden?

Gewoon proftpd nemen, pak de directives list plus een voorbeeld configuratie erbij en 30min later heb je de ftp server draaien.

Verwijderd

Kun je dan niet beter een of andere windows ftp server draaien in plaats van een linux server die je toch niet kan beheren.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als je geen command line kan bedienen moet je al helemaal niet beginnen aan een ftp server. Das de Windowsmethode en je weet ongetwijfeld waar dit toe kan leiden. Kijk anders maar eens bij nimda stats...

[deze advertentieruimte is te koop]

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 25 november 2001 22:02 schreef RG© het volgende:
Als je geen command line kan bedienen moet je al helemaal niet beginnen aan een ftp server. Das de Windowsmethode en je weet ongetwijfeld waar dit toe kan leiden. Kijk anders maar eens bij nimda stats...
Aan de andere kant, wat laat jij liever onbeheerd draaien, een Debian machine, met eventueel een cronjob, die apt-get update; apt-get upgrade draait, of een windows-machine ?

Die keuze lijkt me snel gemaakt eigenlijk :)

Pagina: 1