Toon posts:

[ocm] 486 cijferdisplay aansturen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dr ook weer een ik heb hier al veel onderwerpen over gezien mja de search is beetje apart vandaag wil niet naar 2 woorden zoeken en dan krijg ik wel heel veel links (1500) dus vraag ik het ff hiero.

Ik heb 2 * 9 aansluitingen voor de lijntjes en puntjes. maar ik weet niet welke ik met wat welk draadje moet kombineren. Ik wil graag temp/snelheid aflezen hierop.

Is hier ook al software voor geschreven?? Op moment kan ik alleen beetje JAVA (1e jaar HI HSBOS dus dat is voor mij ook niet mogelijk. Ik wil dit graag naast mn aankomende fanbus gooien. mja das niet zo belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
Kickjuhh

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 22:33 schreef BrainDamage het volgende:
Kickjuhh
Niemand een id??

Verwijderd

Post es ff wat pics van dat display, dan kan ik je misschien helpen.

En als je over een LCD display praat moet er toch nog weer een chippie aankomen wat je aanstuurt vanuit je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Is een tweecijfwerdisplay met 2 rijtjes van 9 stukjes (geen id hoe dat heet) waar je draadje aan kan maken. de display kan 2 * 1 cijfer aan geven en 2 * een punt. ik wil graag weten hoe ik dat vanaf PC kan aansturen.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

is dat zoeen met jumpertjuhs? daar heb ik ergens iets van in een boek staan

Verwijderd

Topicstarter
zaten jumpertjes op maar die gaan dr af want daar kan ik niks mee de waarden moeten nl. wel veranderd kunnen worden in elke waar van 0.0 tot 99

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Werkt met die "zwarte stukies" achterop, ik noem ze altijd dipswitches maar zo schijnen ze niet te heten, JUMPERS lag op het puntje van me tong (Bedankt Braindamage),je kunt ze op bepaalde combinaties zetten voor een cijfer. Of je sluit er natuurlijk een aantal lijntjes op aan en die lus je door naar een lpt poort/seriele poort met controller.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

jumpers..

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Hmmmmm..... heb zoiets al eens gemaakt :)
Het werkte ook nog 8-)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:33 schreef Skinkie het volgende:
Werkt met die "zwarte stukies" achterop, ik noem ze altijd dipswitches maar zo schijnen ze niet te heten, JUMPERS lag op het puntje van me tong (Bedankt Braindamage),je kunt ze op bepaalde combinaties zetten voor een cijfer. Of je sluit er natuurlijk een aantal lijntjes op aan en die lus je door naar een lpt poort/seriele poort met controller.
kan ik hem niet gewoon alleen wia de software en lpt/seriele poort besturen?? de hardware in mekaar lasssen word denk ik iets te lastig voor mij :( op ongeveer dezelfde menier als de LCD schermpjus d8 ik.

edit: leek nergens op

Verwijderd

Topicstarter
omhoog schop, laatste maal :'(

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Uhm... je moet gewoon ff met een 3 volts voedings bron gaan kijken wat de negatieve en positive aansluitingen zijn....
Op je printerpoort is pin 2 t/m 9 bestuurbaar als '+' (Ca. 2.85 V) en je kunt pin 18 t/m 25 zijn '-' aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 22:09 schreef crashoverride het volgende:
Uhm... je moet gewoon ff met een 3 volts voedings bron gaan kijken wat de negatieve en positive aansluitingen zijn....
Op je printerpoort is pin 2 t/m 9 bestuurbaar als '+' (Ca. 2.85 V) en je kunt pin 18 t/m 25 zijn '-' aansluitingen.
er zijn 16 dingen die weergegeven kunnen worden 7* streepje per cijfer en een punt en ik heb 2 * 9 aansluitpunten dus is er denk ik 2 * - en de rest kan worden gekozen door plus erop te zetten :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij iig ff vertellen hoeveel volt erop elk streepje moet komen en op welke manier je een lpt poort kan gebruiken om deze aan te zetten ( ik hoef allen waardes die elke pin kan aannemen)
BVD

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Elke "pin" van de par. poort heeft maar 2 "waarden". laag (=0volt = 0) en hoog (=5v geloof ik = 1).

Elk "streepje" van je cijferdisplay los aansturen zal naar mijn idee niet gaan (dit zijn er eehh.. 18?). Het "makkelijkste" is om een schema te maken dat aan de hand van de binaire waarde van de 8 datapinnen (=0..255) het juiste getal op het display zet.

Zo'n schema maken is redelijk "beginners" elektronica. Ik heb het ooit es gehad tenminste.. in een ver verleden hehe..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 14:48 schreef Creepy het volgende:
Elke "pin" van de par. poort heeft maar 2 "waarden". laag (=0volt = 0) en hoog (=5v geloof ik = 1).

Elk "streepje" van je cijferdisplay los aansturen zal naar mijn idee niet gaan (dit zijn er eehh.. 18?). Het "makkelijkste" is om een schema te maken dat aan de hand van de binaire waarde van de 8 datapinnen (=0..255) het juiste getal op het display zet.

Zo'n schema maken is redelijk "beginners" elektronica. Ik heb het ooit es gehad tenminste.. in een ver verleden hehe..
Ik ga al ff controller bouwen met vriend van me ben nie zo best in elektronica dus.. mja kan dr iig weer wat van leren das het belangrijkste en leukste.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Hmmmm.... Ik heb wel een oude QBasic module liggen, compleet met aansturing... Contact me ff op ICQ: 69621684 als je 'm wilt hebben.

BTW Heb net nog een keer na-gemeten: Per pin stuurt de poort 2.85V uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Huhm heb je je ICQ wel is aan staan?? en ik zou het best *D vinden als je dat zou kunnen geven :)
Pagina: 1