Toon posts:

AMD XP 1600+ met ECS K7S5A komt niet tot bios Help

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD XP 1600+ in een k7s5a moederbord van ECS gezet. 128 MB 133 MHz SDRAM erin, ATI Radeon 64 MB video kaart, ISDN Modem. alles verder aangesloten en aangezet. Zwart beeld, verder niks. Komt niet eens tot BIOS. Het enige verschil met andere verhalen dat ik kan vinden is dat ik SDRAM 133 MHz erin heb zitten. Een andere keer dat ik met een computer geen beeld kreeg was het ook een probleem met het geheugen. Weet iemand of je AMD XP samen met 133 MHz kan draaien of moet het perse DDR zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat de processor is doorgebrand. Ik heb het bij een computer bedrijf erinlaten zetten en ook de koeler. Nooit ben ik tot de bios gekomen.

Wie o wie weet raad met mijn probleem? :? :? :?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
Gaan de fans draaien? Branden er ledjes?
Heb je het stekkerje van de aan/uit knop aangesloten?

Zit de stekker in het stopcontact? :)

Verwijderd

Help deze man/vrouw..!!
Dit systeem (proc&mobo) krijg ik vrijdag binnen :)

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Staat de bios wis jumper wel goed op het bord ?. meer info hier http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Waarschijnlijk een dimm die niet ok is of niet compatibel is. Anders misschien cmos resetten ?

Verwijderd

Topicstarter
cmos jumper staat goed. als ik de computer start krijg ik drie piepjes. de hdd led gaat branden, de power led niet omdat ik die niet kon aansluiten (stekker had plek voor drie pinnetjes en op het moederbord waren er maar twee voorhanden) en ook de brander ratelt even. dan nog drie piepjes en niks meer. nog meer ideeen?

ps. stekker en dergelijke zitten er in. :p

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Bij veel ECS mobo's staat de BIOS-WIS jumper VERKEERD !!

Dus zet deze even goed (staat in boekje)

En je zou evt. even ander RAM kunnen probren...mischien is het een beetje brak ofzo....

Werken doet hetw el met SDRAM, ik heb het ook een tijdje laten lopen met 384MB Infineon pc133@150 RAM :)

• Xandrios
Op zondag 25 november 2001 11:51 schreef khopma het volgende:
cmos jumper staat goed. als ik de computer start krijg ik drie piepjes. de hdd led gaat branden, de power led niet omdat ik die niet kon aansluiten (stekker had plek voor drie pinnetjes en op het moederbord waren er maar twee voorhanden) en ook de brander ratelt even. dan nog drie piepjes en niks meer. nog meer ideeen?

ps. stekker en dergelijke zitten er in. :p
wat staat er in het boekje dan over 3 piepjes ?

dat moet iets betekenen....

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

3 piepjes? Check je vga/mem/proc.

VGA is bij deze bordjes ERRUG gevoelig!!

Mijn mobo was ook stuk, ga niet eens piepjes.. m'n tweede doet het prima. Ook kan de batterij raar doen in dat bord (ECS levert em leeg aan, dus je moet de stekker er een nachtje in laten zitten voor ie weer opgeladen is).

Als ie piept is je mobo meestal niet stuk namelijk.

SDR moet ook prima werken.

Als ie het doet is het echt een kewl moederbordje.. even nieuwste bios flashen en hij komt mee met KT266A :) (mits je er DDR en duwt :P ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Xandrios
Op zondag 25 november 2001 11:57 schreef nigelator het volgende:

Als ie het doet is het echt een kewl moederbordje.. even nieuwste bios flashen en hij komt mee met KT266A :) (mits je er DDR en duwt :P ).
Ik heb hem ook, ben er zeer tevreden mee :)
Echter, met de KT266A komt ie nietmee hoor... :'(

Hij is ongeveer gelijk aan de KT266 (qua snelheid dan) en IETS trager/gelijk aan de AMD 761 chipset :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

Nicap

Tsssk....

Duw er eens een andere proc in als je die hebt. Bij mij doet die XP ook raar op de K7S5A, en waarschijnlijk doet die XP het nu nooit meer. Toen ik er een duron in drukte deed ie het wel weer. Ik heb ook SDram gebruikt.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

je moet gewoon je 3d kaart er keihard in douwen. had ik ook. aanzetten. allemaal k*tpiepjes. ik kijken. bijna naar de winkel gebracht. toen had ik een helder moment en hem ik mijn geforce er wat harder ingeduwd

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

[b], de power led niet omdat ik die niet kon aansluiten (stekker had plek voor drie pinnetjes en op het moederbord waren er maar twee voorhanden)
Ik heb gewoon dat stekkertje doormidden geknipt, werkt prima! :+

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

hmmm heb net hetzelfde gekocht op de hcc :)
Hoop dat het bij mij wel werkt :)
Heb het alleen op het moment een beetje druk met school :(

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• McFlipp

McFlipp

24...

offtopic:
Werkt MBM5.1.0.2 op dit moederbord?

• Morph666
  • Laatst online: 17-07 18:31
kan iemand mij helpen!

[topic=331081/1/25]

lijkt me bijna zelfde onderwerp dus al alle mensen ook hier even bezoekje nemen!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 25 november 2001 16:44 schreef Morph666 het volgende:
kan iemand mij helpen!

[topic=331081/1/25]

lijkt me bijna zelfde onderwerp dus al alle mensen ook hier even bezoekje nemen!
Dit is een vorm van crosspost be ware !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Morph666
  • Laatst online: 17-07 18:31
ow sorry dan ik d8 misschien kan iemand mij hier wel helpen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties. Ik heb het nogmaals geprobeerd de video kaart aan te drukken, maar het heeft niet mogen helpen. Ik durf niet te hard te drukken uit angst dat ik iets stuk maak.

Een ding is me echter nog niet duidelijk. Nicap heeft hetzelfde probleem en gebruikt ook PC133. Is er iemand die op de K7S5A een AMD XP (1600+) met PC133 geheugen aan de praat heeft gekregen? Als dat zo is kan ik die theorie namelijk weer schrappen en het zoeken in de video kaart.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Die XP 1600 gaat prima op dat bordje dus dat is het probleem niet. Check nou rustig eerst is ff al je jumpers + kabels. Reset je bios ff en ga dan is verder kijken of ie het wel doet. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
zowel jumpers als kabels heb ik eindeloos gechecked. bios kan ik juist niet flashen omdat ik daar nooit kom. kan niemand mij helpen?????

• McFlipp

McFlipp

24...

hmmm hoop dat dat niet waar is anders moet ik wachten tot dat ik geld heb voor crucial pc2100 ddr :( heb nu gewoon pc133, maar nog geen geld voor koeler dus nog ff'ies wachten om xp1600+ met k7s5a op te stellen :)

Verwijderd

die K7S5A moet met sdram gewoon draaien
maar wel in de DIMM-sleuven ( niet de blauwe ).

Ik heb eens ergens gelezen dat voor de XP processoren
een bepaalde revisie(3?) nodig hebt van dat bord.

Probeer het bordje eens lopend te krijgen
met zo min mogelijk insteek kaartjes etc.
geen modem, geen HD. Alleen video kaart,
processor, geheugen, evt. floppy.
Zit je geheugen goed(van je PC).

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Khopma, die van mij doet het weer een beetje. Hij boot iig weer. Krijg nog wel verkeerde info, maar dat moet op te lossen zijn.

• McFlipp

McFlipp

24...

ennuh weet je ook waarom kan ik dat vermijden met m'n k7s5a + 1600+ :)

Verwijderd

Topicstarter
ja nicap, wat heb je nou gedaan?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 26 november 2001 22:03 schreef McFlipp het volgende:
ennuh weet je ook waarom kan ik dat vermijden met m'n k7s5a + 1600+ :)
Ut moet gewoon werken hoor, misschien had ie een bizatr oude revisie (lees oude bios erin oid).

Ik heb de versie met XP stickertjes all over the place (rond de socket :P ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
leow, ik heb inderdaad meerdere mensen dit moederbord met pc133 zien draaien, maar niet met een xp. ook meerdere mensen hebben dit bord met amd xp draaien, maar allemaal met ddr ram.

verder heb ik natuurljk wel het geheugen in de goede slot zitten. Alle andere rand apparatuur eruit halen helpt ook niet.

is er iemand die amd xp met pc133 op dit moederbord heeft gedraaid?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb hem geflashed naar het nieuwe bios. Ik moest hem wel handmatig op 133Mhz FSB zetten, maar nu loopt ie ineens goed. Ik snap echt niet wat nou precies het probleem was, maar ja. Hij moet het dus doen met SDram.

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
[ontopic]
Ik heb hetzelfde mb met amd XP1600 draaien met 128mb SDRAM.
[ontopic]

[oftopic]
Zolang ik de kast open hou heb ik geen probleem, als ik de kast dicht doe bevriest de pc na zo'n tien minuten ;(
Wat moet ik veranderen, een case fan of een betere koeler voor de proc??

Temp proc in bios 43 cel (lijkt mij niet zo veel???)
Temp kast 32 cel

ECS k7s5a lan
AMD 1600+
coolermaster DP5-6I31A
128 mb sdram 133

ASUS Geforce2 V7700 TI

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• McFlipp

McFlipp

24...

gebruik gewoon een betere koeler duhuh :) koop een 80mm delta fan voor bovenin voor de outtake en een delta fan voor onderin voor de intake en dan een alpha hs + delta 60mm fan voor op de processor en dan moet het wel werken

Verwijderd

3 piepjes = Videokaart niet aangesloten of gevonden

Verwijderd

Als je 3 piepjes hoortdan is het inderdaad zo wat Djuri2000 zei, het waarschijnlijkste geval is dat je videokaart gewoon kapot is. Zoiets heb ik ook eens gehad en toen heb ik de videokaart teruggebracht en laten testen toen bleek dat ie stuk was bij de levering. 8-)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Weet je wel heel zeker dat je een Athlon XP compatible bios erop hebt staan? En geen oude?

Het lijkt mij inderdaad ook je videokaart (of geheugen) :'(

webOS all the way!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:32 schreef Hermanvh het volgende:
Weet je wel heel zeker dat je een Athlon XP compatible bios erop hebt staan? En geen oude?

Het lijkt mij inderdaad ook je videokaart (of geheugen) :'(

[..]

Wat je zegt is wel logisch, maar hij kwam niet eens tot z'n bios, dus dan kan ie dat niet weten. Daarin staat altijd of ie compatible is.

Verwijderd

Hier ook net zo'n bordje met Duron 1000 (budget hè) in een kast gebouwd. Kreeg ook eerst gepiep, bleek dat de videokaart er niet helemaal goed in zat.

Let er ook op dat je dimm geheugen door het aandrukken de witte klemmen ZELF vastklikt, dus je moet niet zelf de witte klemmen om de dimm trekken... Het geheugen ging bij dit bordje (zoals bij zoveel bordjes) erg stroef, ik moest dus erg veel kracht zetten.

Ik heb zo vaak piepjes bij een moederbord gehad, dat ik altijd het geheugen en de videokaart als eerste na kijk. 9 van de 10 keer is het het geheugen dat een paar keer opnieuw er in en er uit gehaald moet worden...

Verwijderd

Bij mij deed de k7sa5 ook niks met sdram. Van alles geprobeerd.
Uiteindelijk deed hij het probleemloos met een andere voeding. Met een 350 wat switching power supply lc-a350atx deed hij niks meer dan wel eens booten.
Met een 300 wat linkworld lph6-300 w probleemloos met een atlon 1133 op 133/133 mhz met 512 mb pc133 niet-merk ram.

Zo zie je maar weer. Het kan raar lopen.

Verwijderd

heb je er wel een videokaart in zitten :P

Verwijderd

ff zoeken. Ja verrek!
Pagina: 1